Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 20:25

Morgen? Het wordt graftakkeweer en ik neem aan dat je ook morgen weer naar stage moet. Maar het is ongetwijfeld toch een handige dag als jij het zegt :)

Ik ben heel benieuwd hoe ze zullen reageren. Ook Kruse natuurlijk. Spannend!

Monique1963

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 21:00

we wachten de PasSpam af...

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-17 21:15

Femke: Ik denk dat Pas zijn moeder hem ook altijd speciaal noemde :+

Kruse komt er nog even niet bij, we hebben uitbreiding gehad in de kudde dus die heeft een nieuwe vriendin. Het wordt wel weer 1 groep, maar om Kirs niet overspannen te maken krijgt Pas dus de primeur in zijn eentje.
En volgens mij wordt het de hele week prutweer helaas, ik hoop dat de voorspellingen nog wat bijdragen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 00:19

Donderdag zou het weer moeten gaan opknappen. Gelukkig dat er een nieuwe chick on the block is en Kruse niet in een sociaal isolement terechtkomt. Kan me ook heel goed voorstellen dat je het met Pas er bij al spannend genoeg vindt :j

Da's Pas spannend :+

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-17 17:54

:') woordgrappen met pas blijven leuk.

Vandaag het eerste werk gedaan op de wei, gelukkig net tussen de buien door. Het draad was nog niet binnen, maar de prikpalen zijn uitgerust met extra bevestigingen voor draad zodat madame er niet onderdoor floept := . Nog even en dan kan ze helemaal haar lol op met racen =:) (en gras proeven) want ze krijgen een heel mooi groot stuk.
Vu heeft redelijk wat stal arrest gehad omdat ik jong veulen + stortregen niet zo'n toffe combi vind. Was ze het niet helemaal mee eens, dus ze was met de waterbak (die aan de muur hangt) gaan gooien :oo . Gelukkig was het blijkbaar niet helemaal bevallen want ze heeft het niet nogmaals gedaan.

Oh en ik kan of totaal niet meten of ze groeit bizar snel, want vandaag kwam ik uit op 80 cm. Nu moest ik het halster ook alweer voor de tweede keer groter maken, dus ze groeit goed. Maar ik denk dat de waarheid ergens tussen de twee opties in ligt B-)

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 17:39

Hier hebben de veulens ook stalarrest.. met een paar keer per dag even de benen strekken in de bak (anders worden de moeders gek :+ )
En dat hard groeien klopt hoor, mijn hengstveulen is nu 2 weken en ik moest van de week zijn halster op het neusgedeelte al groter maken

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-17 22:20

Het scheelt gelukkig dat Vu echt een pesthekel heeft aan regen (de eerste keer probeerde ze het boos weg te hinniken, helaas luistert regen niet zo goed). Hoewel Kirsten niet uit zichzelf onder het afdak gaat staan, weet haar dochter het goed te vinden en dan volgt moeder ook wel. Maar voor de lange buien gaan ze op stal.
Vu heeft vandaag ook kennis gemaakt met gladde grond, gelukkig is ze een stuk slimmer dan ome Pas en had ze na 1 uitglijder door dat ze voorzichtig moest doen. Toen ik 's avonds kwam viel het gelukkig weer mee en kon ze zich lekker uitleven. Wel weer eerst even geoefend met meelopen, dat deed ze goed maar vindt ze niet heel tof dus dan moet ze daarna even frustraties kwijt:
Afbeelding
(Lekker tegen Kirs douwen)
Afbeelding

En tijdens het krabben kon ik haar indrukwekkende piranha tanden vastleggen }> . Vandaag heb ik geen corrigerende high-five hoeven te geven, dus ze begint te leren dat die niet bedoelt zijn voor velletjes knijpen. Rond de ogen is het nieuwe vachtje ook al mooi te zien, ze leek nog niet genoeg op Kirsten denk ik :+
Afbeelding

Zelfs liggend grazen is moeilijk te maken met lange benen...
Afbeelding

En ze moet er natuurlijk wel tiptop uitzien voor jullie, dus ze is druk aan het rolkur-en om haar hals mooi te houden :7 De drukplekken op de rug en zweepslagen in de flank waren nog niet genoeg denk ik..
Afbeelding

En even een impressie hoe 90% van de foto's eruit zien met zo'n brutaaltje
Afbeelding

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 22:51

Die maantjes die zo schattig omhoog staan!

_Fleurtjuhh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 17:05

Wat ontwikkelen die kleine stuiterballen toch altijd hard.
Donkerder tintje rood gaat haar vast ook mooi staan!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 17:22

Ik zie het al. Als die later in het span gaat moet er zo'n boktouw over de kont. En een opzet d'r op, rollkur is tot daar aan toe maar zo omlaag met de kop da's niet handig. Vastmetselen die handel ~~}>

Je had Kirsten ook meegemaakt als veulen toch? Zie je veel overeenkomsten met haar toen ze de leeftijd had die Vu nu is?

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-17 08:59

Ja ik ga maar vast alle hulpteugels die er bestaan inslaan denk ik :')

Ik hielp en werkte inderdaad op het bedrijf waar Kirs is geboren. Ik heb haar echter niet in handen gehad voordat ze twee jaar oud was. In die tijd was het daar namelijk gebruikelijk om veulens en jonge dieren zo min mogelijk in handen te hebben (om te voorkomen dat ze verwend/verpest werden), dus die stonden vaak op een weiland/natuurgebied ergens achteraf. Nu worden veulens wel halstermak gemaakt en komen ze iets meer in contact met mensen in de periodes dat ze niet in de begrazing staan.
Het heeft zeker zijn voordelen, ik ben ook erg blij dat Kirs veel in de duinen heeft gelopen want daar krijg je hele mooie sterke dieren van en sociaal is ze super goed ontwikkeld. Aan de andere kant is het bij de karaktertypes zoals Kirsten niet ideaal omdat ze toch een bepaalde hoeveelheid argwaan houden ten opzichte van (vooral onbekende) mensen omdat ze als veulen niet heeft geleerd dat aanraking en de aanwezigheid van mensen heel normaal is. Bij de wat brutalere of nuchtere types waar ze de voorkeur voor hebben daar werkt het wel lekker.
Maar een vergelijking kan ik dus niet echt maken daardoor, alleen op basis van Kirsten van 2 jr tot nu tov Vu nu. Tot nu toe vind ik Vu wel wat meer 'open' of minder wantrouwend dan Kirs, maar dat kan ook goed de leeftijd zijn dus ik weet niet of dat een blijvend verschil is. Verder zijn er ook veel overeenkomsten: de nieuwsgierigheid, het uitgesproken karakter (en beiden zijn hilarisch wanneer ze geïrriteerd zijn) en de leergierigheid.

Het pakketje met de Vu-proof benodigdheden laat op zich wachten, dus Pas staat nog geduldig te wachten tot hij zonder draadje kennis mag maken. Het nieuwe stuk waar ze samen opkomen is ongeveer 4.000 m2 (tegenover de 500m2 waar ze nu staat) dus dan heeft ze een serieuze renbaan :+ En er is genoeg ruimte om elkaar uit de weg te gaan, want Kirs vindt het nog steeds niet heel grappig als er naar haar kind wordt gekeken.

Ik heb wel een filmpje van wat Vu en Pas interactie terwijl ze nog apart staan. In het eerste deel vind ik het erg mooi om te zien dat je al aan Pas ziet dat Kirs hem in de smiezen heeft voordat Kirsten het beeld in komt lopen. "Ik keek echt niet naar je kind hoor, dat heb je helemaal verkeerd gezien O:) "
En Vu die stoer doet met haar staart recht omhoog blijft echt heerlijk <3

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 09:50

Wat een leuk filmpje :) Denk dat 't wel goed komt met Kirs, Pas en Vu samen. Kirsten lijkt me al wat relaxter naar Pas toe. En dat de Vu-benodigdheden er nog niet zijn heeft vast ook nut: het is zoals het is en wie weet zijn die paar dagen meer nog wel net goed voor ze en krijg je straks een harmonieuzer trio. Zal wel heel bijzonder zijn voor jou om ze alle drie bij elkaar te hebben!

En je hebt goede eigenschappen vastgelegd in Vu :) Ze lijkt me totaal niet mensenschuw en ze is ook al gewend aan een halster en bijna aan het meelopen. Al met al toch wel een ideale pony :)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 11:07

Heerlijk dat staartje!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 11:12

Oh... *gniffel* ik zie nu de titel van je filmpje. Voor Pas geldt in de eerste scene in elk geval wel: j'ai pas vu. En voor Kirsten niet :P

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-17 21:38

Nouja in het (kogelwerende) glas van het raam tussen de stallen van Pas en Kirs zitten ondertussen flinke krassen van het tandwerk van Kirs := Dus het relaxte is helaas nog in vlagen. Maar over Pas zit ik niet heel erg in, die doet zichzelf op dagelijkse basis zoveel schade aan dat een klap van Kirs er ook wel bij kan _O- . Maar ik sta er erg optimistisch in, ik verwacht dat ze de balans best snel weer gevonden hebben met z'n drieën. Kirs weet ook heel goed wanneer ze de bescherming heeft van een muur of draad en wanneer niet, dus het zou me niets verbazen als ze juist wat minder heftig is wanneer er geen draadje tussen zit. En het is inderdaad wel een bijzonder moment als mijn drietal samen kan staan.

:') Stiekem ben ik zo bizar slecht in Frans dat ik j'ai pas vu door google translate moest gooien (achteraf had ik het nog wel kunnen vertalen, maar dat is achteraf). Maar mooie en kloppende observatie! :D

Vandaag was de smid er weer, Vu bekeek het gebeuren liever van een klein afstandje. Maar maakte toch een beetje indruk door het opzetstuk van de steun te stelen (wat op de foto nog nonchalant tegen de paal staat). Alles is eten volgens Vu :') Wel weer even bevestiging gehad dat ze goed op de benen stond, altijd fijn! De volgende keer mag ze ook een pedicure.
Afbeelding

En toen mocht ze na een regenachtige ochtend weer razen op de wei. Wat ze iets te enthousiast deed waardoor ze uit de bocht vloog en zo op haar zij recht een plas in gleed. Blijkbaar heeft ze de liefde voor modderbaden niet van ome Pas meegekregen, ik heb haar nog nooit zo verontwaardigd horen gillen :') . Helaas voor Vu is zo'n laagje modder er niet even af te bokken, dus toen liep ze voor aap...
Afbeelding

Verder kreeg ik te horen dat een haar-monster (niet de Kirsten soort, maar een sample :P ) dat later verzonden was dan die van Vu was aangekomen op het lab. Dus de zenuwen sloegen gelijk toe hier dat het haar van Vu verdwaald zou zijn (laten we het erop houden dat Pas niet de enige neuroot is in de familie :o ). Maar ik heb een uurtje geleden bericht gehad dat ook de haren van Vu op de plek van bestemming zijn aangekomen, dus hopelijk volgende week de uitslag! *\o/*

Saleisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 21:53

Hahaha j'ai pas vu, wat grappig gevonden. Wat is t toch een knap dametje :D

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 00:03

Wat wordt ze al groooot :wow:

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 00:19

:oo Wat een vernedering! Stomme modderpoel >;)

Spannend dat het nachtmerriemonster is aangekomen :):)

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-17 16:45

We moeten even doorkletsen..... :D

Afbeelding

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 16:51

Oooohh..! Gaat 't goed??

Ik bedoel... zo te zien zijn ze nog allemaal heel. Hoe lang stonden ze hier al met z'n drieën?

_Fleurtjuhh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 16:57

Ah dat is heel mooi om te zien. Ben heel benieuwd naar het verslag er van!

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-17 17:50

Dit was een live plaatje, om ongeveer twaalf uur zijn de samen gegaan.
Na het eten ga ik even foto's uitzoeken en verslag schrijven.

En tipje van de sluier: pas wordt erger geterroriseerd door Vu dan andersom :') . Bij Pas hebben we een 'plijster' moeten plakken op zijn billen maar geen grote kleerscheuren. Het viel me ontzettend mee.

Moirin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 17:50

Ohh wat goed dat ze bij elkaar staan! Het ziet er vrij rustig uit zo, of is dat bedrog :p

Ben benieuwd naar de foto's en het verslag!

_Fleurtjuhh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 18:13

Ohjee, Pas moet aan de slachtoffer hulp door een veulen trauma? %)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 19:24

heb je al gegeten?