Ik zou zo'n keuze nooit maken.. Pony kan er allerlei afwijkingen door krijgen.. Maar ze is schattig hoor.
savannah13
Geplaatst: 05-06-10 21:06
wat grappig
was de moeder een shire of de vader??
savannah13
Geplaatst: 05-06-10 21:08
Daphne__ schreef:
wat gaaf!
jullie hebben vast de hengst op moeten tillen?
ja hoe zit dat??
savannah13
Geplaatst: 05-06-10 21:09
Alou schreef:
neem aan dat het via KI was
wat is dat??
Martine123
Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-10 21:11
de moeder was de shire, de vader was de mini, we hebben haar ge AI-d of KI hoe je het in NL ook noemt (kunstmatige inseminatie) ze hadden eerst geprobeerd om hem op een laadblok te zetten, maar dat werkte nog niet, hij was niet breed genoeg
Ik moet altijd aan kinderen denken als ik hier zo'n discussie zie over een paar seconden of minuten op een jong paard of veulen zitten. Kinderen zijn pas met een jaar of zestien volgroeid... slaan de moraalridders hier ook volkomen op tilt als ze kinderen elkaar op de rug zien dragen? Of als een kindje een rugzak op heeft? Laat staan een 11 a 12 jarige brugwup met een boekentas van 5 kilo... of een westernzadel van 10 kilo: kindermishandeling!!!
sorry dat was offtopic...
Superleuk veulen!
Volgens mij vindt dat hoe dan ook wel aftrek, al was het maar om de leuke familiefoto's (-:
Hetzelfde met de hoeven discussie. gaan die tegenstanders moord en brand schreeuwen als een kind op scapino schoenen loopt?
ow wat een leuk veulen zal vast helemaal goed komen in de toekomst vindt zowieso de kruisingen leuker dan de standaart rassen dus deze heeft echt een streepje voor.
wij hebben op stal ook zo'n leuke kruising staan tussen een mini tinker (1,20) en een trekpaard van 1,70 dit paardje is nu 1,40 en 4 jaar oud en niks mee aan de hand dus met de jouwe zal het ook wel goed komen.
Chubby
Geplaatst: 06-06-10 00:45
sallandval schreef:
kindermishandeling!!!
Nee joh... Maar kinderarbeid is wel met reden verboden in de meest ontwikkelde landen...
ik was helaas niet bij de bevalling, ze was wel precies optijd, ze gingen even bij de paarden checken, en toen belde ze dat er een hoofdje aan aankomen was, dus wij daarheen en toen was ze er al!
samloes
Geplaatst: 07-06-10 08:28
Dan is het in ieder geval vlot gegaan! Ik vind het een mooi veulen , ben benieuwd hoe groot ze gaat worden. Wel leuk dat het een merrie is, dan kun je met haar in de toekomst ook een veulentje fokken. Heb je al een naam voor je nieuwe ras? En hoe ze eigenlijk (heb niet alles doorgelezen )
Ach en dat gezeur over afwijkingen blabla, ze is toch helemaal gezond en in proporties! Ik ga je topicblijven volgen!
KrokEDje
Geplaatst: 07-06-10 08:44
Wat een geweldig veulen!! het is ook nog een mooi veulen je mag er trots op zijn
suikermeisje
Geplaatst: 07-06-10 23:36
supercool, en mensen willen misschien alleen maar raspaarden maar ik met mijn kruisings versla regelmatig die goede sportpony's, gewoon leuk. super leuk beestje!
ik neem aan de de bevruciting niet natuurlijk is gegaan XDXD Haha.
Ik moet zeggen ik zou zelf nooi voor die combi gaan, te extreem voor me... Maar wel gedurft zeg. Hoe groot dek je dat ie word?
Ze is al groter dan de vader zie ik xd arme dwerg.
itsmi
Geplaatst: 08-06-10 22:38
@ Armanike, er staat in het topic dat het wel natuurlijk geprobeerd is, maar dat het niet gelukt is, omdat de shet niet breed genoeg was. Dus uiteindelijk via KI gegaan..
Ik vind het echt een ontzettend leuke kruising!! Geweldig. Nog hartstikke gezond ook. Wat wil je nog meer.
Jammer dat er negatieve opmerkingen bij staan of wat je beter had kunnen doen. Dit is een verrassing wat het gaat worden. Leuker kan niet. Hoop nog foto's te zien als ie groter is want ben erg benieuwd