Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
JoyCiej007 schreef:Dankje, lief in de omgang is ze ook zéker, maar wel erg ondeugend hoorBegint nu al met mij te trappen... dan denk je dat zulke veulentjes weinig schade aan kunnen richten, maar ik heb toch écht wel een flinke blauwe plek op mijn linkeronderbeen zitten
dat zullen we haar dus maar gauw even afleren...
merrieveulen schreef:JoyCiej007 schreef:Dankje, lief in de omgang is ze ook zéker, maar wel erg ondeugend hoorBegint nu al met mij te trappen... dan denk je dat zulke veulentjes weinig schade aan kunnen richten, maar ik heb toch écht wel een flinke blauwe plek op mijn linkeronderbeen zitten
dat zullen we haar dus maar gauw even afleren...
maak je geen zorgen, dit is iets van de eerste weken, wat de meeste veulens doen. ook naar de moeder. reageer zoals de moeder reageert, negeert ze het, doe dat dan na en loop een stukje weg. het is nl het natuurlijk en onbewust trainen van haar afweermechanisme, en het leren gebruiken van de benen. een paard weet nl slecht waar zijn achterbenen zitten, ook op latere leeftijd. dit is iets wat ze moeten leren, 100% wordt het pas met training, maar dit is het eerste beginnetje. let op haar houding, maar straf er niet teveel voor af. ze zal het nodig hebben.
JoyCiej007 schreef:is inderdaad wel toevalligNet zo toevallig als dat Cupido en Ysbrand, beide volle broers van elkaar en zoons van 2005 en 2006 van Otje, ieders op 30 april is geboren.
Dan dit veulen nog een dag erna, dus da's wel toevallig
p.s Mooi bont veulentje, die beauty