Ieniemini zeer speciaal veulentje op komst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 18:40

Wat een prachtige merrie en hengst! ben benieuwd haar het veulentje!
Ik duim met je mee dat het een gezond veulentje wordt, moet erg emotioneel zijn!

Ik houdt het topic in de gaten :)
Geweldig dat konijn ook trouwens, laat wel zien dat ze een erg goede moeder is! :D

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 20:21

Sandra, wat een heeerlijke foto!! Ik wist niet eens dat nijnen zo onbeschoft genieterig konden liggen.... _O-

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 20:46

Breghje schreef:
Sandra, wat een heeerlijke foto!! Ik wist niet eens dat nijnen zo onbeschoft genieterig konden liggen.... _O-

Is dierenmishandeling.... :P

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 22:03

Tinky12 schreef:
Breghje schreef:

Is dierenmishandeling.... :P

Haha dan is deze foto nog beschaafd _O- Die witte FH,Casper kan echt in coma liggen op zijn rug,poten wijd,ik heb al zo vaak gedacht dat hij dood was ;)
Daarom bood ik ze aan Manda aan,mijn mini draken zouden er op trappen als ze zo voor ze gingen liggen,vrees ik:o ik zou ze natuurlijk nooit wegdoen hoor

Maar ik vind het zo uniek Lola en het konijn,... :D

melis__

Re: Ieniemini zeer speciaal veulentje op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 23:04

Ik lees al een tijdje mee, Ben benieuwd wat eruit komt
Geweldig hoe ze samen met het konijn is :+:

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 01:30

ben benieuwd of er al een leuk mini veulen is :o
wil verder met m'n penny :+ :+

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 01:55

Benieuwd wat er uit komt ben ik ook. :))

Houd je je flappie wel in de gaten?

Sinds mijn merrie geveulend heeft(nu het 5e veulen) valt ze haar "maatje" aan, deze mag absoluut niet in de buurt van het veulen komen :n

Niet dat je jou flap dood in de box vind :(:)

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 15:37

We zijn inderdaad van plan een nachthok voor het konijn te maken aan de buitenkant van het tuinhuis, zodat het geen ruimte aan de binnekant besteed. Er zit al een rond gat in het tuinhuis (zit nu een plank voor) waar voorheen de aircoslang door naar buiten ging (ja, de dieren in het tuinhuis waren een tikkeltje verwend :P). We willen dat gat ietsje groter maken zodat het konijn erdoor past en zo zijn nachthok in kan en toch ook bij Lola. Zo kan ze vluchten als Lola doordraait tijdens of na de bevalling en nijn ineens niet meer zo lief vind... uiteraard hoop ik dat zelf optijd te zien als dat gaat gebeuren zodat het konijn niet de stuipen op het lijf gejaagd wordt...

Lola lijkt vandaag toch wat onrustig. Vanmorgen had ik haar buiten gezet maar ze wou tegen het eind van de ochtend ontzettend graag weer op stal terweil het zulk mooi weer is hier, ze zat me te volgen langs de omheining en te hinniken en toen ik het draad losmaakte ging ze in een drafje naar stal. Het konijn volgte haar trouw en speerde ook de stal in (lief he...)
Ze plofte niet gauw daarna neer, ze wilde denk ik graag even uitrusten en dat het liefst in de stal en niet in de tuin, misschien moeten we proberen een soort inloopstalletje te maken zodat ze kan uitrusten wanneer ze wil.
Ze graaft ook veel in de stal, schopt af en toe naar haar buik en zwiept veel met de staart, mogelijk is het veulen wat druk of ze heeft wat krampen... ? Ik hou het maar goed in de gaten...

Ik heb uiteraard gauw nog wat fototjes gemaakt.

Lola heeft in het gras gerolt dus is wat vies. Konijn staat op wacht.

Afbeelding

Samen liggen, ze hebben ruimte zat in het stalletje maar toch liggen ze echt zo dicht mogelijk bij elkaar.

Afbeelding

Ze legt echt haar neusje op het konijn (zie konijn ook relax zijn)

Afbeelding

Opzich valt het best mee hoe dik ze is, maar als ze ligt is het net een tonnetje die je kan wegrollen :=

Afbeelding

Nog een fototje van haar weitje, helemaal bovenaan zit nu ook een schriklint (straks als ze terug naar de boerderij gaat zal ik maar nieuwe grasmatten gaan aanschaffen :=)

Afbeelding

Ik wilde haar uier nog controleren en de temperatuur maar ze ligt nu net zo lekker dus dat doe ik straks wel. Moet ook nog eens zo werken ook... maar gelukkig kan ik tussendoor af en toe thuis kijken (wijkverpleegkundige)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 15:48

Agut wat schattig!!!!!
Ze liggen echt lekker samen.

En airco in het tuinhuis..... whahah ik kom niet meer bij. :D

annewill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 15:57

Dat had mijn ponie ook tegen het eind van haar dracht.
Het liefst liggen, maar dan in de stal.
Heel veel zwiepen met de staart en trappen naar de buik.
Een week nadat ze daarmee begon werd het veulen geboren.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:05

arme beestjes, niks niet verwend :P

DreamUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:35

ik heb net alle pagina's doorgelezen
en vind het er echt super uitzien met het konijn en wat een heerlijk paardje :9
ben benieuwd naar het veulen
en het is al een goede moeder bewijst ze maar weer door het konijn :+:

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:43

Hey Anna, kom snel even bijlezen. check maar op tijd die uier, dat ze zo onrustig was, is misschien omdat het veulen gedraaid is of zo?

Prachtige foto's van Lola en konijn, het is echt wel uniek hoor, die twee.

shettie1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:59

hier nog een stille meelezer, maar heb nu wel alles van begin af aan effe gelezen.
het moet niet gekker worden hoor, echt super dat je haar zo thuis hebt staan en goed in de gaten kan houden, en dan dat konijn erbij, geweldig !!!!!! _O-
ik hoop dat je een mooi en gezond veulentje krijgt en ik blijf het volgen.
Zet je er ook foto's op als het veulen geboren is, ben wel erg benieuwd namelijk.
In ieder geval heel veel sterkte tot het veulen er is. :(:)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:25

Inloop stalletje is idd misschien wel fijn voor overdag,kan ze zelf beslissen waar ze languit wil liggen :)
Ik zie hier niets verwends aan,tis te treurig voor woorden hoe ze erbij staan :n zou maar snel de pliesie erbij halen := leuk al die updeetjes :j

O...schroom niet om veel foto's van Nijn en pony te plaatsen hoor :D

Sandra...die X-rated foto's van jouw Nijn wil ik ook wel zien :o :D

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:31

wat een heerlijke fotos zeg om te zien :D

Ben erg benieuwd wat eruit komt!!
Ook een heel emotionele waarde goed van je zeg!!

Dorien1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 20:49

Goh, Anna, ik denk niet dat er nog zo'n duo bestaat als jouw Nijn en Lola. Ik denk dat je ze bij elkaar gaat moeten laten jong, die gaan straks elkaar nog gaan missen.

Héél bizar paard en nijn heb jij.
Ik ben benieuwd wanneer je jouw mini Lola of mini Silverado gaat hebben. Op het einde hebben ze wel vaker wat last hoor, je zou van minder met dat buikje en het veulen ligt vast al goed te bewegen en te oefenen voor de effectieve geboorte. Wat ze op het einde inderdaad vaker gaan doen, waardoor mams het lastiger krijgt en jij dus haar in de gaten mag gaan houden. Ik ben zo benieuwd wat het zal worden. Ze zal vast een goede moeder zijn, als je al ziet hoe tolerant ze tegenover je nijn is. Amaai, braaf paard! Luna wou vorig jaar op het einde haar stalletje niet meer uitkomen. Maar die was denk ik nog ronder om eerlijk te zijn (zelf nu is het al een tonnetje)

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 20:52

Wat een heerlijk paardje!
en dat konijn :') ben super benieuwd naar het veulen! :D

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 21:05

oche , echt een super plaatje met dat konijn :+:

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 22:05

Geweldig deze foto's mag je ieder dag wel plaatsen,ik zou de foto van samen ergens naartoe inzenden,
kan je nog een prijs winnen :D

ps dames ik zal nog wel eens een topic plaatsen over ons nijntje op zijn rug *D

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 22:17

Ja het is wel heel schattig he, helaas kunnen ze niet voor altijd samen blijven... Lola woont op de boerderij en nijn bij ons... Maar op de boerderij zit ook haar volle zus, die zit in de schapenwei, ze hadden een tijd geleden flinke ruzie gehad vandaar dat ze gescheiden werden, maar misschien klikt het weer en kan haar zus hier ook in de tuin komen als Lola weg gaat of onze naar de boerderij... al wil ik nijn wel graag hier houden... Ze kan op de boerderij toch niet bij Lola want de paddock en weides zijn niet zo omringd als onze tuin he... dan zou ze zo weglopen...

Lola had weer een temp van 37,8. Keurig zoals altijd. Ze schommelt helemaal niet in haar temp. altijd heel constant, als ze nu braaf dipt ruim optijd voor de bevalling zou het helemaal mooi zijn.

Ik heb ook uierfoto´s.
Uier vorige keer, sochtends:
Afbeelding

Uier nu, savonds:
Afbeelding

Niet zoveel verschil he, savonds is die ook echt iets slanker als sochtends.

Haar buik valt opzich erg mee in grootte he, maar ze was dan ook heel slank begonnen zoals je op de foto op pagina 1 ziet, ze was daar zeker al 4 a 5 maand drachtig!

Charlot_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 22:45

Oei, spannend!! Elke dag is een dagje dichterbij:) En nu nog lekker naar Lola en Nijn kijken!! Want at is zeker het genieten waard!

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-10 13:59

Vanmorgen had mijn vriend ze gevoerd en die doet het andersom als ik, Lola op stal en konijn buiten. Ik had uitgeslapen want had late dienst gehad gister, dus later ben ik Lola buiten gaan zetten maar het konijn was echt nergens te bekennen ;(. Overal gezocht maar geen konijn meer in de tuin. Dit is nog nooit gebeurd en we hebben het konijn al een half jaar hier los in de tuin. Omdat ik nog in badjas was moest ik me eerst aankleden alvoor over schuttingen heen te gaan kijken en te zoeken :o.
Dus ik als een speer omkleden en wat fatsoeneren, kom ik beneden is het konijn ineens weer in de tuin :+. Maar ik zag nog net waar ze vandaan kwam, en wat bleek een gat in de schutting achter de klimop! Konijn is dus wezen buurten bij de buren, die ook een konijn hebben, ik mag hopen dat dat geen mannetje is :+. Maar het bracht me wel op een idee, misschien mag konijn haar eigen nestje wel dit jaar, om te compenseren dat ze straks weer gescheiden wordt van Lola, dan hou ik een van haar kindjes voor bij haar. Ik ga eens uitzoeken hoe zoiets werkt, aangezien ik het wel bij het ras wil laten, groot Lotharinger, zouden ze ook dekrammen hebben waar ik haar kan laten dekken? Ik ga me maar eens verdiepen in het fokken met konijnen :D.

Nou ja, verder met Lola waar dit hele topic om gaat :P. Ze is echt veranderd sinds gister, ze wil zo graag bij haar stal in de buurt blijven, toen ik haar buiten zette wou ze bijna direct weer naar binnen, we zijn bezig met van de stal een loopstalt te maken maar dat zal pas van het weekend af zijn.
Vervolgens staat ze me toch naar mij te loeren en te schrapen, precies daar waar de tuindeur zit daar staat ze te staan en me aan te kijken en af en toe te schrapen. Ik heb er een filmpje van gemaakt maar zo duidelijk is het er helaas niet opgekomen, wel zie je dat al het gras weg is omdat ze zo heeft lopen schrapen daar (echt, onze grasmat daar blijft niks meer van over :Y))

Lola is vandaag pas 288 dagen drachtig, dus het veulentje moet nog minimaal twee a drie weekjes blijven zitten. Of ze is dus al 318 dagen vandaag, en dan kan het voor elk moment zijn :=

Ze is gelukkig echt niet zo overdreven dik, dus ik hoop voor haar dat het geen groot veulentje is, maar dat zal ook wel niet, ze is zelf amper 80 cm en de vader van het veulentje zelfs maar 75 cm en ook heel rank gebouwd.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 14:25

Oei, nou, hou haar dan maar goed in de gaten!

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-10 14:28

Ze is echt onrustig en heeft wat last van haar buik... ik heb nog een filmpje gemaakt, daar zie je duidelijk dat ze steeds naar haar buik trapt met oren wat plat. Ze heeft ook net gerolt... maar ze zweet niet ofzo, en tussendoor is gewoon rustig en eet ze, haar stal lag ook vol mest dus vannacht heeft ze goed gemest en al het hooi was op.
En het meest bizare, je ziet het konijn naar de buik wijzen op het filmpje, ja jullie verklaren me vast voor gek haha, maar het is echt zo, want maar tot je het filmpje ziet :P. Ik ben de filmpjes aan het uploaden maar het duurt zo lang...