Especial schreef:Dit is hem:
[
Afbeelding ]
Wel een andere bles maar ook bruin met 1 wit achtervoetje
Dit is de internet link naar je merrie:
http://www.lgancce.com/lgpreancce/asp-p ... lXObywgi0=Zie een aantal Yeguada Miltair paarden in de stamboom, die paarden zijn vroeger voor het Spaanse leger gefokt en staan nu nog bekend om hun werklust.
Feldespato, overgrootopa, heeft weer als overgrootopa Agente. Een zeer bekende stamhengst. Agente is 1 van de eerste PRE's in de kleur bruin die die kleur ook doorgaf aan zijn nakomelingen.
PSL is Lusitano trouwens, die komen uit Portugal.
PRE's zijn Spanjaarden. Het zijn 2 verschillende stamboeken.
Andalusier is een verzamelnaam maar niet correct, dit is geen ras of stamboek.
Trouwens, als je nog naam inspiratieloos bent, kijkend naar de afstamming zie ik nog een bruine Nescafé. Je kan hem altijd nog Nespresso noemen, of Dolce Gusto

Als eerste dank voor je heldere uitleg
En jee wat een gaaf paard heb je... doe eens een foto van het hele paard ?
wat spannend als je hem laat keuren voor dek dienst.
En ik ben nu wel heel nieuwsgierig naar het hele paard.
En wat top dat je zo kan vertalen waar de kleur mogelijk vandaan komt. En van de paarden uit de militair bloedlijn heb ik wel hele fijne dingen gehoord... ik heb nog zo een leuk paardje.. maar dan met een NRPS papier. Zij komt uit zo een lijn van Militair meen ik. Echt een waanzinnig lief paard. Ik ga eens kijken of ik er wat afbeeldingen van kan terug vinden van de week
Ps.. als ik helemaal geen naam meer kan vinden zal ik het koffiezet apparaat met eer benaderen hi hi hi
En het verschil tussen PRE en PSL is helder.. maar als Andalusiër een verzamelnaam is, is dat dan voor alles wat in Spanje is gekruist of ook in Portugal ? Maar wat is dan een Cruzado ? dat is toch een mix ?
Kan je ook zo een uitleg geven over Abacodo CA ?
en wat denk je dat ze wilden bereiken met deze kruising ? zijn er meer en minder gewenste lijnen om samen te voegen ? Of heb je dat bij de Spaanse paarden niet zo ?

en,
_Zsazsa_ schreef:Dekt jou hengst ook Especial?
Wil je trouwens nog een keer dekken Nobje of heb je genoeg aan 2?
Eigenlijk, had ik vorig jaar een veulentje uit onze recreatie merrie. En wilde we graag een jonkie erbij als gezelschap... ze heet Carmen.. en is nu bijna 1 jaar. Dus we hadden erg gehoopt dat het een merrie veulen zou worden. Maar ik merk nu al dat ik het jonkie als ventje ook al heel leuk vind
maar ze zouden van de winter fijn samen kunnen...en dan weer verder kijken.. Ik denk niet dat ik mijn vingers ga branden aan het fokken hi hi hi ... Al is me wel opgevallen dat Pastora als ze de ruimte heeft fantastisch kan bewegen. Dus wellicht kan ze op anderen gronden nog wat groei doormaken
zoutenootjes schreef:Especial, wat is die hengst knap zeg! Wow, wat een uitstraling. Lang leve bokt voor alle mensen die zoveel kunnen vertellen over de paarden! Boeiende informatie allemaal.
Nobje, hij is zo leuk! Zoals hij naar zijn benen kijkt op die ene foto. Zo van: waar zijn die lange stelten voor? En dan lekker keihard rondrennen, hahaha. Moeder helpt ook niet echt als hij in de knoop ligt, hahaha. Het kleine rondvliegende spaghetti monster, dat is het.
.
Van harte gefeliciteerd met je mooie prestatie dit weekend. En je hebt gelijk hoor, "to finish is to win"
En ik vind de hengst van " Especial" ook heel mooi... met die prachtige en indrukwekkende en expressieve uitstraling... vandaar dat ik vroeg of ze wellicht een foto(s) zou willen plaatsen van het hele paard.
En de kleine man was ook echt verbaasd vanmorgen... precies zoals jullie bedachten... zo een gezicht van wat heb ik nou dan ????
En het ging ook super vlug... ik dacht echt .. leuk wat bokjes achter elkaar.... en inplaats daarvan stort hij letterlijk ter aarde
Hij schrok.. maar ik schrok ook... pas toen hij weer in de beentjes was en vrolijk door ging dacht ik pfffff