Veulens 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Silly1972

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 13:36

Tja Emita dat is inderdaad een pensionstal en geen opfok, maar ik vind het aardig aan de prijs.

Lelymare is 185 hele jaar rond

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 15:06

Ik vind dat wel hele prijzen. Maar mijn ene heeft in opfok gestaan bij vriend. En als ik nu ergens heen zou brengen is in de Uiterwaarden. Dat is heel sober, maar daarom voor een pony zoals mijne wel goed.
Alleen ik wilde geen opfok met alleen leeftijdsgenoten. Mijn ervaring daarmee is niet zo goed met Welshen. Ze zijn wat te brutaal.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 16:43

Ik vind dat ook best aan de prijs. Waar Dunja stond ('t Arve) was het €125 jaarrond en Huusstede is bijvoorbeeld €67,50 in de zomer en €162,50 in de winter. Op de Doniahoeve vragen ze €100 jaarrond. Let wel op dat de meeste prijzen excl. BTW en ontwormen/hoefsmid zijn!

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 16:46

Silly1972 schreef:
Tja Emita dat is inderdaad een pensionstal en geen opfok, maar ik vind het aardig aan de prijs.

Lelymare is 185 hele jaar rond

Gooi daar even 50 euro bovenop.. schrok wel van de prijs maar hoor zulke goede verhalen. Ben benieuwd morgen.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 17:24

He? Dan zijn ze binnen 2 jaar flink omhoog gegaan!

Maar daarom heb ik ook gekozen voor Equus.
Misschien wel wat verder weg voor mij maar de plek is net zo goed en ik ga toch niet dagelijks langs.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 18:19

Janinevv schreef:
Wat naar rocymax.
Wat zegt de da? Ik weet dat ze erg lang last kunnen hebben van die rot wormen.

[ [url=m/oa6QWQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rY5ldo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik wil niet vervelend zijn, maar ga het toch doen...

Hoort zij niet in het veulens van 2018 topic thuis?

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 18:23

Ik betaal echt een scheetbeetje vergeleken met jullie... €75,- voor de zomer en €95,- voor de winter maar ik verwacht dat het wel omhoog zal gaan in het nieuwe jaar. Ik ga dat alleen niet meer meemaken want aan het einde van de maand haal ik hem op. Die prijs is trouwens inclusief 1x kappen en ontwormen.

Met de merrie is trouwens alles goed *\o/* Het botje is geheeld en ze mag de wei weer op.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 18:26

Daphara schreef:
Janinevv schreef:
Wat naar rocymax.

"Zij" klinkt niet heel aardig :o maar je hebt gelijk.
Janine zat ook in dit topic met haar 2017 Friese veulen. Helaas is die onverwacht overleden. Nu met haar nieuwe veulen is ze een beetje blijven plakken omdat ze hier al gezellig aan het meekletsen was. Ik weet eigenlijk niet of er ook een 2018 veulen topic is?

Womble

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 18:28

Ik betaal 150 ofzo omgeving noord brabant... Met hooi en stro en een weitje

Daphara: janine had een veulen uit 2017 maar die heeft ze af moeten geven
Ik vind het persoonlijk jeel leuk om de updates van tjitske te zien <3

amanda09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 18:35

Hier gaat alles ook nog steeds goed. Ons volwassen paard blijft nog steeds stabiel en is samen met Majid regelmatig fanatiek aan het spelen.
Majid zijn kont wordt ook lekker rond door het steigeren tijdens het spelen. Heb ook filmpjes hier van maar helaas geen idee hoe ik die hier kan uploaden.

Wij staan voor €320 voor beide paarden, 11 jarige en onze jaarling. Hier in de omgeving vrij weinig.
Niet in een opfok maar wel kunnen we alles zelf bepalen kwa voer/buiten staan enz.

Namiro: Lelymare klink en ziet er op de foto's erg mooi uit! Altijd je gevoel volgen zou ik zeggen. Als jij het gevoel hebt dat hij niet op zijn plek is dan zal er vast iets zijn wat dat gevoel veroorzaakt.

Donnna: zou voor de zekerheid ook even een bloedje laten trekken. Dan heb je in ieder geval meer informatie. Is er ook al eens naar haar tanden gekeken?

Rocymax, is het eventueel een optie de wormenkuur door iemand in NL te laten bestellen en dan naar je op te sturen in Spanje?

Noisy: wat fijn dat ze goed bevonden is!

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 18:58

Ik sta voor 50 hele jaar door. Krijgen onbeperkt ruwvoer en hele jaar buiten :) heb niks te klagen
In de winter komen ze thuis.

Voor Mn hengstveulen in opfok betaal ik 80 in de maand. Hele jaar buiten

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 19:00

Daphara schreef:
Janinevv schreef:
Wat naar rocymax.

Ja dat klopt!
Jelske was mijn 2017 veulen die helaas heel plots in april dood is gevonden. Twee maand later kochten wij Tjitske. Die hier nu twee weken staat.

Ik las altijd mee en nog steeds en dacht misschien vinden de mensen hier het wel leuk een paar foto's te zien.

Als daar veel mensen bezwaar tegen hebben doe ik dat niet weer.

Maar ik vind het erg leuk om hier soms nog mee te kletsen. Dat van Jelske staat me nog vers in het geheugen en vind het fijn om hier mee te kijken. Daarnaast praat ik meer over Tjitske in het 2018 topic.

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 19:15

Ik vind het leuk om haar nog te zien! Daarom volg ik ook het 2018 topic om jou nog te volgen haha

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 19:19

Janinevv schreef:
Daphara schreef:

Ja dat klopt!
Jelske was mijn 2017 veulen die helaas heel plots in april dood is gevonden. Twee maand later kochten wij Tjitske. Die hier nu twee weken staat.

Ik las altijd mee en nog steeds en dacht misschien vinden de mensen hier het wel leuk een paar foto's te zien.

Maar ik vind het erg leuk om hier soms nog mee te kletsen. Dat van Jelske staat me nog vers in het geheugen en vind het fijn om hier mee te kijken. Daarnaast praat ik meer over Tjitske in het 2018 topic.

Mijn excuus, dat had ik me niet gerealiseerd. Ik ben later in dit topic gekomen rond de tijd dat je zat te twijfelen over de aankoop van Tjitske. Ik had aangenomen dat je over haar in dit topic mee kletste, omdat zij uit 2017 kwam, maar ik zag ergens onlangs voorbij komen dat ze nog geen half jaar oud is... ze leek mij al zo klein, maar het kon zijn geweest dat ze van eind december was.

Nogmaals sorry en gecondoleerd met het verlies van je andere paardje.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 19:38

Rocymax: Ik ken jouw Hugo van foto's, dat is een ruig dier. Mijn Vutje is wel een mini vrouwelijke versie haha, maar ik zie ook overeenkomsten!
Wat betreft veulens in mindere conditie, ze zijn natuurlijk vatbaarder voor wormen waardoor dat een grotere rol kan spelen dan bij volwassen paarden. Ik zie ook altijd wel een verschil in veulens die tijdens het eerste jaar strak zijn ontwormt volgens het veulenschema en welke niet, dat verschil speelt vaak lang door. Maar ik denk dat het hele management best onderschat wordt, jonge dieren hebben toch wat meer nodig dan een volgroeid dier en juist die jonge dieren worden vaak op een stuk land gedumpt en ze zoeken het bij wijze van spreke maar uit terwijl de volwassen dieren gepampert worden. Zeg ik niet dat jij of iemand in het topic het zo doet, maar even de algemene trend.
Lily heeft zoals ze er in het begin uit zag zeker niet de goede start gehad bij de fokker die je zou willen. Aangezien ze ook zo moeilijk te hanteren was, ga je mij niet vertellen dat die netjes 3 à 4 keer ontwormt is voordat ze bij jou kwam. In het beste geval is ze alleen eten te kort gekomen, in het mindere geval heeft ze daar darmschade van opgelopen. Zo'n dier heeft 100% passend management nodig wil je die binnen enkele maanden weer gelijk hebben lopen met een dier zonder achterstand. 100% moeite doen jullie zeker, maar ivm met jullie mogelijkheden door ander klimaat is dat zover ik heb gehoord niet mogelijk want zo'n diertje zou voor het mooie in 'felgroen' hoog gras moeten lopen. Dus dan gaat het langzamer. Ik vind haar zo vanaf de foto wel verbeteren namelijk, het is alleen een traag proces. Geef het tijd en blijf zo alert.
Als je wilt kan ik je wel een besteladres pb'en als je evt. ook buiten Spanje wormenkuren wilt kopen.

Emita: Hier betaal ik hetzelfde als voor mijn volwassen pony's waar ze ook bij staat. Prijs valt reuze mee, omdat het bij een particulier is zonder trainingsfaciliteiten. Voor de pony's alles wat het hartje begeert: stal, overkapping, droge paddock, bijna jaarrond weidegang (opgeteld hooguit 6 weken per jaar geen weidegang) en onbeperkt toegang tot ruwvoer. Ben niet van bedragen op internet zetten, maar betaal net iets meer dan de goedkopere/standaard klasse opfok als ik de bedragen hier zo zie.

Fijn dat je merrie goed is Noisy!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 19:59

Daphara schreef:

Ja dat klopt!

Maar ik vind het erg leuk om hier soms nog mee te kletsen. Dat van Jelske staat me nog vers in het geheugen en vind het fijn om hier mee te kijken. Daarnaast praat ik meer over Tjitske in het 2018 topic.[/quote]

Mijn excuus, dat had ik me niet gerealiseerd. Ik ben later in dit topic gekomen rond de tijd dat je zat te twijfelen over de aankoop van Tjitske. Ik had aangenomen dat je over haar in dit topic mee kletste, omdat zij uit 2017 kwam, maar ik zag ergens onlangs voorbij komen dat ze nog geen half jaar oud is... ze leek mij al zo klein, maar het kon zijn geweest dat ze van eind december was.

Nogmaals sorry en gecondoleerd met het verlies van je andere paardje.[/quote]

Ah maakt niks uit hoor ! Kan de verwarring wel snappen. Nu weet je waarom ik soms dus wat post van Tjitske hier :o

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 20:49

Van mij mag je dat gewoon blijven doen hoor.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 20:59

Fijn silly!

Ik zag dat er wat mis was gegaan met mijn vorige bericht en quioten.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 13:31

Mooney ;Ik vind Vu een heerlijk paard om te zien <3

Harstikke bedankt voor alle informatie. Ze is idd pas ontwormd nadat ze bij ons terecht is gekomen. Daarvoor stond ze in de wei met tig paarden en met haar moeder. We denken zelfs dat ze niet eens in april geboren is, maar ergens achterin juni, dus dat ze zelfs nog iets jonger is.
Pas in Spanje gekomen zijn we begonnen met het ontwormings beleid. Ik vind het wel fijn dat je toch vooruitgang ziet, misschien zien wij het wel niet omdat we haar iedere dag zien.
Het is echt heel jammer dt we hier niet lekker groen gras hebben en ook het hooi is van veel mindere kwaliteit dan in Nederland. We geven haar trouwens (net als Bengel) tussen de middag wat alfalfa.

Heb je voor een wormenkuur geen DA recept nodig dan? Hier in Spanje moet dat wel.

Janine, ik vind het reuze gezellig dat je hier mee blijft praten in dit topic. Het was voor ons ook allemaal een schok dat Jelske er opeens niet meer was. En het is erg leuk je weer blij te zien met Jitske en ook erg leuk om hem te volgen, dus blijf vooral posten en fotos spammen :j

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 13:43

Ik had gisteren een foto gemaakt met mijn vader. En die leek zo op deze foto van Jelske een jaar geleden. Ook precies het zelfde aan Afbeelding

Afbeelding

Na het diepe verdriet van Jelske ben ik onwijs blij met Tjitske. Ze kan Jelske niet vervangen maar ook heeft ze zo'n lief en zoet karakter als Jelske dat had.

Tjitske is denk ik nog een tikkeltje ondeugender. Maar dat vind ik hartstikke leuk.

Womble

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 13:56

Wat lijken ze stiekum veel op elkaar zeg! Jeetje

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 14:25

Na wat drukke dagen ook weer lekker de tijd om naar mijn kleine man toe te gaan. Hij groeit goed!
Afbeelding

Hij heeft geen wormen en moet zeggen dat ik minder ongerust ben. Ik vind 'm er goed uitzien. Binnenkort zijn gebit laten checken, ach en zo blijf je bezig :)
Het is een enorme lieverd, ben nog steeds verliefd! Zijn jullie ook zo superbenieuwd hoe jullie jaarlingen uit zullen groeien? Ik zie Gino al wel de hoogte in schieten, benieuwd wat het wordt. Even geduld..

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 15:02

DonnnavZ schreef:

Jaa echt hé!

Britt1: Hij ziet er goed uit, en hij heeft echt een fantastisch kleurtje! Gelukkig geen wormen, met die kleintjes ben je altijd gauw bezorgd. Is het eerste keer bij de tandarts?

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 16:26

Zo vandaag bij lelymare wezen kijken, wat een plek zeg! Ook lekker in de winter het land op :)

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 16:27

Janinevv schreef:
DonnnavZ schreef:

Jaa echt hé!

Britt1: Hij ziet er goed uit, en hij heeft echt een fantastisch kleurtje! Gelukkig geen wormen, met die kleintjes ben je altijd gauw bezorgd. Is het eerste keer bij de tandarts?

Hij is eerder gecontroleerd maar wordt de eerste keer bij mij!