Florence (v. Romantico) 6 weken oud, Siena onder het zadel!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Stravero

Re: Florence (v. Romantico) 6 weken oud, Siena onder het zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 07:51

Ben het met jou eens September Ja

Mooi veulen heb je daar zeg! Lekker kopje Lovers Mooi kleurtje en een heeeerlijk blesje Ja Gefeliciteerd nog al had ik dat nog niet gedaan!

Groetjes Evelien

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 07:58

wat leuk, een halfzusje van onze Ro, ben benieuwd hoe ze er uit ziet als ze volwassen is.

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 08:01

leuk veulen en erg leuke merrie... alleen o zo jammer van het bit wat erin zit en dan vooral de manier waarop er mee gereden wordt.. Zou zeggen: ander bitje! Lachen

September

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 14:56

Nicole85 schreef:
leuk veulen en erg leuke merrie... alleen o zo jammer van het bit wat erin zit en dan vooral de manier waarop er mee gereden wordt.. Zou zeggen: ander bitje! Lachen

Snap je reactie niet Verward
Op pagina 1 onderaan staat een reactie die op hetzelfde neer komt en waar ik op gereageerd heb. als je dat nou eens eerst leest voordat je dit soort reacties geeft... Lachen

Dankjewel voor je compliment. Pling

September

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 14:59

Stravero schreef:
Ben het met jou eens September Ja

Mooi veulen heb je daar zeg! Lekker kopje Lovers Mooi kleurtje en een heeeerlijk blesje Ja Gefeliciteerd nog al had ik dat nog niet gedaan!

Groetjes Evelien

dankjewel voor je gave reactie!! Haha ja dat blesje, echt appart, net als de kleur helemaal niet verwacht. Lachen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 15:22

September schreef:
dat hoefden ze in de winkel helemaal niet te doen. Verder begrijp ik de hefboomwerking van shanks erg goed,kennelijk niet, anders zou je er niet zo mee rijden het is alleen zo dat déze niet scherp is (geen scherp mondstukje) Lachen wat voor mondstuk zit eraan?want daar zou mijn paard een erg harde mond door krijgen en dat is het laatste wat ik wil. Verder gebruik ik hem óók niet als "scherp" bit om mijn paard zogenaamd te "corrigeren", dus wat dat betreft weet ik waar hij wel en niet voor is.... Lachen Ik rijdt er trouwens amper mee hoor, gebruik het allemaal meer voor de recreatie. dus je hebt hem eigenlijk niet nodig? Waarom rij je er dan mee?

Ik zal eens kijken naar het "doorslaan" van het bit, en het eens navragen. Want als het echt zo is, moet daar natuurlijk wel wat aan gedaan worden. het enige wat je hieraan kan doen is van de teugels afblijvenVerder heel erg bedankt voor je complimentgraag gedaan Knipoog , en verder kan je geen oordeel geven over of de shank er wel/niet uit moet. Je weet niet wat voor paard het is en wat er doorgaans mee gedaan wordt. Lachen dat is niet belangrijk, ik zie hier een shank die verkeerd gebruikt wordt, dan maakt het niet uit wat voor paard het is. Het is niet voor niets dat je op shank eenhandig moet starten

Groetjes! Lachen

Verder even kort: Ik weet niet wat voor paard het is, ik weet niet wat ie doet, is ook allemaal niet belangrijk. Ik zie foto's van een doorslaande shank omdat er met veel te veel teugeldruk gereden wordt. Dat dat dan 1 foto is waar de ruiter een correctie geeft kan gebeuren (ook niet helemaal zoals het hoort) maar op alle foto's zijn de teugels strak aangenomen en slaat de shank door.
Alleen de rijstijl is voor mij voldoende om te kunnen oordelen dat je niet weet wat je paard in haar mond heeft hangen. Als je dat wel wist zou je er namelijk niet zo mee rijden.

September

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-07 02:34

Momentopnames he. Waarom maak je zo'n groot probleem van zoiets kleins? Ik snap gewoon niet waarom, als ik voor de eerste keer in tijden weer op mijn merrie met haar veulen rijdt, er altijd weer mensen zijn die dan toch gaan zieken. Doe dat dan gewoon via pb oke! Ik vind het heel fijn dat je tips geeft, en informatie geeft als je denkt dat iets niet goed is ofzo. Maar je gaat compleet offtopic en dat is jammer.