Ik heb van vulina geleerd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lavitabella schreef:Daihyo schreef:Inderdaad pyrantel tegen de spoelwormen.
Equest mag volgens mij niet jonger dan 5/6 maanden inderdaad. Dat is moxidectine.
De equest pramox mag zelfs pas vanaf 6,5 maand als je die bedoelt!
Vulina schreef:Officieel mag equest vanaf 6 maand, maar ik zou het zelf nooit geven. Ik geef ivermectine. En pyrantel... Ik blijf er maar problemen mee tegenkomen. Zulke buikjes krijgen ze van spoelwormen. Rode bloedworm worden ze rondom mager van.
Vulina schreef:Officieel mag equest vanaf 6 maand, maar ik zou het zelf nooit geven. Ik geef ivermectine. En pyrantel... Ik blijf er maar problemen mee tegenkomen. Zulke buikjes krijgen ze van spoelwormen. Rode bloedworm worden ze rondom mager van.
Lavitabella schreef:Vulina schreef:Officieel mag equest vanaf 6 maand, maar ik zou het zelf nooit geven. Ik geef ivermectine. En pyrantel... Ik blijf er maar problemen mee tegenkomen. Zulke buikjes krijgen ze van spoelwormen. Rode bloedworm worden ze rondom mager van.
Hmm in de bijsluiter van pramox zelf staat 6,5 maand. Dit lijkt me best officieel
Vulina schreef:Lavitabella schreef:
Officieel mag equest vanaf 6 maand, maar ik zou het zelf nooit geven. Ik geef ivermectine. En pyrantel... Ik blijf er maar problemen mee tegenkomen. Zulke buikjes krijgen ze van spoelwormen. Rode bloedworm worden ze rondom mager van.
Hmm in de bijsluiter van pramox zelf staat 6,5 maand. Dit lijkt me best officieel
Lavitabella schreef:Dan begrijpen we elkaar even niet. De bijsluiter van pramox zegt namelijk pas vanaf 6,5 maand. Geen 6 maanden.
Lavitabella schreef:Daihyo schreef:Inderdaad pyrantel tegen de spoelwormen.
Equest mag volgens mij niet jonger dan 5/6 maanden inderdaad. Dat is moxidectine.
De equest pramox mag zelfs pas vanaf 6,5 maand als je die bedoelt!
lailapri schreef:Afgelopen vrijdag de papieren van de veulens binnen gekregen! Cheyvano en Crack kloppen, echter na mailen, bellen en vermelden op chipformulier alsnog dna vergeten van djuhna om uit te zoeken wie haar vader is, maar weer achteraan bellen van de week.
Filmpje van mijn knappe bruin dun dat ze nog wat jonger was:
[ Video ]
https://www.youtube.com/watch?v=gvC0s7ynFkM
Hebben jullie de veulens zelf gefokt en zo ja de merries weer dragend, of dekplannen voor 2021?