Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jose22 schreef:Super leuk om al die verhalen te lezen zeg! Ze kunnen je toch versteld doen staan...
Noor heeft hier al eens een zadel op gehad en hoofdstel om, maar er heeft nog niemand op gezeten. Lusitano's schijnen laatbloeiers te zijn en omdat haar lichaam ondertussen ook voldoende werk had met het veulen, hebben we alleen een paar keer spelenderwijs gelongeerd. Wat ze overigens super vond! Ook wanneer ze het zadel ziet (omdat ik onze andere merrie opzadelen bv) gaan d'r oortjes direct naar voren en staat ze te trappelen in d'r stal.
Wat springers betreft: John Withaker had de hengst Novilheiro waarmee hij veel prijzen won. En volgens mij had Jos Lansink ook een Lusitano, maar daar kan ik zo even niks over terug vinden.
Het zijn veelzijdige dieren, maar toen ik Noor kocht had ik nog nooit van een springende Lusitano gehoord, ik dacht dat ze vooral voor dressuur werden gebruikt. Van 'nature' zou ik mezelf toch wel een springruiter willen noemen, maar daar heb ik Noor toen niet op uitgezocht. Misschien zij mij wel
Jose22 schreef:Vooralsnog niks, maar ze is echt super onrustig. Ze bleef net maar rondjes lopen en schrapen, ik werd er helemaal kriegelig van![]()
Maar ik vraag me af of dat van een naderende bevalling is, want haar uiers zijn niet verder gevuld en d'r banden leken ook niet veel slapper.