Nee hij komt maar een paar minuten buiten (opgebouwd van 10 minuten naar 15 momenteel) , soms 1 keer wat langer en soms 2 keer kort en soms ook 3 keer. Vrijdag is de merrie pas uitgerekend dus jullie snappen wel waarom ik wat voorzichtiger moet zijn
Wat een knap ding! Snap dat je daar heel trots op bent!
Persoonlijk denk ik dat 15 minuten wel heeeel kort is en dat je zeker met dit mooie weer echt wel in uren kunt gaan denken als vrijdag de uitgerekende datum was is hij nu gewoon oud genoeg hiervoor...veel gezonder voor zijn ontwikkeling...
Voor de rest pakken wij het aan zoals wij denken dat goed is. Er is niet veel bekend over vroeg geboorte dus beter te voorzichtig dan te veel. Tot nu toe doet hij het super goed dus houden we het mooi zo
Ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent van te vroeg, en dat je nog voorzichtig bent.
Maar uit pure interesse, is er überhaupt nog iets aan dit veulen waarom het als prematuur behandeld moet worden?
Het ziet er uit alsof het blaakt van gezondheid, en energie genoeg heeft?
Zo uiterlijk zie ik niets specifiek prenatuurs, vacht is af, veulen is mooi ontwikkeld en beweegt prima, lijkt het? Ik verwacht qua longen ook, gezien de voorliefde voor crossen?
Kortom, wat maakt dat dit veulen als prematuur behandeld zou moeten worden, en niet als een veulen dat toevallig vlot ontwikkeld en aan de vroege kant geboren is?
Niet als kritiek dus, maar om het te begrijpen?
Want op het oog lijkt het een prima gezond en vrolijk dingske.
Knap veulen, maar wat betreft prematuur kan ik je niet volgen in je andere topic staat dat hij na 318dgn geboren is, de normale draagtijd van een paard is vanaf 320dgn die 48u eerder maakt het echt geen prematuur veulen... dus lekker buiten met m veel gezonder dan 15min per dag uit je plaat gaan omdat je daarna weer 23u en 45min in n hok staat... arme merrie ook...
Ik noem hem nergens prematuur. Verder hoef ik ook geen commentaar op mijn manier. Er staat ook niet 1 keer 15 minuten, er staat meerdere keren korter of langer.
Dat hij zo goed ontwikkeld is en überhaupt nog leeft heeft hij aan mensen inspanning te danken. Dus ik waardeer het als men mij hierin mijn ding laat doen. Geen van beide is zielig of komt wat tekort. Ze staan niet opgehokt in een kleine stal
Ik vind het super dat je zo voorzichtig bent, die 48 uur kunnen best een verschil maken denk ik zomaar. Plus je weet natuurlijk niet hoe de botten en gewrichten er uit zien. Doen waar je je goed bij voelt en ik ben benieuwd naar meeeeeer foto's
Dank jullie wel! Voor het hele verhaal mag je me gerust een pb sturen want dat hoeft niet uitgebreid eeuwig op bokt te staan! Voorgaande mensen hebben ook via pb zijn verhaal gehoord.
Voor de rest is het genieten van deze kleine man
speurneusc
Geplaatst: 18-04-19 08:56
overal waar TE voorstaat is niet goed, dus TE voorzichtig of TE kort geeft dat al aan.... evenals TE veel of TE lang
Voor de rest pakken wij het aan zoals wij denken dat goed is. Er is niet veel bekend over vroeg geboorte dus beter te voorzichtig dan te veel. Tot nu toe doet hij het super goed dus houden we het mooi zo