Ik heb Black op 35 dagen en 100 dagen laten scannen. Maar ik zag eigenlijk helemaal geen vorm, alleen wit-grijs-zwarte vlekken Oja en een oogje zag ik wel hehe. Vond dat wel superleuk toen om te zien.
Ik controleer nu al elke dag de uiers en ik kijk voor de zekerheid ook altijd even onder de staart Black's uiers zijn echt heel dik en soms ook stijf en warm, daar maar ik me zorgen om.. Haar uiers zijn namelijk nooit echt 'dun' meer geweest na het veulen van vorig jaar. Ze zal wel biest gaan geven toch??
Ik heb even uitgerekend hoeveel dagen Black nu drachtig is, 305 dagen, dan is Isolde 306 dagen Over 5 dagen (en voor jou dan 6) is het veulentje levensvatbaar! Dat is namelijk vanaf 310 dagen. Denk dat ze dan nog wel beweeglijker worden
Isolde haar uiers zijn ook erg dik, en stijf en warm, ik weet niet of dat iets is om me zorgen over te maken? En ze geeft vast wel biest, als ze dat altijd heeft gedaan nu dan toch ook wel
Wat is levensvatbaar ? Dat ze dan echt 'leven' zeg maar ?
Maar dat klopt dan toch niet ? Als Isolde nu 306 dagen drachtig is + 31 dagen = 337 dagen, maar een jaar heeft 365 dagen ?
Jaa het is echt warm! Ik heb Isolde laatst ook al weer een keertje gewassen
Condesa
Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-11 16:25
Ja maar gemiddeld is een merrie 340 dagen drachtig als je zo rekent is Black uitgerekend op 28 mei en Isolde 27 mei.
Isolde heeft natuurlijk ook veel wit, dat lijkt me soms wel lastig Ik had Black eindelijk helemaal schoon, ze rook helemaal lekker en echt een zijden velletje, zet ik haar weer in de wei.. nou raad eens?
Gelijk rollen, he-le-maal weer vies. Ondankbaar werk
Oo zo, oke Nu snap ik het, had er een maandje teveel bijgerekend geloof ik
Isolde houdt zichzelf wel aardig schoon gelukkig, nu de grond droog is ! Maar in de winter met al die drek moet ik gewoon iedere week haar voeten wassen wil ik het schoon krijgen
Nouja, gelukkig is Black zwart, dus zie je het niet zo snel al die vlekken Maar wel balen natuurlijk
Haha dan is zwart wel zo handig ja Hoe staat het met de dracht van Black?
Condesa
Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-11 10:50
Lekker rond is ze nu. Ze ziet er wel beter uit dan vorig jaar
Deze foto is van vorig jaar 23 april:
Nu staat ze lekker op de wei met veel gras, en ze krijgt 2 kilo biks per dag. Dat verschil kan je echt zien! Toen het veulen er vorig jaar uit was werd ze echt elke dag magerder ze zag er op den duur echt heel slecht uit, dat moet ik dit jaar echt voorkomen
UMayDream
Geplaatst: 25-04-11 12:08
Ik vind haar er op die foto anders ook goed uit zien hoor ! Ze is daar lekker dik! Maar het is indd beter voorkomen dan genezen, dat ze weer zo mager wordt. Isolde heeft daar gelukkig geen last van, ik ben de enige die haar biks geeft en ik kom er 1x per week! Maar ze doet het goed hoor, op gras, brood, wortels en water
Daar ziet ze er idd niet slecht uit, het was vooral toen het veulen er was. Black is zo'n merrie die alles aan het veulen geeft en voor zichzelf niks over houdt..
Dat is ideaal lekker makkelijk. Misschien heeft het ook wel met de leeftijd te maken hoor
Jaa dat is ook waar! Rij je trouwens nog op Isolde? Ik Black niet meer, met dit weer baal ik er wel van dat ik niet kan rijden Heb trouwens wel andere paarden waar ik op rij, maar ik rij toch altijd het liefst op m'n eigen
Nee, al een week niet meer Ze heeft het echt zwaar, is ook best warm enzo, dus ik laat haar maar even Ik wandel gewoon iedere week even met haar, lekker poetsen enzo Jaa ik baal er ook van, maar het is het waard vind ik