Wat een prachtige man . De pirouettes zitten er al op, zie ik.
splenius
Geplaatst: 03-05-22 18:39
heel mooi veulen. En ach een jongen is ook leuk!!! Ik krijg ook altijd hengsten in 25 jaar fokken 2 x een merrie gekregen. Dat was 25 jaar geleden en 2 jaar geleden.
heel mooi veulen. En ach een jongen is ook leuk!!! Ik krijg ook altijd hengsten in 25 jaar fokken 2 x een merrie gekregen. Dat was 25 jaar geleden en 2 jaar geleden.
ik heb zon merrie, die heeft nu van de 17 veulen, 13 merrieveulens en 4 hengstveulens heeft gebracht.... dit jaar gust en strxs ki en ik hoop voor volgend jaar zeker ook op hengstveulen.... de laatste 11 veulens allemaal merries...
gewoon vroeg insemineren helpt ook wel d8 ik, dat de mannelijke spermacellen sneller zwemmen maar de vrouwelijke spermacellen, langer blijven leven. dus bij vroeg ki, is t ei nog niet rijp als de hengstjesspermacellen komen, sterven en bij rijpe eicel de merriesspermacellen in overvloed zijn, grotere kans op merrieveulen...
tenminste in de ki wereld bij koeien, ken ik genoeg boeren die bij vroeg ki, 80% koekalven hebben, en andere ze veel meer 50/50 zaten.....
fokfanaat
Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-22 19:56
Heb hem vandaag even in de bak gehad en toen bleek hij nog veel meer te kunnen dan galopperen.
tis weer een bonkie geworden, wel heel makkelijk en met veel uitstraling ook heel best bewegen. Denk het beste veulen uit Vilexa, helaas is spoelen niet gelukt, maar ze is zelf weer gedekt met Mclaren