Na een stormachtig 2010 kijken we uit naar Mirte haar veulen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 11:35

hopelijk komt het veulentje gauw,ik ben erg benieuwd naar mirte,s veulen.

BelgenGek

Re: Na een stormachtig 2010 kijken we uit naar Mirte haar veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 11:40

kom net je topic tegen,
wat een verhaal zeg in de op pff...
Gelukkig gaat alles goed en komt en binnekort iets eel moois aan :D

Ik ga dit topic volgen!!

Grtjss

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-11 11:55

Welkom ;-) Leuk dat jullie ook mee volgen! Whitney, nog een maandje en dan is het veulen van Mirte pas echt in de veilige zone. In tegenstelling tot haar andere dracht, heeft is ze nu al erg lang behoorlijk zwaar. Daardoor is dit een extra spannende dracht geworden. Ik zal ook blij zijn als het er gezond en wel langs loopt en mams het ook prima maakt :j Van het weekend maak ik weer nieuwe foto's. De buik blijft maar verder zakken. Ze is echt compleet uit model :+ :=
Gisteren stond er een echte paardenvrouw bij en die dacht ook dat ze al uitgerekend moest zijn. Ook omdat de banden op haar billen al vrij los zijn. Maar het mag nu nog écht niet geboren worden. Dat is te vroeg. DUIMEN met zijn allen dat de kleine in ieder geval nog tot eind juni blijft zitten. 17 juli is 11 maanden na de laatste dekdatum.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 12:53

Is ze echt niet drachtig van de eerste dekking in april, met zo'n buik zou je haast een tweeling of groot rijpaard verwachten. Wanneer zou ze moeten bevallen als de eerste dekking wel raak is geweest?

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-11 13:02

Bigone, ik heb dat ook lang gedacht, maar dan zou ze nu al 2 maanden overtijd zijn, dus dat lijkt me niet meer waarschijnlijk. Helaas kunnen we haar niet scannen, omdat Mirte dan zoveel stress opbouwt, dat ze vorig jaar na het scannen dus verworpen heeft. Dat zorgt voor mij als eigenaresse wel voor een dilemma en dus een bijzonder spannende dracht, want je weet dus niet of er misschien 2 op zitten.... Zoals je misschien gelezen hebt, is dat een gedachte die ik al een tijd heb... Eigenlijk al vanaf de 7e maand. Ze werd zo snel zo zwaar, dat kende ik helemaal niet van haar. Maar iedereen wuift dat weg, omdat dit vaak misgaat in de 8e maand en Mirte is nu bijna 10 maanden drachtig. Veel vruchtwater? Groot veulen? Alle opties zijn al voorbij gekomen, maar ik twijfel nog heel erg. Ze is gewoon zó zwaar... Gelukkig heb ik straks wat afleiding, want...... VANAVOND GAAN WE TAKELTJE UITZOEKEN *\o/*

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 14:21

jeetje ik kan me voorstellen dat de spanning je dan teveel gaat worden.hopelijk blijft het veulentje tot eind juni veilig in haar buik.en als ze door de stres al een keer verworpen heeft,kan ik het me helemaal voorstellen,dat je dat niet aandurft,zolang er nog beweging in mirte,s buik zit,moet je gewoon hoop houden,ik hoop op een heel mooi veulentje.

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-11 14:36

:j Gelukkig was dat puur door het scannen. Verder is ze eigenlijk heel cool.
Maar blijkbaar ziet ze dat als een mega-inbreuk op haar privacy, zeg maar... En dat is het eigenlijk ook...
Maar ja, je wilt graag een tweelingdracht voorkomen... Maar scannen hebbe we daarna dus ook niet meer gedaan.
Daardoor is het nu echt afwachten en ik kan je verzekeren dat die laatste maand écht aftellen is... :o
Laatst bijgewerkt door violente op 01-06-11 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Dorien1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 14:39

Succes met het kiezen van Takeltje!

En wat is Myrthe mooi aangekomen. Mooi buikje al!

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-11 14:44

Dank Dorien. Ik heb wel zin in vanavond! Heel spannend, want we hebben de vierde keuze.
Grote kans dus dat de pups die mij het meeste aanspreken al weg zijn...
We moeten absoluut een klik voelen, dus het is echt afwachten uit welke pups we kunnen gaan kiezen.

Myrte haar buik is onderwerp van gesprek := Ik vind hem huge :oo

Dorien1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 14:51

Ja hij ziet er ook echt huge uit!

Maar dat is tenslotte normaal hé? Ik schrik altijd als het veulen is geboren en dan me bedenk dat het er ooit inzat :')
Ik snap nooit goed hoe dat plaats had :Y)

Kies de goede pup zou ik zeggen! Er spreekt je vast wel eentje aan :j

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 21:23

oh fijn, puppy uitzoeken, veel plezier :D

is het geen mogelijkheid om mirte uitwendig te scannen? gewoon zo'n echo apparaat?

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 11:34

Dorien: Inderdaad. Waar laat ze het, denk je meteen als het er langs ligt. Maar zo zwaar is Mirte normaal nooit, vandaar dat ik me er druk om maak. Maar ik ben dan ook oppernerd, dus ik maak me vast druk om niets :o

Jolan: Daar heb ik ook meteen om gevraagd. Ik heb veelvuldig contact gehad met de kliniek in Someren, maar in de fase waarin je nog 'in kunt grijpen' is niet van buitenaf te zien of er twee vruchtjes zijn.
En zo ver in de dracht is het lastig om van buitenaf iets te bepalen omdat er zo weinig ruimte is en volgens de kliniek is het ook 'nutteloos', omdat we er nu toch niets meer aan kunnen veranderen als er 2 inzitten... Maar de kliniek zei ook dat ze nu al zo ver probleemloos in de dracht is, dat het niet waarschijnlijk is dat er 2 in zitten. Dus, tja... We zien het wel. Veel vruchtwater dan maar???

Gisteren uitzoeken van de pup was teleurstellend.
Had graag vol gejuich onze nieuwe telg willen laten zien, maar we zijn niet geslaagd..., |( -O-
Er waren nog 3 pups beschikbaar, waarvan ze degene die meteen naar ons toekwam en waar we vanaf het begin een klik voelden niet aan ons wil verkopen, omdat ze denkt dat hij te dominant is. De andere twee deden me niet voldoende om er een te kunnen kiezen. Je moet toch het YES gevoel hebben en dat had ik niet |( We balen er enorm van, want je kijkt er toch ontzettend naar uit...

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 11:54

oooh dat is balen. maar je mag toch zelf de pup kiezen die je wil?
Nu opzoek naar een ander nestje?

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 15:06

Echt balen ja... We hadden 4e keus, dus moesten we eerst afwachten welke pups er door de andere 3 kopers uitgekozen zouden worden. En toen hadden we dus nog uit 3 pups te kiezen. En die we graag wilden vond zij te dominant voor een gezin met een kindje.
Ik heb de dominantietesten gedaan, maar niets teruggezien van dominant gedrag... Maar goed. Het is niet anders. We gaan nu op zoek naar een nieuw nestje. Echt jammer. Al die weken naar uitgekeken. Drie keer op bezoek geweest en dan nog niet slagen... |(

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 15:17

Erg jammer, ondanks dominantie zijn pups erg goed op te voeden maar het is natuurlijk wel iets om rekening mee te houden. Stel de mevrouw heeft achteraf toch gelijk en je nieuwe hond pakt toch een van je kids, daar zit je niet op te wachten. Zij maakt natuurlijk dat nest vanaf de geboorte mee en kan het misschien nog iets beter inschatten dan jullie, ondanks dat je er al een aantal keren bent geweest, jammer voor je maar toch petje af voor de fokker dat ze probeerd om de honden op een voor haar gevoel goede plek te krijgen. Misschien kwam de dominantie wel sterker naar boven toen de andere hondjes weg waren en hij de meest dominante was op dat moment.

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 18:30

Mee eens hoor :j Ik vind het zeker positief dat ze de juiste match wil maken.
Maar de pup die ze aan ons wilde koppelen vertoonde juist dominant gedrag. Hij viel door de mand bij de dominantietest en hij hing op een gegeven moment zelfs in het vel van mijn kin :+ De in haar ogen dominante reu was juist heel makkelijk en flexibel. Maar goed, zij heeft ze inderdaad vanaf dag 1 meegemaakt, dus ik kan er niet veel zinnigs over zeggen. Vandaar dat we op haar advies afgaan en dus nu verder gaan zoeken.
Ach, we zien het wel. Lastige is dat de meningen nogal verdeeld zijn onder de fokkers.
De een zegt : neem een reu, die zijn veel makkelijker dan een teefje.
De ander zeg : onzin, de teefjes zijn net zo lief.
Het zal misschien ook wel meewegen of er veel of weinig van een geslacht in een nestje vertegenwoordig zijn...
Maar goed, het is allemaal geen ramp, alleen wel jammer :j

Net even bij Mirte op de wei geweest. Heerlijk geknuffeld met mijn meisje. Ze kroop lekker tegen me aan en genoot zichtbaar van mijn aanrakingen op plaatsen waar ze nu met die megabuik al helemaal niet meer kan komen _O-
Op een gegeven moment kreeg het veulen de hik. Echt geweldig om te zien, te voelen en te ervaren.
Omdat ik haar nu niet aan huis heb staan, mis ik dat soort dingen natuurlijk regelmatig.
En in deze fase is het echt heerlijk om een teken van leven te krijgen :o :j
Ik heb haar ingefluisterd dat ze nog maar een maandje hoeft... Ze zuchtte een keer, deed haar ogen dicht en legde haar hoofdje tegen me aan :(:)
Kan ik ergens een versnelling van de tijd aanvragen :=

Dorien1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:19

Dat is jammer dat je geen passende pup vond -O-

Hoop dat je snel een nieuw nestje vind met daarin wel een leuke pup die bij jullie hoort. :(:)

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:24

super dat het veulentje zo goed beweegt, dat vind ik heel fijn, ook hier heb ik vanmorgen echt een kick gehad van het veulen van tammara, de eerste keer dat ik het zó duidelijk voelde, heel bijzonder, verder is het volgens mij een heel rustig veulentje

en ja zo'n puppy, je moet er zelf een klik mee hebben vind ik, over het algemeen zijn de brutaalste pupjes, de intelligentste en vaak het beste op te voeden en het meest gehoorzaam, maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen ;)

toen wij molly uitzochten was ze 9 weken en schommelde gelijk op me af, zat lekker te snuffelen en even later zat ze op schoot, en was dik tevreden, net als ik, en ik ben nog steeds dik tevreden over haar, 't is jammer dat ze nogal wat lichamelijke problemen heeft gehad, maar daar kon niemand wat aan doen, en al helemaal de hond niet ;)

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 20:07

:j Dat was mijn gevoel ook. Ik had wel voor Dikkertje Dap willen gaan. Maar als een fokker dan zegt dat hij te dominant is, dan durf je het ook niet meer aan :o
Het was echt geweldig om het veulen van Mirte te voelen.
Dat was nu pas de tweede keer! Nog een klein maandje en ze mag :=

xBVN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 20:48

Ik volg ook, ben benieuwd!
Mooie merrie, complimenten!

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 21:09

Welkom in het topic van Mirte Doopey Pedro :D

Net nog even bij de meisjes geweest.
Mirte staat vooral te rusten op drie benen en af en toe wisselt ze af. Linkerbeen. Rechterbeen...
En knuffelen dat ze doet :j

Mag ik jullie uitnodigen om een gokje te wagen?
Voor mij maakt het niets uit, als het veulen maar gezond is en Mirte het goed maakt, maar ik ben wel benieuwd naar jullie gedachten en voorspellingen ;-)
Wat is jullie gevoel? Kleur, geslacht?
Ben benieuwd.
Ik duik nu mijn bedje in :j
Truste!

xBVN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 21:19

Een valk hengstje, geboren op 13 Juli, en natuurlijk: gezond!
Zo, das eruit!

maaike_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 10:48

ik lees ook weer even mee, spannend verhaal en ik hoop op een hele goede afloop!
Mirte en Versace zijn echt prachtig, ze passen goed bij elkaar, mooi uitgezocht!
Hoe gaat het nu met Mirte?

ik gok: Een bruin merrietje op 30 juni

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 10:59

Dank Maaike-Lotte! Ik ben ontzettend benieuwd wat er uit deze combinatie komt :j
Mirte maakt het goed. Ze heeft het wel zwaar, maar op de wei scharrelt ze zo lekker wat rond.
Helaas hebben wij hier de afgelopen maanden slechts 1 dagje regen gehad, dus de wei is kaal |(
Maar met bijvoeren gaat het zo prima.
Ik hoop dat ze straks lekker thuis kan komen te staan. De stal vordert gestaag.

Vorige week na de tweede zaterdag metselen.
Afbeelding

En vandaag na een halve dag.
Afbeelding

Afbeelding

Ik zal van het weekend weer wat foto's van Mirte proberen te maken.

maaike_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:06

oooh dat schiet al mooi op! hoelang denk je nog ongeveer dat het duurt voordat ze bij je thuis komt te staan?