Verrassingpakketje Cremello Lusi x Barock Pinto *geb pag 48*

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Re: Verrassingspakketje: Cremello Lusi x Barock Pinto

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 13:35

Nee maar het geeft ook wel aan dat ze er niet meteen wat van krijgen, het lichaam is er ook wel op gebouwd natuurlijk, blijft toch een vluchtdier.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 13:39

ook mijn merrie (1m67 ofzo) sprong op 10 maanden dracht doodleuk over de omheining van dik 1m30 de wei in,terwijl het hek naast de omheining simpelweg open stond...geen tijd te verliezen dacht ze vast :')

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 13:42

Ik volg dit ook even, spannend!
Veulen heeft iig een mooie papa en mama :+:

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 13:44

Overigens qua springen: Mijn Lusitano-monster is ook echt gek op springen...

Ik meen dat er ook wel Lusitano's op heel hoog internationaal niveau hebben gesprongen (Olympisch?)
En ik weet zeker dat er ook internationaal aangespannen lopen (Marathons)
Het zijn dus zeker niet per definitie alleen maar dressuurders... Hoewel ze zich daar ook super voor lenen natuurlijk!

Zou er zekers een keer een sprongetje mee wagen, als ze straks onder het zadel gereden wordt... Wie weet vindt ze het wel helemaal geweldig :D

Ze is 3 las ik, is ze al zadelmak etc?

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-12 16:02

Super leuk om al die verhalen te lezen zeg! Ze kunnen je toch versteld doen staan...

Noor heeft hier al eens een zadel op gehad en hoofdstel om, maar er heeft nog niemand op gezeten. Lusitano's schijnen laatbloeiers te zijn en omdat haar lichaam ondertussen ook voldoende werk had met het veulen, hebben we alleen een paar keer spelenderwijs gelongeerd. Wat ze overigens super vond! Ook wanneer ze het zadel ziet (omdat ik onze andere merrie opzadelen bv) gaan d'r oortjes direct naar voren en staat ze te trappelen in d'r stal.

Wat springers betreft: John Withaker had de hengst Novilheiro waarmee hij veel prijzen won. En volgens mij had Jos Lansink ook een Lusitano, maar daar kan ik zo even niks over terug vinden.
Het zijn veelzijdige dieren, maar toen ik Noor kocht had ik nog nooit van een springende Lusitano gehoord, ik dacht dat ze vooral voor dressuur werden gebruikt. Van 'nature' zou ik mezelf toch wel een springruiter willen noemen, maar daar heb ik Noor toen niet op uitgezocht. Misschien zij mij wel ;)

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 16:17

stipje, ik ben heel benieuwd wat er uit gaat komen!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 17:13

Hihi wat leuk al die verhalen.. Kan je je nog herinneren José dat ik vertelde dat ze de dag voordat je kwam ineens buiten het hek lag te slapen op de grond :+.. Ze kon alle kanten oplopen, zelfs de weg op, maar ze bleef lekker naast het hek liggen met aan de andere kant van het hek haar kudde. Ze bleef lekker rustig liggen toen ik aan kwam lopen. Kennelijk was ze onder het hek door gekropen, dus ze heeft nogal haar eigen kunstjes om te ontsnappen :j Zou het heel knap vinden als ze erover heen gesprongen is :D

Noor houdt ons wel in spanning.. Ik ben zo benieuwd wat voor kleurtje eruit komt

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 18:33

Wat een leuke combinatie!
Ben benieuwd wat eruit komt!

riekie1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 18:37

Wauw "smelt" dat moet een mooi veulen worden!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 18:46

Ah Nooor. Had je in pb toen al laten weten dat wij overwogen hebben om haar destijds te kopen... De tijd gaat dringen dat het veulen zal komen.. Ook ik ben heel benieuwd!!

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 20:20

Jose22 schreef:
Super leuk om al die verhalen te lezen zeg! Ze kunnen je toch versteld doen staan...

Noor heeft hier al eens een zadel op gehad en hoofdstel om, maar er heeft nog niemand op gezeten. Lusitano's schijnen laatbloeiers te zijn en omdat haar lichaam ondertussen ook voldoende werk had met het veulen, hebben we alleen een paar keer spelenderwijs gelongeerd. Wat ze overigens super vond! Ook wanneer ze het zadel ziet (omdat ik onze andere merrie opzadelen bv) gaan d'r oortjes direct naar voren en staat ze te trappelen in d'r stal.

Wat springers betreft: John Withaker had de hengst Novilheiro waarmee hij veel prijzen won. En volgens mij had Jos Lansink ook een Lusitano, maar daar kan ik zo even niks over terug vinden.
Het zijn veelzijdige dieren, maar toen ik Noor kocht had ik nog nooit van een springende Lusitano gehoord, ik dacht dat ze vooral voor dressuur werden gebruikt. Van 'nature' zou ik mezelf toch wel een springruiter willen noemen, maar daar heb ik Noor toen niet op uitgezocht. Misschien zij mij wel ;)

WestBest op bokt, had 2 lusitano's in de SGW lopen. Eentje in de L en eentje is ze mee gestart, weet niet waar ze mee geëindigd is voordat de laatste verkocht werd. Die gingen wel hoor!

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 22:36

en is het vandaag gelukt??

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 22:43

Nog iets meer dan een uur voor die makkelijk te onthouden geboortedatum...

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-12 22:57

Vooralsnog niks, maar ze is echt super onrustig. Ze bleef net maar rondjes lopen en schrapen, ik werd er helemaal kriegelig van :o
Maar ik vraag me af of dat van een naderende bevalling is, want haar uiers zijn niet verder gevuld en d'r banden leken ook niet veel slapper.

Mijn vriend is momenteel nog bezig met de internet verbinding voor de Equisensor. Als het goed is kan ik zometeen de link om te streamen met 4 mensen delen. Maar we moeten nog even afwachten of mijn vriend het aan de praat krijgt, hij loopt namelijk tegen nogal wat obstakels aan :\

leoenpat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 23:05

Jeetje..ik vind het echt heel spannend worden nu..dat schrapen geeft wel aan dat ze onrustig is zelf
Zou best wel eens kunnen gaan gebeuren komende uren

Ik blijf nu checken de hele dag en wacht je berichtjes af.
succes Jose!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 23:21

Pannend!

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 23:31

Ik duim voor een kern gezond veulen en een vlotte bevalling. En dan wel nu meteen hihi. Zodat baasje tenminste nog een klein beetje kan slapen vanacht!!

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 23:33

Tja, of het veulen gaat nu draaien.. Veroorzaakt ook meestal onrustigheid bij de merrie! ;-)

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 23:40

Ook ik ben super benieuwd wat voor veulen eruit komt!! :D

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 23:50

Jose22 schreef:
Vooralsnog niks, maar ze is echt super onrustig. Ze bleef net maar rondjes lopen en schrapen, ik werd er helemaal kriegelig van :o
Maar ik vraag me af of dat van een naderende bevalling is, want haar uiers zijn niet verder gevuld en d'r banden leken ook niet veel slapper.

Waarschijnlijk wel dan, lopen en schrapen zijn wel typerend.
En je zei zelf al dat de banden niet slapper konden dusja.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 03:30

Ik hoop écht dat ik niet werk als het veulentje komt!! Of misschien is hij/zij er al..

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 07:43

En??

Heb je daar geen internetverbinding? of hebben ze hem via 3G de lucht in gegooit?(hopelijk heb je geen ijzeren stal he floor :P )

Nikit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 08:33

Noor houdt de spanning er in.... ;) En, is er al wat geboren?

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 09:08

Niks :n
Vannacht om 2 uur ging de geboortemelder af, ik dacht: daar komt ie dan! Maar nee, weer vals alarm...

Wel is ze nog steeds heel erg op eten gericht, ze bunkert alles naar binnen. Of de banden nog slapper kunnen weet ik niet: ik heb nog nooit een drachtige merrie gehad ;) Maar goed, ook vandaag weer een dag van wachten en controleren.

Nikit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 09:19

Blijft dus nog even spannend!