Fries Lieke *veulen overleden pag5 *Lieke overleden pag16*

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 14:00

wat een triest verhaal...vreemd dat ze op de kliniek niet meteen een medicijn tegen maagzweren hebben gegeven...iedereen weet toch dat als een paard enkele uren niet eet de kans op maagzweren erg groot is.
Dat had een weggevreten slokdarm en wat maagzweren kunnen schelen.
Breng je haar naar de kliniek met de beste bedoelingen,heb je een dood veulen en piept je merrie er ook bijna tussen uit :(

Ka_tje

Re: Aftellen begonnen fries Lieke *veulen helaas overleden pag5*

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 22:16

Wat goed dat ze iets heeft gegeten! Hopelijk gaat het nu de goede kant uit!
ik duim iedere dag!

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 07:49

Fijn dat ze iets heeft gegeten,
hopelijk blijft ze een beetje in het ritme en blijft ze eten!

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 09:28

Wat fijn zeg dat ze wat heeft gegeten.

Wat is ze sterk zeg!
Nog heel veel sterkte!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 09:47

Heb deze hele nachtmerrie bijgelezen. Moeilijk om eerst zo'n prachtige drachtige merrie te zien, en dan haar conditie nu. Ik hoop dat de stijgende lijn van het zelfstandig eten door heeft gezet, en dat je gauw weer een positieve update kunt plaatsen. Sterkte!

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-11 11:09

Dank jullie allemaal voor de lieve berichten!! :*

Sandra, Amalarab en cissy;
De belangrijkste rede dat ze moest gaan eten was dat de darmen het eten van water gingen schijden en dat de darmen weer vorm kregen, zodat ze er geen ontstekingen of koliek overheen zou krijgen.
Sonde, parenterale voeding en slobber helpen daar niet bij dus de moest echt aan haar hooi.

geerke, precies, dan was het nooit zo ver gekomen, als ze die donderdag goed hadden gekeken en waren begonnen met die medicijnen was het al een stuk beter geweest.

Voor de rest, allemaal heel erg bedankt voor de lieve berichten :)

En de update
Gisteren begon Lieke te eten, als ze dan gegeten had ging het daarna weer slechter, omdat het eten dan in de maag kwam natuurlijk, maar vervolgens ging ze wel steeds weer op nieuw eten, dus dat is echt heel goed. Ze heeft nog steeds wel diarree maar het word al beter.
Ze eet nu netjes haar brokken, musli en hooi op. daarnaast mag ze ook 4 keer per dag even 10 minuten grazen op de wei.

Gisteren was ik bij haar, nog helemaal ongerust en over de zeik van de dag ervoor.
Toen ik naar de stal liep was de assistent Lieke even lekker aan het schoon borstelen en Lieke stond er vrolijk en opgewekt bij te kijken, ik keek nog even de stal in om te zien of het wel echt mijn Lieke was haha wat een wereld van verschil zeg!

De DA heeft het allemaal echt heel goed uitgelegd, ik wist echt even niet meer wat ik moest denken, komt het goed of gaat ze dood?
De Da vertelde dat als het allemaal blijft verbeteren zoals het nu gaat en er komen geen dingen meer bij dat we een grote kans hebben dat het allemaal goed komt.
Maar er zijn ook meerdere complicaties die op kunnen treden, hij zegt als dat gebeurd, dan is het gewoon echt einde oefening, de maag kan knappen bijvoorbeeld.
Afgelopen week hebben ze daar 2 friezen aan verloren, en die hadden er verder niks bij, dus hij zei dat kan gebeuren en dat kunnen wij dan niet voorzien.
Dus laten we hopen dat er geen complicaties bij komen en dat het slijmvlies goed hersteld, dan mag ons moppie weer lekker mee naar huis.

Gisteren mocht ik haar nog even laten grazen op de wei, ze deed haar hoofd naar beneden ging staan eten en heeft haar hoofd niet meer omhoog gedaan, ja een keer om haar snotneus af te vegen aan mijn haar :D het was echt weer Lieke die daar stond. Toen het infuus los moest liep de DA de stal in ze ging al grijnzend en in de lucht bijten rondjes lopen, heb even staan lachen omdat dat echt Lieke weer is.
Ik mag nog niet al te blij zijn van de DA maar mijn god wat ben ik blij dat ze weer eet en wat praatjes heeft.
Na het eten ging ze wel weer liggen dus toen had ze wel weer pijn, zo gaat het de hele dag een beetje, eten dan weer liggen als de pijn weer over is weer eten.

De update van vanochtend van de DA was, dat het nog het zelfde is, ze eet en is attent en dan heeft ze weer even pijn, en zo de hele tijd.

Even voor het beeld;
Vrijdag
Afbeelding
Zaterdag;
Afbeelding
Afbeelding

xelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 11:14

Wat een wereld van verschil :D.
Gelukkig dat het steeds ietjes beter gaat.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 11:17

jee wat ben ik blij dat ze beter gaat! *\o/*
Je moet er toch niet aan denken dat je je merrie ook nog kwijtraakt! |(

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 11:23

Jeetje wat een positieve update. Ik ben super blij voor jou een je paard dat het beter gaat.
Wat een verschil in een paar dagen tijd. Ik blijf duimen!!!!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 11:26

Stille meelezer meldt zich ook eindelijk :)
Wat heb jij een hoop meegemaakt de laatste tijd, meid! Ik zou compleet gek worden van verdriet en angst. Ik vind het superknap van je dat je je zo sterk houdt!
En Lieke ziet er zo veel beter uit nu. Ik blijf je volgen :)

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 11:29

Neus in het gras, dat is wat we willen zien! +:)+ Hopelijk werkt de medicatie en zal ze spoedig minder buikpijn van het eten krijgen. :(:)

MAIKESTER

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 12:19

+:)+ Dit gaat toch de goede kant op *\o/* !
Ongelofelijk wat een merrie,super de suup.
Lieke gaat het gewoon allemaal weer redden hoor,ben ik van overtuigd,na zo'n fantastische up date.
Lieke zet hem op geen gekke dingen nu meer doen,en je bent zo weer thuis !

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 12:33

Jeetje die kliniek had een slechte aan mij gehad hoor, dat het veulen is overleden door niet uit het vlies te kunnen. Je zou toch verwachten dat ze goed opletten, cameratoezicht etc. Ik vind het schandalig eigenlijk.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 12:39

Suzanne F. schreef:
dat het veulen is overleden door niet uit het vlies te kunnen.

Iets beter de tekst lezen. Dat is niet de reden dat het veulen is overleden.
De ts neemt het de kliniek ook niet kwalijk na de duidelijke uitleg. Ok het meld systeem was stuk maar dat was niet de reden van het overlijden.

Ts,wat een verschil van Vrijdag op Zaterdag joh *\o/*
Ik duim dat het de goeie kant op blijft gaan,zal nog wel wat kleine hindernissen tegenkomen maar ze moet nu gewoon beter worden.
Blij dat je al een stuk opgewekter klinkt :j

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 13:47

Ik las toch duidelijk dat dat de reden was.
Wat was dan de reden dat het veulen is overleden?

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 14:05

Suzanne F. schreef:

[quote=''_R_G_''] is het veulen echt net voor de bevalling of tijdens de bevalling dood gegaan [/quote]
Staat 1pagina verder..

Alweer (goed) nieuws over Lieke??

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 14:11

Dav schreef:
Suzanne F. schreef:

[quote=''_R_G_''] is het veulen echt net voor de bevalling of tijdens de bevalling dood gegaan

Staat 1pagina verder..

Alweer (goed) nieuws over Lieke??[/quote]

dat vermoeden ze...dat kun je pas zeker weten als je het ziet gebeuren lijkt mij en er was niemand bij.
Ach,nakaarten heeft geen zin,het is allemaal triest genoeg.
Laten we hopen dat Lieke er boven op komt!

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-11 14:15

MAIKESTER schreef:
+:)+ Dit gaat toch de goede kant op *\o/* !
Ongelofelijk wat een merrie,super de suup.
Lieke gaat het gewoon allemaal weer redden hoor,ben ik van overtuigd,na zo'n fantastische up date.
Lieke zet hem op geen gekke dingen nu meer doen,en je bent zo weer thuis !

Zeker ben er helemaal van overtuigd dat het goed komt :)
Lieke is echt een heel sterk paard!

Suzanne F. schreef:
Jeetje die kliniek had een slechte aan mij gehad hoor, dat het veulen is overleden door niet uit het vlies te kunnen. Je zou toch verwachten dat ze goed opletten, cameratoezicht etc. Ik vind het schandalig eigenlijk.

De kliniek heeft helaas een hoop fouten gemaakt ja, maar waarschijnlijk is het veulen tijdens de bevalling dood gegaan, hij is iig niet gestikt in het vlies wat dat heeft Lieke schoongemaakt.
Of het had kunnen leven als ze er wel bij waren geweest? Geen idee dat zullen we nooit weten :n

Nog even een update;
Bloedwaarden zijn verbeterd :D
En de Da zei, je kunt nooit een complicatie aan zien komen en ook nooit helemaal uitsluiten, maar zoals het er nu naar uitziet is de kans klein dat die nog gaat komen.
*\o/*

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 14:18

gelukkig maar!
Lieke en jij hebben al genoeg verdriet gehad!Ik blijf duimen op een goede afloop!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 14:27

Ik vind het heel oneerlijk doordat jij een slechte ervaring hebt, om gelijk maar te roepen dat de kliniek heel vele fouten heeft gemaakt.
Die mensen doen potjandorie ook maar hun best... het zijn MENSEN... geen wetenschappers of tovenaars!!

Zelf hadden jullie het thuis helemaal niet gered. En was je merrie EN veulen denk ik kwijtgeweest.

Ik snap dat je over de zeik bent enz. enz.
Maar dat geeft je niet het recht om ze af te gaan lopen zeiken...
Vind het heel netjes dat je je beschuldigingen naar de dood van het veulen redelijk hebt teruggenomen nadat je met de kliniek gesproken had... dat wil ik wel even zeggen.

Ik denk dat dit veulen niet geleefd heeft, zeker omdat het vlies nog volledig heel was , enkel bij de neus kapot...

Ik duim op een goede afloop, dat gun ik je.
Een veulen kwijt is al erg genoeg... ik hoop dat de merrie erdoorheen komt.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 14:34

als het bij de neus wegwas.. kon het ademen,, dus ik vermoed ook dat ze al dood was.
ik heb het ook meegemaakt. vroeger toen was het hele vlies heel. ook bij de neus. maar alle dierenartsen die de eigenaar er over gesproken heeft zei anders hadden de moeder of de andere merrie (in wei geboren) die erbij liep het vlies wel kapot gemaakt

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-11 14:37

Ze hebben deze keer ook te veel fouten gemaakt, bij mij! Dat is een feit en dat mag ik best benoemen :j
Daarbij zeg ik niet dat het een slechte kliniek is, dat heb ik meerdere malen gezegd,

Ik loop ze niet af te zeiken, als het zo erg was had ik mijn paard daar allang weg gehaald, zo hypocriet ben ik niet hoor, alles wat ik hier zeg zeg ik ook tegen de Da's die geven mij ook groot gelijk dat ik boos ben.

Ja het is schandalig dat een paard een week met de verkeerde diagnose staat en geen medicijnen en pijnstillers krijgt, maar ik geef ze wel de kans het nu beter te doen, er staan in dit topic ook complimenten over hoe ze het oppakken en doen, maar ik mag ook mijn minderheden uiten.

Ze belde mij, het veulen is dood want het vlies was heel, ja dan is het eerste wat je denk godver hij is gestikt, later heb ik mijn verhaal aangepast, hoe het wel is gegaan.
En nee ik vind het nog steeds zwaar K*t dat hun alarm niet werkt, dat ze verkeerde diagnoses stellen en niet naar de baasjes luisteren, dat heb ik ze ook gezegd, en het is nu stukken verbeterd!

paardenfreak; die zat van achter ingenaaid ja, het alarm in de stal ging wel af, maar daar was niemand, hij heeft de artsen alleen niet gebeld.

wigke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 15:56

ik geef hierbij de TS helemaal gelijk.

als je zegt wat iemand goed doet daar wordt niks van gezegt maar owee als je een keer iets laat weten als ze iets niet goed doen. dan loop je meteen te zeiken

als je te horen krijgt het vlies is heel ga je er ook vanuit dat het gestikt is heel logisch TS heeft direct na het gesprek laten weten op bokt dat ze de kliniek niks kwalijk nam van het overlijden van het veulen.

maar als je je paard hoogdrachtig en ziek naar een kliniek doet ga je er wel vanuit dat er meer dan 2 x gecontroleerd wordt ondanks een alarm, die weigeren wel vaker.

TS reageert hier ondanks toch wel degelijk diverse fouten ontzettend positief.
fouten mogen net zo goed genoemd worden net als de goede dingen die ze doen.

TS: Super te horen dat lieke vooruit gaat hopen dat het zo blijft!!!

meart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 16:35

wigke89 schreef:
ik geef hierbij de TS helemaal gelijk.

als je zegt wat iemand goed doet daar wordt niks van gezegt maar owee als je een keer iets laat weten als ze iets niet goed doen. dan loop je meteen te zeiken

als je te horen krijgt het vlies is heel ga je er ook vanuit dat het gestikt is heel logisch TS heeft direct na het gesprek laten weten op bokt dat ze de kliniek niks kwalijk nam van het overlijden van het veulen.

maar als je je paard hoogdrachtig en ziek naar een kliniek doet ga je er wel vanuit dat er meer dan 2 x gecontroleerd wordt ondanks een alarm, die weigeren wel vaker.

TS reageert hier ondanks toch wel degelijk diverse fouten ontzettend positief.
fouten mogen net zo goed genoemd worden net als de goede dingen die ze doen.

TS: Super te horen dat lieke vooruit gaat hopen dat het zo blijft!!!

Idd. hier ben ik het mee eens...je brengt je paard niet voor niets naar de kliniek...ik vind het bijna niet te geloven, dat ze er geen beter geboortemeldsysteem hebben of in ieder geval een soort extra controle of rampscenario om dit soort missers uit te sluiten...
en als topper dan het maagzweer/slokdarmverhaal...Alles bij elkaar lijkt mij voor de eigenaar moeilijk te pruimen.

Van de rekening achteraf maar niet te spreken...die zal ook niet mals zijn...

In ieder geval sterkte met je paard, ik hoop dat ze snel opknapt en naar huis mag...

wigke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 20:05

dankjewel meart

en als je dan al twijfelt aan je alarm. is een camera systeem misschien wat.
hoeven ze ook niet zo vaak heen en weer te lopen.