Ik was vanmorgen vroeg op stal om de paarden te controleren en voeren. Bij Raven was nog niet veel anders dan de afgelopen 2 weken dus ik dacht dat duurt nog wel even.
Ben even naar huis gegaan om te lunchen enzovoort en rond 13:00 uur was ik weer terug. Kom het land oplopen en zie daar Brego en Raven helemaal in de hoek staan waar ze normaal nooit staan. En vervolgens moest ik nog eventjes met mijn ogen knipperen en viel mijn onderkaak zowat op de grond. Ja hoor heb ik het gemist!!!! Buiten de paddock stond een zilverappel veulentje te staan. Nog net niet helemaal droog. Na eerst wat gevloek in mezelf over het missen en het buiten de paddock staan overwon de blijdschap. Ik dacht jaaaaaa zilverappel en het staat. En toen keek ik even en zag dat als slagroom op de taart het ook nog een merrieveulen was en zo te zien zonder aftekeningen. Ik had al gedacht dat met alle geboren merrieveulens dit jaar op bokt ik zeker een hengstveulen zou krijgen, maar ze zijn dus nog niet op.
Brego even weg gehaald en in de stal gezet draadje omhoog gedaan en veulen een duwtje in de juiste richting gegeven. Raven had nog veel meer tiet dan ze al had en dus al behoorlijk spanning opgebouwd, waardoor ze haar niet wilde laten drinken. Ze liet zich wel door mij melken dus ik heb even de biest via een flesje gegeven en toen de druk eraf was liet ze het drinken wel zo toe. Toch altijd een heel fijn geruststellend geluid dat gesmek van een veulen bij mama. Ze heeft ook al gemest, maar een plasje heb ik nog niet gezien. Dat zal ik straks denk ik wel zien nu ze gedronken heeft.
Toen moest ik de boel omwisselen, want ik wilde moeder en kind graag in stal hebben en Brego was nogal druk dus hij dan buiten met afdak. Brego weg gehaald en even vast gezet hij is ervan overtuigd dat het zijn kind is. Toen proberen om Raven de stal in te krijgen samen met haar veulen die nog niet zo goed volgde. Uiteindelijk gelukt. Even de stal uitgemest en een hele dikke laag zaagsel in een deel van de stal en ik hoorde haar nog 2 keer lekker drinken. Uiteindelijk zag ik dat ze wilde gaan liggen op Raven's hooi, dus heb ik maar een hele grote berg hooi neergegooid.
De naam moet ik nog heel even over piekeren, maar die komt ook snel.
Hier dan wat foto's. Wel gemaakt met mijn mobiel, want ik had natuurlijk zo onverwacht mijn spiegelreflex niet mee.
Net terug onder het draadje door. Ben jij mijn mama, die zwarte daar doet een beetje lelijk tegen me.
Nog heel wiebelig. Ze heeft wat weke kootjes nog dus ze staat nog niet helemaal zoals het hoort, maar het trok al wat bij dus zal wel snel helemaal goed staan.
Bedankt voor alle felicitaties trouwens, ik ben uiteraard helemaal blij ondanks dat ik het gemist heb. Ik ga zo weer even controleren of alles goed zit voor de nacht.