Retjethorse: oeh, leuk! Tekes zijn slim dus zou me niks verbazen als de jouwe ook veel cowsense heeft. En qua wendbaarheid moet ik de eerste nog tegenkomen die niet vreselijk lenig en wendbaar is.

bigone:

UMayDream: Hoe je dag ook is, als ze zachtjes naar je hinnikt zodra ze je hoort of ziet en meteen naar je toe komt voor kusjes en knuffels vergeet je meteen al je zorgen.

Berdien: ja, je ziet het bloed meteen he? Is natuurlijk ook geen warmbloed maar een volbloed (voorouderlijk aan de Arabier en uit recent onderzoek blijkt dat o.a. de Engelse Volbloed grotendeels van Turkmeense hengsten afstamt).

Haha, ik denk al dat een Teke broekzakveulen wel heel erg in your face is, maar zo’n enorme tank als jouw gouden dametje...

hyppolyte: ja klopt, het is een bijzondere combinatie. Het is een veelzijdige hengst van een type dat je nog maar weinig ziet, de laatste zoon van een legendarische hengst die maar heel weinig nakomelingen heeft gehad en daar heb ik via deze combinatie ook lijnteelt op toegepast. Een afstamming om van te smullen en vrijwel onmogelijk om vandaag de dag nog voor elkaar te krijgen omdat er afgezien van deze hengst geen directe nakomelingen meer zijn en bij de meeste Tekes dat bloed, als het er al in zit, verder weg zit. Dus ik ben heel erg blij dat het toch nog gelukt is (de hengst is nl. van 1989) en heel benieuwd hoe ze gaat uitgroeien. Laatst nog een mooie tweejarige gezien van deze hengst.
Qua stokmaat zijn er trouwens ook wel af en toe uitschieters te vinden (kasteelformaat dus groter dan 1.70 en zelfs groter dan 1.80 maar daar wordt absolut niet op gefokt) en ook steeds meer boven de 1.65 maar ik weet natuurlijk niet hoe groot je bent. (En boven 1.65 zit ook vaak een extra prijskaartje aan... daar is nl. specifiek vraag naar.)
khirshanta:

Malenka: heel bloederig type in combinatie met een speciale kleur kan bijna niet missen, toch?

Fenrir: nog eens veulenknuffelen als je weer eens in het hoge noorden bent?

Tribunals: dankjewel! Ik moest zelf even wennen omdat ik zoveel wit nooit had verwacht en ook nooit op zou fokken maar het past eigenlijk wel bij haar.

Neon:

Fivaldi: ze is heel economisch met haar energie, maar als ze gaat dan zie je haar herkomst heel goed terug want dan gáát ze.

Wijslander: dankjewel!