Elvira weer eens in de wei.

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Allegandra

Berichten: 784
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Koewacht

Re: Elvira weer eens in de wei.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 09:09

Zoo Maya die is gegroeit zeg!!!

Wat een plaatje!

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Re: Elvira weer eens in de wei.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 09:12

Wat een kleine reus zeg Haha!
Die groeit als kool!
Ze zien er goed uit Ja

pompompom

Berichten: 765
Geregistreerd: 06-09-06

Re: Elvira weer eens in de wei.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 09:20

aaarg wat een doetje zeg!,, die groeit lekker.

( ik zou wel even uit kijken met het prikkeldraad, ze kunnen er gemakkelijk in blijven hangen )

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Re: Elvira weer eens in de wei.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 10:14

18cm in 2 maanden?? is dat normaal?! Bloos! ze ziet er goed uit, mams ook trouwens hè? Ja

Anoniem

Re: Elvira weer eens in de wei.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 11:23

Bedankt voor alle leuke reacties! Haha!

Neonlight, veulens fotograveren is idd heel erg lastig, zat al de hele tijd met deuntjes van m'n mobiel te spelen, maar dat is 1 seconde interessant, en daarna niet meer hoor... Clown *LOL*

Hanneke, nope, schade viel dit keer mee Haha! Net een krasje *LOL*

Snowdon, leuk dat je het al ziet, die gelijkenis met Dewi, als het voor 'buitenstaanders' ook al begint op te vallen, leuk om te horen Ja Lachen

Leonoor, Dewi ziet er idd uitstekend uit, ben er heel blij mee, blijft dit keer lekker vol en mooi op conditie Ja Dit veulen mag ook minder drinken van Dewi zelf, zal er ook wel mee te maken hebben Lachen

Mazzel-meid, en dan te bedenken dat ik helemaal niks aan die staart doe, hij volledig in dreads zit etc. etc. Als ik hem uitpluis (na 2 dagen werk) is hij nog eens drie keer zo groot... Clown

Flettie, ben idd ook benieuwd wat haar eindmaat wordt. Volle zus is nu 2 jaar en meet 1.57. (Dewi is 1.45 en pa is 1.65) dit veulen is wat groter, dus ik denk dat er idd goed kans is dat ze naar pa aarden...

Pompompom, weet ik. Hoef je niet te melden Knipoog Die discussie hoef ik niet in dit topic.

Pellie, geen flauw idee of het normaal is Clown Toch krijgt ze geen pokon maar gewoon brok / hooi / gras:D

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Re: Elvira weer eens in de wei.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 12:06

Jeetje Maay, wat is ze huge!
Ze hebben het goed bij jou Ja

Ze zien er alle 3 super uit!

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Re: Elvira weer eens in de wei.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 12:09

Is Dewi maar 1.45? Bloos! Dacht altijd dat ze veel groter was!
Het veulen zal haar dan vast wel gaan inhalen Knipoog

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Re: Elvira weer eens in de wei.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 13:12

Ze is groot geworden! Ja Gezellig clubje om te zien zo ook Lovers

gertjuuh

Berichten: 739
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Elvira weer eens in de wei.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 13:43

Wow Maya! Ze is echt groot Wow!!

Wat een heerlijk viespeukje!
Ze staan er super bij zeg Ja!

Verosjaak

Berichten: 8387
Geregistreerd: 02-10-05
Woonplaats: Molenaarsgraaf

Re: Elvira weer eens in de wei.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 13:46

wat een leukerd en ze is groot zeg. Wel jammer idd van het prikkeldraad, ik zou daar mijn paard en zeker niet mijn veulen willen neerzetten. Die denken namelijk al helemaal dat ze onschendbaar zijn Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Re: Elvira weer eens in de wei.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 14:07

Sja Verography, ik snap jouw (en die van pompompom) gedachte ook wel. Maar ik heb geen behoefte aan een discussie over het al dan niet prikkeldraad in mijn fototopic. Daar zijn andere topics voor, open een discussie-topic op PP voor mijn part over de voor en nadelen van prikkeldraad. En laat dit topic lekker over mijn veulen en de rest van de paarden gaan Lachen

Ik ben bekend met alle voor en nadelen, ik heb zelf ooit de haflinger al eens in de draad gehad. Ik weet wat voor afgrijselijke wonden er allemaal kunnen ontstaan. Maar toch zal de situatie niet veranderen vanwege een paar redenen. Ik deel die wei met de koe van mijn vader. Koeien blijven niet achter schrikdraad. Die hebben prikkeldraad nodig. Koe staat 24/7 op die wei, haflinger 3 uur, tink en veulen 4-5 uur per dag op de wei.

Zoals je op de foto's kan zien zit er ook prikkeldraad om enkele bomen heen. Dit is namelijk een soort raamwerk om de jonge aanplant van appelbomen, perenbomen etc. te beschermen. Koeien en paarden zijn namelijk verzot op die jonge blaadjes, door dat raamwerk geef je de bomen de keur om bescherm op te groeien tot volwassen bomen Lachen

En tot slot, ik vind lint gevaarlijker voor veulens, omdat dat meegeeft als ze er tegenaan hangen. Ik heb al vaker de paarden en veulens door de afrastering van mijn paddock of kleine afgezette weitjes gehad, dus met lint. En nog nooit door het prikkeldraad.

En dat jij je paard daar niet in wilt zetten. Dat is je goed recht Lachen Net zoals het mijn goed recht is om dat wel te doen Clown Knipoog

Daarom, ik snap de reacties, maar ik zal er niks mee doen Lachen Ik kan en wil er niks aan veranderen op dit moment.

Verosjaak

Berichten: 8387
Geregistreerd: 02-10-05
Woonplaats: Molenaarsgraaf

Re: Elvira weer eens in de wei.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 14:16

Ik probeer je ook niet te veranderen hoor en ik hoef er al helemaal geen discussie over. Ook hoef je je echt niet te verantwoorden tegenover mij. Het was gewoon iets wat me opviel en dat ik ht een beetje gevaarlijk vond vooral omdat veulens toch al zo speels zijn. Wat jouw beweegredenen zijn voor prikkeldraad maakt mij niet uit, maar om mijn berichtje nuttiger te maken dan alleen: oh wat leuk zet ik er gewoon even bij wat me zo opviel Knipoog

Aniet_
Berichten: 23
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Delft

Re: Elvira weer eens in de wei.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 14:35

Wat een leukerd zeg Haha!. En lekker vies haha. In de mest liggen en de modder Knipoog. Ze is 2 maanden las ik in het topic maar hoe groot is haar moeder? Volgens mij gaat ze voorbij haar moeder als ik het zo zie haha. Nog veel plezier met haar ! Haha!

marleen_88

Berichten: 14167
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Elvira weer eens in de wei.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 15:26

Wat een dametje is het al zeg! Lachen
Zo te zien is het een heerlijke viespeuk..

Een koe die niet achter schrikdraad blijft? mm wat een eigenwijs dier dan zeg.. Tong uitsteken

Lucy_1

Berichten: 2482
Geregistreerd: 26-10-05
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Elvira weer eens in de wei.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 16:46

Wat een heerlijke kont krijgt ze al Maya... T'is echt een schatje en plaatje om te zien... *LOL*

Mariska_28

Berichten: 10540
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Re: Elvira weer eens in de wei.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 00:36

Pff achter prikkeldraad zou ook niet mijn keuze zijn (onze merens heeft het bijna haar leven gekost) maar idd als het niet anders kan en jij het wel wil moet het zo.

Mooie grote meid is het al joh! Die is haar moeder idd in notime voorbij!

_Marjon_
Berichten: 10671
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Elvira weer eens in de wei.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 21:25

Zo hee ze is gegroeid zeg!

Wat een leukerd.

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Re: Elvira weer eens in de wei.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 22:02

tjee wat groeit die meid zeg!!!