Reddunbont x silverdapple: veulen helaas doodgeboren, p79

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kijk je ook mee??

Wat denk je?! Nu wil ik het zeker niet meer missen..
297 (86%)
Ik heb het opgegeven, dat veulen komt toch nooooooit meer
27 (7%)
Nee, kost mij veel te veel vrije tijd en nachtrust
20 (5%)

Totaal aantal stemmen: 344

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 20:30

echt naar wat er gebeurt was. Ik ging vanochtend snel even kijken maar ze stond in het verste hoekje dus kon het niet helemaal goed zien, dus topic maar geopend en las het. Was echt even van slag.
Wel fijn dat ze een ander veulen kan helpen.
Een vraagje wat betekend maiden?

delerium

Re: Reddunbont x silverdapple: Joy tv deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 20:31

maiden betekent dat ze nooit eerder een veulen heeft gehad.

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 20:38

oke bedankt, daar was ik ook nooit op gekomen. weer een nieuw woord rijker.

DiaBelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 20:43

Jeetje Mariska, zit hier met de tranen in de ogen.

Wat een groot hart heb jij, en Joy, ze heeft het veulentje geaccepteerd en is nu naar Friesland!!

Na al het verdriet heeft het toch nog een hele mooie wending gekregen, Joy mag moeder zijn en het veulentje mag een moeder hebben. Woorden tekort! <3

Bewondering voor jullie en een dikke knuffel. :(:)

Ik hoop dat je als je tijd hebt een fotootje van die 2 kan plaatsen.

Grz Sabina

rudolph

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 20:45

jeetje heftig dit allemaal zeg,veel sterkte.
maar gelukkig kan ze dit veulen nu helpen.

heb veel respect voor jullie _/-\o_
goh we zullen joy missen zo voor de webcam heb hier zelf genoeg paarden maar hier werd ook het meest over joy gesproken :P

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 20:48

Mariska wat fijn om te horen dat er een match is :+:
Wel heftig & zeer veel respect! om na zo'n nacht de keuze te maken om haar tijdelijk te laten verhuizen. Wilde net typen wat fijn dat ze nu toch een veulen heeft om voor te zorgen en hopelijk snel gezellig door de wei dartelt :):) toen ik vervolgens las dat ze mee is naar Friesland... maar gelukkig is dat maar tijdelijk en dan straks toch gewoon 2 veulies in de wei :z

DaniellaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 20:50

grid schreef:
Mariska wat fijn om te horen dat er een match is :+:
Wel heftig & zeer veel respect! om na zo'n nacht de keuze te maken om haar tijdelijk te laten verhuizen. Wilde net typen wat fijn dat ze nu toch een veulen heeft om voor te zorgen en hopelijk snel gezellig door de wei dartelt :):) toen ik vervolgens las dat ze mee is naar Friesland... maar gelukkig is dat maar tijdelijk en dan straks toch gewoon 2 veulies in de wei :z

En hier ben ik het volmondig helemaal mee eens!

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 21:04

Ik ben eigenlijk wel heel erg benieuwd of Joy en het veulen goed zijn aangekomen in Friesland en hoe het met ze gaat...?

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 21:04

Stille meelezer meldt zich, gisteren iedereen hopend dat het veulentje zou komen, ik denk ik zie t morgen wel...en dan lees je dit. Dit had niemand voor mogelijk gehouden, een gezond veulen lijkt zo vanzelfsprekend, bijna te. En dan laat dit kleine meisje weer zien hoe kwetsbaar het leven toch is. Ik vind het vreselijk voor je, had je zo een gezond veulentje gegund. Heel veel sterkte met het verlies van dit meisje. Maar wat dapper dat je Joy nu vertrouwd aan anderen zodat ze toch nog een kleintje op kan voeden. Respect _O_

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 21:05

Brrrrrrr... heb alle topics over Joy meegelezen en lees nu net wat er vannacht gebeurd is. Heel veel sterkte TS! :(:) Wat super dat je merrie dat andere veulen accepteert en dat jullie dat veulentje kunnen helpen. Maar wat ontzettend rot en naar en oneerlijk van je mooie merrieveulen ;(

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 21:18

Wat een ongelooflijk respect heb ik voor jullie!

Heb alle pagina's gelezen en het voelde alsof ik in een achtbaan zat, qua emoties.
Tranen, bewondering, verbazing, voorzichtige blijdschap.

Wat moeten jullie allemaal hebben doorgemaakt. :(:)
Ongelooflijk sterk dat jullie Joy nu hebben meegegeven om dit veulentje een pleegmama te bieden.
Respect wederom.

Heel veel sterkte bij de verwerking van dit drama.

Knappe, dappere en geweldige Joy!!!

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 21:25

Ik ben op het moment bezig met de mensen in de video onherkenbaar te maken (op verzoek) en dan zal ik het filmpje plaatsen. :j

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 21:29

Blanket schreef:
Ik ben op het moment bezig met de mensen in de video onherkenbaar te maken (op verzoek) en dan zal ik het filmpje plaatsen. :j

Is dat een filmpje van de cam gemaakt zeg maar ?

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 21:29

Blanket schreef:

super! Ben heel benieuwd, is ook wel zo netjes mensen onzichtbaar te maken:)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 21:30

Lees net dit vervelende nieuws, niet wat we met elkaar gehoopt hadden... Heel veel sterkte met het verlies van het veulentje.

Wel tof dat Joy nu een pleegbaby heeft. Hopen dat ze deze met alle liefde groot kan brengen.

Loran_Nolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 21:31

super!! plaats je het in deze topic??

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 21:31

lieve mariska, joy, gerard en moeder van mariska.
wat een nacht hebben jullie meegemaakt, met helaas een levenloos, maar prachtig mooi merrieveulen!
Gisteravond ben ik om 1u gaan slapen, ook omdat ik vandaag om 7u toch weer wakker moest zijn. wel in de veronderstelling dat het zou gaan doorzetten met de bevalling.
vanochtend geen tijd om het forum te lezen. wel 40 nieuwe pagina's, maar na een blik op de cam alleen joy in de stal gezet.....mijn gedachte: heeft ze ons nu weer voor de gek gehouden.
Vanmiddag toen ik thuis kwam, moest ik eigenlijk gaan slapen omdat ik straks de nachtdienst in ga. Toch eerst alle pagina's bijgelezen en mijn ontzetting werd steeds groter. wat een nachtmerrie hebben jullie beleefd vannacht.
uit de berichten van de bokkers die nog wakker waren, kan ik lezen hoe super je er voor je paardje bent geweest bij dit moeilijke karwei. Echt groot respect daarvoor!

En dan the morning after. Wat een katergevoel zal je gehad hebben toen de DA belde. Gelukkig doet Joy het kennelijk toch wel goed.

Om dan het verhaal compleet te maken, kan Joy een veulen 'adopteren'. Wat geweldig dat jullie dit veulen deze kans bieden. Dat daarbij komt dat Joy tijdelijk naar een ander adres gaat, na alles wat jullie vannacht hebben meegemaakt, diep respect!

Ik ben heel benieuwd naar het vervolg van dit verhaal. Heb afgelopen week toch wel een zwak gekregen voor die mooie Joy en jou (en je man) als eigenaar.

Heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies en de gebeurtenissen van afgelopen nacht!

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 21:51

Wat fijn zoveel meelevende berichtjes te lezen.. Het voelt allemaal als vanzelfsprekend wat we gedaan hebben hier, denk dat vele van jullie hetzelfde gedaan zouden hebben in het belang van Joy, en nu dus ook haar adoptieveulen.

Ben gebeld door de eigenaar van het veulen (laten we die voor het gemak maar even vlekkie noemen voorlopig, want ze is mooi valkbont) en beide maken het super. Joy is goed beschermend richting hun andere merries op stal, en het veulen drink goed. Zo fijn te horen, ga met een gerust hart slapen zo..
We gaan maandag bij ze langs, en zal dan natuurlijk foto`s maken van Joy en Vlekkie!

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 21:53

Fijn Mariska, moet toch, ondanks de narigheid, een goed gevoel geven.

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 21:54

Is vlekkie nu een hij of een zij Maris. En hoe is het met jou, kan je het allemaal een beetje bolwerken?

Loran_Nolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 21:56

Mariska_28 schreef:
Wat fijn zoveel meelevende berichtjes te lezen.. Het voelt allemaal als vanzelfsprekend wat we gedaan hebben hier, denk dat vele van jullie hetzelfde gedaan zouden hebben in het belang van Joy, en nu dus ook haar adoptieveulen.

Ben gebeld door de eigenaar van het veulen (laten we die voor het gemak maar even vlekkie noemen voorlopig, want ze is mooi valkbont) en beide maken het super. Joy is goed beschermend richting hun andere merries op stal, en het veulen drink goed. Zo fijn te horen, ga met een gerust hart slapen zo..
We gaan maandag bij ze langs, en zal dan natuurlijk foto`s maken van Joy en Vlekkie!

Het is jullie gegund maris!
Even heerlijk slapen! Vooral na alle hectiek!

Super om te horen dat Joy zich ontfermt heeft over het veulen, en nog zeer beschermend is ook!!
Dat komt echt vanuit jullie mee!!
Jullie zijn (net als Joy, en de rest van de paarden) doorzetters!!

En verdienen zoveel respect!!

Hoop dat je straks lekker kan slapen! Vooral na zo'n fijn bericht!

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 21:59

tringtring_ schreef:
Blanket schreef:

Is dat een filmpje van de cam gemaakt zeg maar ?

Schermopname ja :j

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 21:59

Jeetje meid...wat verdrietig voor Gerard en jou, maar wat een kanjer is Joy na alles wat ze mee gemaakt heeft!!!
Hoop dat het nieuwe veulentje en het geluk van Joy jullie pijn een klein beetje kan verzachten...
Sterkte met het verlies van jullie mooie kleine meisje.X

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 22:01

Mariska_28 schreef:

super te horen maris.
ik hoop dat je een beetje nachtrust krijgt.
Vind het echt super wat je gedaan hebt en diep respect.
Wij lopen hier allemaal met een ;( gezicht vandaag omdat we het echt zo erg vinden,
en als we iets voor je kunnen doen gewoon laten weten.

En maandag lekker knuffellen met joy. dat zal je ook goed doen denk ik!
Pff hoop echt dat je een beetje bij kunt slapen voor dat hope nu begint. Want ow ow wat zal dat weer een spannende tijd voor je worden en nu helemaal natuurlijk! We leven met jullie mee en nogmaals heel veel sterkte. En wij zullen hope zeker in de gaten houden zodra ze op de cam staat. denk wel veel meer van dit topic! Zodat je wel weet dat er weer mensen zijn als jij even wil slapen:)

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 22:02

Vlekkie is een zij.. mooi valkbont met hele lange wiebelige stelten :D

Tja.. De beste manier om te omschrijven hoe ik me voel is 'verslagen'.

En je kunt het raar vinden, maar ik vind het ook zo verschrikkelijk voor iedereen hier die zo meeleefden en uitkeken naar het veulen, en die dit verdrietige verhaal nu mee moeten maken.. Dit had ik jullie helemaal niet aan willen doen..

Ik hoop dan ook echt dat, ondanks deze ellende, jullie straks ook weer meekijken en kletsen met Hope.. Want ik heb veel steun en info uit al jullie berichten gehaald, en zonder jullie was Joy misschien ook wel dood geweest.. Ik had nl 10 minuten voordat ik gebeld werd op de cam gekeken, en toen zag ik niets vreemd.. wie weet wat ik anders gezien zou hebben een paar uur later ;(
Laatst bijgewerkt door Mariska_28 op 28-04-12 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt