Veulens 2018 Klets&foto topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cioccolato

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 14:33

Ah wat leuk alicelover! Mooi horloge!

En nog steeds een mooi halster. Ik gebruik mijne nog niet.. Belle zit nog in een EJ veulen halster. Wel op het grootst. Billie zit nog in zijn minie halster, bijna helemaal op het grootst dus die groeit er binnenkort uit.

Billie is nu 5 maand, Belle wordt volgende week 8 maand.
Billie is rond de 1.30 en Belle rond de 1.45. Heb ze gemeten vanochtend _O-

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 18:51

Mooi horloge alicelover! En Rey ziet er heel tevreden uit zeg :D

Ik ben gisteren weer langs Oakley geweest en heb gelijk m’n camera meegenomen! Nog geen tijd gehad om de foto’s uit te zoeken maar heb alvast foto’s van mijn mobiel.. Over een vies veulen gesproken, ze is goed aan het inburgeren tussen de donkerbruine veulens geloof ik :+
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 19:49

Cio, wat een luxe kleine koppies. Hier nog een paar weken denk ik en dan mag meneer een maatje pony om.

Salatiga1995, hij staat er idd super! Beter plekje kon ik niet wensen. Past ook heel goed in de groep. Nee die vermaakt zich daar wel de komende 3 jaar.

Whaha wat een varken. :')
Belooft later nog wat. Zulke grappen vallen bijna niet meer schoon te krijgen. :+

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 19:54

Nou.. Ik denk dat Belle ook wel een grotere maat past hoor! Alleen zolang deze past hou 'm.
Billie past net niet een Shetland maat.. Die is sws erg fijn gebouwd.

Chantal2133

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 20:00

Mijn Loki nu 8 maanden oude tinker.. staat lekker in een gemengde groep.. hij is erg relaxt gek op aandacht.. en zelfs al mee wezen lopen aan het halster met de leider uit de kudde...erg trots
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 20:52

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
De laatste plaatjes van mijn 6 maanden oude hengstveulen Eloy. Hij heeft inmiddels een heel goed nieuw thuis, maar we missen zijn heerlijke karaktertje wel hoor.

Chantal2133

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 20:58

Vasthi schreef:
[ [url=m/e2AHzP.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/SoVZkB.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/pyAHYA.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ZKYGth.jpg]Afbeelding[/url] ]
De laatste plaatjes van mijn 6 maanden oude hengstveulen Eloy. Hij heeft inmiddels een heel goed nieuw thuis, maar we missen zijn heerlijke karaktertje wel hoor.

Dan is die van mij echt een dun slungeltje

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 21:54

Chantal2133 schreef:
Vasthi schreef:
[ [url=m/e2AHzP.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/SoVZkB.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/pyAHYA.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ZKYGth.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dan is die van mij echt een dun slungeltje

Was die van mij ook bij zijn geboorte, hij is ontploft na een paar maanden

Skogan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 12:39

Ha, ik zie dus dat mijn Isadora is beetje aan de kleine kant, haha, komt door de vader waarschijnlijk :)

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 19:16

Zijn allebij beste jongens zo te zien
Mijn schrielkip is echt een mini hoop dat hij als hij straks eindelijk beter is flink gaat groeien. Afbeelding
Hij hoest nog steeds flink en snotterd soms flink na het ontwormen kwamen er ook een hoop wormen uit.
Maandag komt de dierenarts kijken of we nog meer voor hem kunnen doen
Gelukkig eet hij heel erg goed en word naar mij al echt heel tam.

D’leh die groeit de pan uit hoop dat die juist weer es stopt met groeien haha Afbeelding
Mini en maxi

Appy_Lynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 19:43

Leuk de updates van iedereen! Sorry dat ik niet wat actiever ben in de groep. Mijn veulen is nu verhuist van de fokker naar haar vaste stekkie. Ze staat in een kudde op 7h bosgebied. Lopen paarden van alle leeftijden. Ik heb haar pas gemeten en ze is nu 1.32 en 6 maanden. Ik hoop dat ze tussen de 1.55 en 1.60 wordt. Van halster heeft ze nu maat pony :D

Afbeelding

Chantal2133

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 19:44

Nou vind ze allebei niet klein eigenlijk...naast elkaar is er wel een verschil. Volgens mij is die van jou al voller dan die van mij hij heeft alleen een groot hoofd hahaha wordt door de Fokker 155 geschat was met 6 maanden al 125. Hij heeft ook 2 prachtige maanogen Afbeelding
Afbeelding

Chantal2133

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 19:46

Appy_Lynne schreef:
Leuk de updates van iedereen! Sorry dat ik niet wat actiever ben in de groep. Mijn veulen is nu verhuist van de fokker naar haar vaste stekkie. Ze staat in een kudde op 7h bosgebied. Lopen paarden van alle leeftijden. Ik heb haar pas gemeten en ze is nu 1.32 en 6 maanden. Ik hoop dat ze tussen de 1.55 en 1.60 wordt. Van halster heeft ze nu maat pony :D

[ [url=m/4L305G.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een prachtige kleuren zeg heel mooi.

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 19:52

Appy_Lynne schreef:

Prachtige foto! En mooi koppie!

Harry is op 8,5 maand gemeten op schoft 1.34 en kont 1.39cm.
Vind het leuk om een groeicurve bij te houden dus wil elke 21e van de maand meten.
https://www.my-msd-animal-health.nl/med ... -157cm.pdf

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 20:01

Appy_Lynne schreef:

Mooie foto! En wat een mooi apart getekend hoofd!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 20:01

Ja ik ben slecht in bijhouden.. Ik zie vanzelf wel hoe ze uitgroeien.

Mooie foto appy!

En wat leuk, die zwart witjes! Wat een bolletjes wol zijn ze ook, chantal en luf

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 20:06

Je kan ze niet groter maken of kleiner. Ik zie ook wel wat Nuevo Rey doet. Liefst hoop ik dat hij rond de 1,70 blijft en niet veel groter. Maar al zal hij wel 1,80 worden, hij gaat er niet om weg. Maar als ik zo in de opfok kijk valt het wel wat mee. Volgens die curve worden hier anders alle veulens 1,75+ en dat lijkt mij heel sterk.... Dus ik houd het niet meer bij. Heb ook niet meer gemeten na 5 maand.

Appy_Lynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 20:18

Ik ga wel proberen nu elke maand te meten maar ik ga het vast en zeker ook vergeten :')

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 20:21

Ik ben ook benieuwd hoe groot die van mij worden. De 1 is 8 maand en de ander 5. Dus daar verkijk i me ook al heel erg op. Hun bouw is heel verschillend.. En heb geen vergelikingsmateriaal buiten mn eigen 2 veulens.

Ik hoop dat die van mij niet veel groter worden dan 165...

Appy_Lynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 20:23

Cioccolato schreef:
Ik ben ook benieuwd hoe groot die van mij worden. De 1 is 8 maand en de ander 5. Dus daar verkijk i me ook al heel erg op. Hun bouw is heel verschillend.. En heb geen vergelikingsmateriaal buiten mn eigen 2 veulens.

Ik hoop dat die van mij niet veel groter worden dan 165...

Dat is lastig ja, ik heb ook geen vergelijkingsmateriaal :)

Trouwens heel lief jullie reacties! Ik ben ook heel blij met haar. Ze doet het heel goed in de kudde er is nog een ander veulen van haar leeftijd ook. Ze maakt steeds nieuwe vriendjes :D

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 20:26

Heel grappig, dit is mn huidige drachtige merrie. Links in de verte zie je de 2 apen staan. Zo lijken ze niet zoveel te verschillen van elkaar _O-
Maar ze staan netjes achter in het land, midden in het land. Soms even vooraan en wandelen dan weer rustig naar achter.
Merk wel dat als de rest weer op stal staat, ik ze niet langer buiten hoef te houden. Dat vinden ze niet prettig. Ik kan ze wel eerder buiten zetten, maar gelijk op stal is wel een must voor ze. Snap ik ook wel.

En aangezien ze altijd met zwarte voetjes binnen komen, ipv witte, heb ik maar besloten het zo te laten. Ze gaan gewoon een aantal uur eerder dan de rest.

Wordt in de buurt ook al aardig wat geknald de laatste dagen. Denk karbid? Maar daar doen ze gelukkig niks op. Staan rustig in het land en op stal. Morgen gaan ze altijd schieten bij de buren. Heb maar besloten alles vroeg buiten te zetten en weer op tijd op stal.

Ik heb niet zoveel met oudjaarsdag -O-
Rijden zal er ook wel niet van komen

Afbeelding

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 20:27

Ik zie het ook wel straks. De laatste maand thuis groeide ze enorm, net in de opfok zat er even een stop op. Had ze haar energie voor andere dingen nodig. Il verwacht dat ze nu wel weer gaat groeien. Rond de 1.65 zou mooi zijn, maar alles tussen de 1.60 en 1.70 is ook prima. Gezond vind ik belangrijker.
In de opfok is ze een van de kleinere, maar ook een van de jongsten, dus dat zegt weinig.

Chantal2133

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 21:48

Kayleigh__ schreef:
Appy_Lynne schreef:

Prachtige foto! En mooi koppie!

Harry is op 8,5 maand gemeten op schoft 1.34 en kont 1.39cm.
Vind het leuk om een groeicurve bij te houden dus wil elke 21e van de maand meten.
https://www.my-msd-animal-health.nl/med ... -157cm.pdf

Even een stomme vraag met wat meet je hem en wegen.. begreep dat die meetlinten niet altijd correct zijn

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 21:54

Cio, ik snap je baby's wel. Lekker warm en droog naar een dagje spelen is ook fijn.

Pino96

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 01:49

Benji was met 6 maanden 1.28m
Vandaag met 7 maanden 1.32m
Ik heb er te weinig verstand van om te kunnen zeggen of ie hard, zacht of normaal is gegroeid deze maand haha. Ik heb meer maanden nodig, dan heb ik wat vergelijkingsmateriaal.
Volgens het rekensommetje van de groeicurve zou hij dan op ongeveer 1.54m uit gaan komen. Ik hoop nogsteeds op 1.60m... never lose hope

Ik heb vandaag de slobber die hij maar raar vond gemixt met zijn eigen brok, helaas.. Nogsteeds raar. :')

Afbeelding
Afbeelding