Op het nippertje gered met een veulentje in de buik...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 08:10

jeetje wat een vreselijk verloop. Ik voel je verdriet gewoon....
heel veel sterkte en ik duim mee voor de merrie....

Vera

Re: Op het nippertje gered met een veulentje in de buik...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 08:23

Oh Tina, wat een afschuwelijke toestand. Arm, arm wijffie. Als zoveel meegemaakt en nu dit ook nog eens. :(:)
Ik wens jullie allemaal heel veel sterkte en maak een *diepe buiging* voor jullie inzet.

itske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 08:32

Hoop dat je straks met positieve berichten over de merrie komt.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 08:39

;( Dit is niet wat ik hoopte te lezen en voor jullie hoopte ik dit zeker niet!! Zoveel gedaan en nu dit..
Hoe gaat het met de merrie nu?
Heel veel sterkte!!

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 08:40

Heel veel Sterkte!
Verschrikkelijk wat dat merrietje mee heeft moeten maken,ik hoop dat ze erdoorheen komt en daarna een verschrikkelijk fijn leven gaat krijgen.Dat heeft ze wel verdiend! :(:)

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 08:40

Wat vreselijk... heel veel sterkte...

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 08:45

Wat een triest einde voor het veulen. En de merrie, en voor jullie.
Maar super wat je allemaal voor de opgevangen paardjes hebt gedaan!
Sterkte met het herstel van de merrie. Hoop dat ze er snel bovenop komt.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 08:56

Tina meis wat moeten jullie nou weer doormaken, wat een verschrikkelijk triest verhaal ;( Laten we hopen dat het met de merrie goed komt , dat is toch wel het minste wat goed moet gaan! Héél veel sterkte Tina, zulke dingen hakken er even goed in. :(:)

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 08:58

Wat verschrikkelijk... Heel veel sterkte!

Lizaa01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 09:06

Wat een verschrikkelijk verhaal!
Heel veel sterkte en ik hoop met jullie mee dat het goed komt met de merrie!

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 09:07

Ik kom dit topic nu tegen en wat een verdriet zo de laatste pagina's...poeh. Ik hoop ook maar dat het goed komt met het merrietje. Ik kan me ook niet goed voorstellen wat er gebeurd zou kunnen zijn als ze niet veilig bij jou was geweest...het beeld wat je schetste van het andere merrietje komt meteen boven weer. Ik hoop dat ze erdoorheen trekt en zich weer goed gaat voelen. En een dikke knuffel en schouderklopjes voor jou ook al ken ik je helemaal niet. Je bent geweldig dat je dit zo doet allemaal...iedereen kan zeggen dat ze/hij ponietjes zou opvangen, maar het werkelijk doen is toch iets anders!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 09:21

Hoop dat de merrie de nacht goed doorstaan heeft... Je zal wel geen oog hebben dichtgedaan :(:)

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 09:29

Tjee Tina, wat een hoop ellende allemaal, hoop dat madammeke de nacht goed is doorgekomen en dat het vanaf nu dus bergopwaarts gaat, zodat jullie de tijd een beetje krijgen om alles een plekje te geven. Y;(
Sterkte....

Vernon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 09:36

Och heden, wat een nachtmerrie! ;(
Heel veel sterkte! Y;(

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 09:38

Oh lieve TS toch, wat een rotnieuws. Ik hoop echt dat de merrie er weer bovenop komt, heel veel sterkte!

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 09:40

Kleine update van hier, heel erg bedankt voor alle lieve reacties van jullie allemaal. Ik heb ze allemaal langs zien komen maar nog niet de tijd gehad er uitgebreid op te reageren.
Ik ben meerdere malen wakker geweest vannacht, had de wekker gezet zodat ik de merrie kon checken. Ze heeft de hele nacht of plat gelegen of in elkaar gedoken gelegen, ze had het heel zwaar.. Vanmorgen lag ze nog steeds toen ik op stal kwam, heb wat hooi bij haar neergelegd, daar begon ze gelukkig wat aan te knabbelen. Water had ze ook al gedronken zag ik aan haar waterbak. Toen ik terug kwam in stal van de rest buiten zetten stond ze op haar benen wat van het hooi te knabbelen. Wel staat ze nog een beetje te trillen en ze staat erg wankel op haar beentjes.. Hopen dat ze in de loop van de dag wat aan sterkt.. arm meisje..

Pff wij vangen ook een keer wat paardjes op van iemand.. hoeveel pech kan een mens (en alle paardjes) hebben? Hopelijk is dit genoeg pech voor dit jaar… ;(

@Marion71: Ik snap je reactie, en als het een groot paard was geweest, was dat ook zeker van toepassing geweest.. Helaas gaat het hier om een hele kleine mini merrie, van ongeveer 70-73cm. Alles zo klein en fijn, dat is niet haalbaar wat jij omschrijft. De DA heeft het er met ons over gehad maar het was niet uitvoerbaar, anders hadden we het zeker gedaan.
Pas toen het veulentje eruit kwam werd pas duidelijk dat het veulen al dood was en dat daardoor de bevalling op gang probeerde te komen. De merrie was het veulentje aan het afstoten.. Hoe sneu ook allemaal, ik vind dat onze DA goed in overleg met ons gehandeld heeft, en zeker geen prutser is.. :n
Maar nogmaals, ik snap je reactie.

Verder heb ik nog niet alles goed bijgelezen en over al op gereageerd, dat zal ik zo snel mogelijk proberen te doen.. Ik heb vannacht denk ik 3 uurtjes geslapen en zit nu als een zombie op mijn werk.. In ieder geval heel er bedankt voor alle lieve berichtjes, pb’s en smsjes.. erg lief!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 09:47

Fijn om te leze dat ze weer een beetje op de been is. Het is natuurlijk ook niet niks... Maar zo te horen komt ze er wel weer bovenop! Heel veel beterschap en succes!

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 09:48

Tina je mag een zombie zijn na zo'n nacht met alle emoties die daarbij komen kijken, ik denk dat we allemaal op iets anders hadden gehoopt. Ik ben wel ontzettend blij dat het meisje bij jullie was en niet meer op het land liep bij de vorige eigenaar, dan was het op zeker fout gegaan, goed gedaan meis hoe frustrerend het hele verhaal uiteindelijk ook geworden is! :(:)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 09:52

Pff wat een ellendig verhaal zeg.. Hopelijk komt ze er snel bovenop :)

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 09:58

Vreselijk nieuws zeg! Ik wens jullie heel veel sterkte en ik duim dat de kleine dame er weer goed bovenop komt!

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 10:09

Bassenqua schreef:
Tina je mag een zombie zijn na zo'n nacht met alle emoties die daarbij komen kijken, ik denk dat we allemaal op iets anders hadden gehoopt. Ik ben wel ontzettend blij dat het meisje bij jullie was en niet meer op het land liep bij de vorige eigenaar, dan was het op zeker fout gegaan, goed gedaan meis hoe frustrerend het hele verhaal uiteindelijk ook geworden is! :(:)

Ja klopt, ik moet er niet aan denken wat er gebeurt was als ze nog daar in het land had gestaan.. Het verhaal van de andere merrie die we hebben laten inslapen spookt dan gelijk door mijn hoofd.. Brr.. moet er niet aan denken... :n

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:18

Nee, in die zin hebben jullie echt wel reddend werk gedaan, letterlijk. Ik hoop echt dat je merrietje er weer helemaal bovenop komt, maar het klinkt wel alsof ze al wat aan het herstellen is. Dit soort dingen gaat je niet in de koude kleren zitten, dus ook nog veel sterkte voor jou/jullie.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:24

Ik moest daar gisteren met Takoda ook al aan denken toen we zagen dat er iets raars met zijn hoefjes was, gelukkig sta je niet meer bij die............. :(

ik hoop dat de merrie gauw opknapt Tina, dat scheelt weer een hoop zorg maar ik vind jou en Huub geweldenaars!!!!!

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:28

Inderdaad is het zowiezo al geweldig dat dit bij jullie heeft mogen gebeuren en niet waar ze eerst stond..Wat er ook gebeurt ze krijgt nu een goede verzorging en veel liefde en dat zal haar goed doen :j

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:42

Jeetje wat een rotnieuws... Sterkte er mee, hopen dat de merrie er weer helemaal bovenop komt! :\