Helaas,, hier alleen maar slecht nieuws..
Hebben haar 2x laten scannen om zeker te zijn..
1ste dierenarts (van de praktijk die haar heeft opgevolgd) heeft alleen maar gescand en zei dat ze niet meer drachtig was.. Verder had ze geen verklaring voor alle voortekenen van de bevalling. Ze vond dat we maar moesten afwachten, het zou wel goed komen zo..
No way dat ik "gewoon ga afwachten" in zo'n gevallen.. Dus dag erna 2de dierenarts erbij.
2de dierenarts heeft ook gescand en zei ook dat ze niet drachtig was. Haar baarmoeder is gewoon terug hengstig aan het worden. Zei verklaarde zwak wordende banden, aanmaak uier, opgezette manenkam, moe zijn, ... aan een ontregeling van de hypofyse in de hersenen..
Daarbovenop komt er nog bij dat ze te dik staat door het voederen voor drachtige merrie.. Wat op zich logisch is.
En te slotte heeft ze ook nog eens zand in haar darmen. Hierdoor mest ze meer (veel op korte periode)..
Ook heeft ze bloed genomen om een volledige bloedanalyse te doen en heeft ze ons een kuur vlozaad voorgeschreven om het zand te verwijderen en de darmregeling te normaliseren..
Volgens haar heeft ze het veulen al veel vroeger verloren en is de scan die op 8 maanden gebeurde niet correct geweest omdat rond die periode het veulen begint in te dalen en de kans al minder groot is dat je iets voelt. Wat onze dierenarts volgens haar gevoeld heeft zou een stukje darm moeten geweest zijn..
Momenteel dus weidegang inkorten, voer aanpassen, ontwormen, vlozaad bijvoeren en goed in de gaten houden..
Ik baal best hard momenteel maar gezondheid van paard komt nu 1st.. nadien is er tijd om te treuren. Ook gaat mijn ex zo meteen bij de hengstenhouder horen wat er nog mogelijk is vermits ik besloten heb haar niet meer te laten dekken.
Ik ben alleszins heel blij dat mijn huidige vriend 2 dagen naar Oostenrijk gekomen is en nog maar net vertrokken is..