Zal vandaag even nieuwe foto's update Hoe gaat het met Bonita?? Met Bonita gaat het goed ze word het zat.. Elke dag met mooi weer komt ze buiten zonder deken. De uiers vullen goed ze heeft zo nu en dan lekkage.. Was er gisteravond 12 uur nog en toen was ze heel rustig. Er was een twijfel bij mij maar ik werd in een keer beroerd Dus besloten om naar huis te gaan en de stal eigenaar zou paar keer gaan kijken.. Nu voel ik me weer redelijk... ga nu eerst naar stal. En dan als bonita rustig is komt er in de loop van middag foto's van haar En haar uiers enz
Niet ziek worden nu hoor! Lekker dat ze elke dag even lekker zonder deken kan. Als het veulen er straks is gaat de deken dan op of laat je die dan af omdat ze nu nog met deken op staat?
KappieGirl als het deze temperatuur is moet ik hem wel op houden. Want ze heeft een deken opgekregen omdat ik haar trillend op stal vond. Zo koud had ze het.. maar zodra weer het toe laat gaat die meteen af. Volgende week word weer beter zeggen ze. Maar als veulen is doe ik een deken op zonder singels enz En dan alleen een elastisch singel zo dat veulen nergens aan vast kan komen
Oke ja vroeg het me af omdat ik het ook heb gehad met de moeder van mijn huidige paard. Ze moest wel een dek om die stond ook te rillen van de kou. Heb toen een maatje kleiner dek om gedaan en de singels strak zodat veulen er niet in kon verstrikt raken inderdaad. Succes gaat vast heel mooi weer aan komen! Dat wil ik ook zo graag haha.
MIJN VERHAAL!! gisteravond zijden we om 9 uur we gaan een extra check doen, kwart over 9 kwamen we op stal Bonita was bezweet snel stal gedaan zweet deken om, dikke pak stro er bij 10 voor half 10 ging ze liggen, 5 over half 10 was het er al schouder lag vast dus we moesten helpen! merrie was erg moe dus bleef lekker liggen veulen wilde eerde opstaan dan merrie, dus veulen naar de hoofd van merrie neer gelegd ging veulen en merrie hinniken zo mooi! dierenarts gebelt die kwam meteen voor extra controle, merrie stond iets voor 10 op en toen met opstaan kwam naar geboorte en alles er meteen af, schrok me kapot dacht dat van binnen gescheurd was, navel streng zat nog vast dus kleintje moest blijven liggen tot de dierenarts er was merrie had naweeen, omdat het zo snel was gegaan eigenlijk te snel, merrie hele veulen aflikken, dierenarts was er en merrie werd heel onrustig als ze het veulen niet zag, plus veulen snapte de uiers niet dus met fles bij de uiers, elke 2 uur gedaan vannacht en nu snapt ze hoe ze moet drinken, ze stopt bijna niet meer hahaha, merrie laat het nu ook toe, ze heeft een deken om zonder singels en dan een elastieken singel achter de schoft! zo dat veulens nergens aan kan blijven hangen, merrie heeft afgelopen nacht zonder deken gestaan omdat ze nog zo veel liep enz, vond erg heftig want Bonita ging naar het veulen slaan. en ik ben erg moe hahaha had niks gegeten gisteravond en vanmorgen kreeg ik amper een broodje weg,