Mag ik verklappen dat het een prachtige dame is? Heb de foto's vannacht gekregen *schrok wakker door de 'Look at that fluffy unicorn' ringtone * en ze is het wachten waard geweest! Foto's en de naam zelf laat ik echter aan Sanne over, blijft haar (pete)kindje natuurlijk! Vanmiddag neem ik de camera wel mee, kijken of ik nog wat fotootjes kan maken. Prachtige B.....
Dankjullie wel! Bevalling is perfect verlopen, om 1 uur tijdens mn waakronde was er eigelijk echt helemaal niets aan de hand, toen ik om 2 uur ging kijken lag het er ineens! Voetjes nog in Vem, heb dr nog uit het vlies geholpen & daarna meteen bij Vemke gelegd. Mama is echt ZO ontzettend lief voor dr kind!! Ze heeft al flink gemest, en ook geplast. De melkbar werd na 2 uurtjes en heeel veel proberen, eindelijk gevonden.
Alleen de nageboorte is er nog niet af, is fries-eigen zegt onze DA & komt nu richting hierheen om m er af te spuiten zeg maar.
Ik hoop dat ik zometeen alvast wat foto's kan delen & anders word het vanavond!
En ja, zeggen dat het absoluut niet komt, werkt echt!!!
Gefeliciteerd! En wat een mazzel dat ze bont is. Weet niet of het eerder in het topic voorbij is gekomen, maar volgens mij is de kans niet 50% dat je een bont veulen zou krijgen maar minder. Ben benieuwd naar foto's natuurlijk!
De kans is wel 50%, want papa is heterozygoot bont (dus 50% kans dat hij dat doorvererfd) en bont is dominant. Dus áls hij zijn bontgen door vererfd, is het veulen zeker weten bont.