duo kans tovero AMH (mini )veulens bij stal Kee's Sage

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 10:25

Beterschap Sandra. Hopenlijk ben je nu eindelijk van de ellende af....

Enne, ik kan nog steeds niet meekijken. De link doet het bij mij helaas niet.
Ws doe ik iets verkeerd? Ben wel een beetje digibeet ;)

ElineThera

Re: duo kans tovero AMH (mini )veulens bij stal Kee's Sage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:09

Ja, Keet sleept er lekker mee :)

Bij ons in de buurt is stal 3 bevestigd, vind het dood eng.. brr..

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:38

ElineThera schreef:
Ja, Keet sleept er lekker mee :)

Bij ons in de buurt is stal 3 bevestigd, vind het dood eng.. brr..

haha ja keet speelt er lekker mee

jij woonde ook dicht bij grave toch,
vind het ook wel eng ga regelmatig met me moeder en zus op zondag avond bij st frans bingo'en :o
maar kom verder niet bij anderen paarden in de buurt ivm de zwangerschap.
heel soms bij die van mijn ouders maar dan douche ik me toch eerst en die staan aan huis en komen verder niet in aanraking met anderen paarden

ProudOfPride

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:52

Heeft arme Desert last van haar veulie..... dan moet het haast wel een hengstje zijn :') Mannen zijn gewoon eigenwijs.

Ik kom gelukkig (bijna) nooit in aanraking met andere paarden, alleen die van mezelf en dan die van san. Dus vrij weinig kans op besmetting hier gelukkig (als de Rhino dan evt hier heen komt).

Ik zag trouwens de voerbak bij chevey ook overal en nergens liggen :D

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-12 22:09

@Nadita,ik geloof dat Rene even contact met je opneem,want volgens mij heeft iedereen verder beeld?

Ja ik ben altijd huiverig voor Rhino,blijft eng,zeker ook voor de drachtige merries..

@Proud ja die Cheveyo is een geboren voerbak voetballer :j
We zullen gauw afspreken hoor,maar lig nu nog meer gevloerd dan op de been... ;(

Ik heb foto's,maar daar moeten jullie even op wachten tot ik weer iets lekkerder ben Y;(

Desert had vandaag nog steeds last,buik was anders en ze keek zo zielig....
Maar ze moet nog even wachten,ze is vandaag 290 dagen,dus over 10 dagen is ze 300 dagen *\o/*
Vind ik altijd een mijlpaal ;) Dan zijn de veulies goed levensvatbaar....

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-12 22:10

Bassenqua schreef:
sandra3235 schreef:
Desert had t vandaag moelijk,last van haar buik en lopen,haar achterhand,veulen zal wel ergens op drukken...

>;)

Ja herkenbaar he?Belde jij niet pas met zo'n zelfde vraag <<)

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 23:52

:j :j Had iris ook, Iris heeft het nu even moeilijk, liggen terwijl ze normaal altijd hooitjes staat te knabbelen, en erg zwaar ademen.

hanny_jelke

Re: duo kans tovero AMH (mini )veulens bij stal Kee's Sage

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 00:54

ik leef met desret mee :(:)
snap nu presies wat ze voelt :j
kon vanmorgen me bed niet uitkomen om at de baby in de weg lag.
moest achtraf wel lachen, maar op dat moment was het niet grappig aangezien ik een volle blaas had :=

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 12:00

Hanny :(:) voor jou gaat t opschieten hoor....

Wat een heerlijke zonnige dag zeg,ik heb goed geslapen,pijn is een stuk minder,dus ik ben gaan voeren.

Ik heb Desert even geborsteld en getut en heerlijk met t kleine wurm gekroeld <3 <3 ,Desert heeft 1 favoriete kant en ik zat dus steeds verkeerd,nu zat ik aan de goede kant,dus ze ontspande helemaal,ik kon het veulen helemaal voelen,kroop steeds tegen mijn hand aan en dan die trotse blik van Desert,bijzondere merrie is het toch :+:
En we hebben samen een naam uitgekozen := ,dat is ook standaard,ik roep een paar namen en bij 1 geeft ze een hinnikjebrompje,dus die wordt het :j Was ook degene die ik heb uitgezocht,nu Rene nog even overtuigen ;)
Als ze nu ook nog eens op 1 april bevalt,klopt die naam helemaal :))

Keet heb ik ook poging gedaan,tutten en kroelen,ik heb wel wonderbaarlijk het veulen gevoeld,maar waar ik bij Desert gewoon naast kan gaan liggen in t stro,loopt die zwarte alleen maar heen en weer te springen.Ongeduldige muts :):)

ProudOfPride

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 23:21

Desert is echt een gevoelige lieve merrie hè? Echt heel speciaal is ze :j

Keet en ongeduldig?? Daar ken ik er nog wel een paar van hihi. Vooral als het met voer te maken heeft O:)

We spreken wel af wanneer jij je weer een beetje goed voelt, dus niet overhaasten hoor ;)!

Phoe Hanny, ik moet er niet aan denken om zwanger te zijn... Mijn moeder zei wel eens dat ze helemaal blauw zag aan de binnenkant van de beurse plekken van mijn broertje. Dit lag ook graag dwars en lag ook vaak te stompen en schoppen. Respect voor iedereen die zwanger is, mens en dier :P

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 23:37

Proud..Ik heb je net een mail gestuurd om af te spreken ;)

Ja Desert is heel gevoelig en heel verstandig :j

Wie vond jij nu t leukste?Keet toch???Zegt wel wat over jou he :P

ProudOfPride

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 23:54

Moeilijk kiezen hoor :+ Want ze hebben allebei hun eigen ding waardoor ze beide speciaal zijn. Desert straalt idd zoveel wijsheid uit... En is heel gevoelig, waar ik ook wel van hou, maar heb ik soms ook moeite mee. Met Nick merk ik dat ook, die is ook soms zo gevoelig. En dan ben ik soms te direct naar hem toe. Ik denk ook dat ik Keet daarom de leukste vind (sorry Des), lekker direct maar ook heel eerlijk. Of zeg ik nu iets geks :P? Maar zegt wel wat over mij ja haha, zo zie je maar weer, paarden spiegelen!

*Gaat gelijk haar mail checken* <<)

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 00:01

ProudOfPride schreef:
Desert is echt een gevoelige lieve merrie hè? Echt heel speciaal is ze :j

Keet en ongeduldig?? Daar ken ik er nog wel een paar van hihi. Vooral als het met voer te maken heeft O:)

We spreken wel af wanneer jij je weer een beetje goed voelt, dus niet overhaasten hoor ;)!

Phoe Hanny, ik moet er niet aan denken om zwanger te zijn... Mijn moeder zei wel eens dat ze helemaal blauw zag aan de binnenkant van de beurse plekken van mijn broertje. Dit lag ook graag dwars en lag ook vaak te stompen en schoppen. Respect voor iedereen die zwanger is, mens en dier :P

ja klinkt heel bekend.
deze heeft er een handje van zich eigen tegen me ribben aan af te zetten.
erg pijnlijk.
maar je krijgt er iets heel moois voor terug :j

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 00:04

Het leuke is dat we gewoon een heel diverse kudde hebben,met allemaal een heel eigen karakter...is ook vaak afhankelijk van je gemoedstoestand die dag,wie er t best dan bij je past.Met Desert kan ik eigenlijk altijd,die is een spiegel van mezelf.Keet haalt vaak t bloed onder mijn angels vandaan,maar ja als ze je dan tijdens een show in t publiek hoort en heel hard gaat zoeken en hinniken als ze in de ring staat,dan smelt je toch wel he <3

Je hoeft ook niet te kiezen,je moet/mag ze toch allemaal verzorgen :)ddd en Desert en mijn Kaylee houd ik graag heel ego voor mezelf hoor O:)

Hanny,ik weet hoe pijnlijk dat kan zijn,ik had er ook zo 1 in mijn buik,heeeel lang geleden :(:)

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 00:24

ja je hebt een leuke kudde,
bij desert moet ik altijd aan een wijs vrouwtje denken :j
keet is het zwarte fop monster }>
wynn is de stoere zorgzame papa :j
kaylee blijft mama's meisje (mama sandra wel te verstaan) /3
pepper is de mascotte/ oppas van de veulens /3
alleen blonde ben ik nog niet echt uit :o
cheveyo is de grote kleine clown :+
en prisses kan ik nog geen oordeel overgeven

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 00:41

Hanny klopt helemaal _/-\o_

Blonde:moet je oppassen dat je niet over haar struikelt,klein en staat altijd in de weg,zonder opdringerig te zijn.
Gewoon een heel makkelijk,lief probleemloos merrietje <3

Princess is heel vrolijk,intelligent,erg beweeglijk en nog erg speels en gek op mannen :D en bomproof qua karakter......

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 18:52

Update:

Desert haar buik is vandaag helemaal veranderd,maar nu had ik mijn camera niet bij me,gisteren had ik nog foto's gemaakt,dan hadden jullie t verschil kunnen zien ;) ze is nog steeds beetje hangerig en geeuwt veel,vaak uiting van niet echt lekker voelen.Ze kijkt zo zielig ;(
Ik gok dat ze dit jaar toch eerder gaat bevallen dan de 328 dagen,die ze afgelopen jaren doet...
Ik heb haar uieroverzicht van 2010 en 2011 terug gevonden,ik zal vanavond eens vergelijken met foto's en alle aantekeningen ;)
Maar ja Desert krijgt ineens uier en het is nooit helemaal vol,dus nu gewoon iedere dag 2 keer checken.....

Keet ga ik toch echt uit van laatste dek nu :j

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 18:56

Laat maar komen ! Deste sneller kan ik op kraamvisite :j :') *\o/*

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 19:06

Neeeeeeeeeeeee ze moet eerst de 300 dagen nog halen :j
Maar uit mijn hoofd als ze hetzelfde doet nog ca 3 weken,ik ga straks mijn aantekeningen induiken....
En haar uier moet nog gaan groeien,zijn nu theezakjes :')

En jij komt toch pas in mei logeren met je mams????

vuurtoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 19:12

Spannend ik mag graag naar ze kijken :D

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 20:06

Vuurtoren,jammer he dat ze dan overdag buiten staan :')
Ik denk dat Desert straks als ze binnen komt wat meer gaat liggen dan normaal...

Wel fijn dat jullie nu al een idee hebben hoe de merries zich standaard gedragen,dan zien jullie ook wel de veranderingen denk ik ;)
Eens kijken of jullie kunnen zien dat haar buik verandert is,ik zie haar nu wel buiten op de cam en zie t verschil goed :j

Iemand nog een gokje wagen?krijgt ze hengst- of (voor de 5e keer op rij) merrieveulen???

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 20:18

ik denk toch weer een merrietje
maar hoop op een hengst :j

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 21:04

Ha San, ben wel een meelezer maar niet echt een poster...
hoop dat alles goed gaat, maarja, hoe kan ik daar nou aan twijfelen met jullie zorg? Dan komt het gewoon goed.
Wil je even :wave: tegen Rene zeggen van mij? ;)

vuurtoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 23:23

Wie weet vannacht ik lig ook naast mijn telefoon de kwpn merrie van mijn vriendin is er klaar voor de buik is gezakt in een punt en we mogen niet meer aan haar buik komen zodra er iets gebeurd word ik gebeld en ga ik foto's maken :D
De bevalling haal ik waarschijnlijk niet maar de sfeer op stal met zo een nat veulentje is zo speciaal kan niet wachten tot volgend jaar ....
Eerst maar meegenieten bij mijn vriendin dit jaar 2 drachtig (1 kwpn 1 groninger merrie) van Mats een groninger hengst, 1 op dezelfde stal (nrps) drachtig van Lobeke een arabische hengst en 2 kwpners drachtig van een barok pinto hengst (weet even zijn naam niet)
maar ben ook erg benieuwd wat jou merries gemaakt hebben :D

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 23:23

vind desert haar buik anders ogen maar kan nog niet ontdekken was.
lijkt wel voller