Volgens de artsen zou hij de ochtend niet halen..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 19:29

Wat een sterke kleine man zeg. Petje af voor jullie allemaal en veel sterkte de komende tijd.

officialnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 19:37

wow echt geweldig en wat heeft dat beesie al veel meegemaakt in die korte tijd _/-\o_
echt super wat jullie hebben gedaan.

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 19:40

Wauw wat een ellende!

Wat ik mij af vraag is, heeft ze een veulenspuit gehad? Deze word gedaan binnen de 24 uur na geboorte?.

Fijn dat het tot zo ver goed lijkt.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 19:55

Wat fijn en respect voor dat jullie hebben vol gehouden.
Mooi ventje.

Riel

Re: Volgens de artsen zou hij de ochtend niet halen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 20:07

Wat een vechtertje! Een paardje met karakter! Topdier! Goed gedaan!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 20:31

Wat een verhaal, met huiveren en beven gelezen, ik dacht dat hij het niet zou halen, maar wat een sterk ventje!!! Toppie!!

Obelix95

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 20:39

Wat een verhaal en wat is dat veulentje toch een vechter!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-16 20:48

Dank voor jullie lieve reacties!
Arme Nas kreeg net een kaakslag van m, ze corrigeerde alleen maar heel netjes omdat ie te ruw dronk :')

We zijn er natuurlijk nog niet, voorlopig slaap ik in caravan op stal en check om de 2 uur. Als alle medicatie uit zn lijfje is en hij doet het nog steeds helemaal goed durf ik pas echt opgelucht te ademen, maar als ie zo hoog kan bokken gaat t iig niet slecht met m :D

Oorzaak onbekend, ik heb het meermaals aangekaart maar meer dan we nu doen valt er gewoon niet te doen ongeacht oorzaak. Iedere stap wordt overlegd met veulenbrigade dus alle vertrouwen in dat er niets over het hoofd wordt gezien.

We knokken gewoon door maar we zijn alvast uit de kritieke fase! Al moet ik bekennen dat ik dit zowat nog enger vind... kritiek is kritiek maar nu is het zo spannend of ie geen terugval krijgt...

Edit; veulenspuit? Als in zo'n cocktail? Ben paar maanden terug bij lezing veulenbrigade geweest en die gaven aan dat je dat geld beter in je zak kan houden :o heeft ie dus ook niet gehad.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 21:01

amyz schreef:
Edit; veulenspuit? Als in zo'n cocktail? Ben paar maanden terug bij lezing veulenbrigade geweest en die gaven aan dat je dat geld beter in je zak kan houden :o heeft ie dus ook niet gehad.

Ik begreep dat een veulenspuit alleen maar een vitamine en mineralen boost is en niemand kan mij vertellen waar het voor is
Dus dit bevestigd alleen maar mijn idee dat het niets is

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 21:17

Sterkte! Ik heb zelf jaren geleden een veulen wél naar Utrecht gebracht - die heeft het ook overleefd. Ik hoop enorm dat die van jullie het haalt!! Herstel is soms wonderbaarlijk, binnen een paar dagen van bijna dood naar rennend door de wei. Zo ging dat nu eenmaal, verzekerde men ons bij de veulenbrigade, het hoort bij zo'n alles-of-niks-vluchtdier. Maar ik weet nog dat ik de eerste week alleen maar doodsangsten uitstond, het duurde echt wel een paar weken voor ik kon geloven dat het een normaal veulen was geworden...

daiswees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 21:20

Ik ben zo trots op je amy ! En natuurlijk ook op mijn vechtende mannetje!
Wat is ie dapper en wat hebben Nas en Phaedron een hoop moeten doorstaan.
Dat het genieten straks eindelijk mag gaan beginnen en hij mooi groot en sterk mag uitgroeien

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 21:21

Gefeliciteerd! Hopen dat alles verder goed gaat!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-16 21:26

Ik vrees dat ik ook langer in de zenuwen zal zitten dan dat hij ziek is := :')
Bizar idd zo snel als dat dat gaat!

Heb even gegoogled op e-coli omdat het hier meerdere keren wordt aangehaald, maar op basis van wat ik lees past dat net niet in het plaatje. Desalniettemin: de behandeling bestaat uit infusen, sonderen en antibiotica...wat we nu ook doen. Oorzaak schijnt onvoldoende biest te zijn maar door de bloedtest weet ik dat hij sowieso genoeg biest binnen heeft gekregen, antistoffen waren keurig :)

Jet4You

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 21:28

Wat goed dat jullie zo voor hem hebben gevochten! Ik duim dat het goed blijft gaan!!

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 21:29

Ohh, wat een vechtertje en jullie ook! Hij is erg leuk. Hopelijk blijft het een stijgende lijn met hem..

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 21:42

Wat zijn jullie toppers, eerlijk blijven naar het veulen, maar wel keihard vechten.

Ook ik reken over een paar jaar op een grote stoere knappe vent!!

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 22:08

Wat een vechtertje . Misschien zal ik hem nog eens zien, ik kom weleens bij die stal :D <3

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 22:17

Jeetje dit was even niet wat ik verwacht had. Maar wat ben ik blij dat het tot nu toe goed uitziet.
Hoe kon je zo goed weten wat je moest doen, terwijl de da het niet eens wist? Petje af hoor.
En ga ook super hard duimen dat het zo goed blijft gaan

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 22:18

Jeetje Amy, wat een toestand zeg :oo
Hopelijk hebben jullie inderdaad het ergste gehad en nu alleen maar voorspoed, zou weleens fijn zijn voor de verandering :Y)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-16 22:30

Hij ging net heel blij proberen hooi te eten en temperaturen was een hele kunst. Temperatuur mag van mij iets omlaag nog maar als ie zo blij in de rondte hupst kan ik voor nu even leven met die 0.3 graad.

Bedoel je mbt de bloedtest? De meesten binnen mijn vrienden- en kennissenkring zijn ervaren fokkers en aangezien ik ze veel zie op show hoor je nog wel eens wat. En alles gaat op de harde schijf bij mij :D ik wist toevallig dat een fokker hier redelijk in de buurt standaard test op antistoffen en bij tekorten maken ze een serum oid om het aan te vullen. Heb dus gewoon die arts gebeld. Mijn arts was er dan weer erg blij mee en ze gaan toch overwegen om ook zulke apparatuur aan te schaffen. T is denk ik maar net waar je als praktijk veel mee in aanraking komt. Zit je dicht bij een grote fokker zul je daar meer in kunnen. Als je een beetje in dat wereldje zit hoor je ook weer veel uit het buitenland waar ze soms weer net even verder zijn met bepaalde dingen :)

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 23:22

Heftig hoor! :oo maar gelukkig heeft hij het gehaald! Hopelijk blijft alles goed gaan! Mooi kereltje!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-16 10:34

Zn mest wordt steeds een beetje steviger (van vla naar bedorven yoghurt zeg maar :') ) dus we gaan de goede kant op *\o/*

Tinklinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 10:47

Wauw, wat een doorzettingsvermogen. Heel veel sterkte met de kleinen en nu maar duimen dat het goed blijft gaan!

Luckymoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 10:54

Jeetje zeg, ik schrik me het apenzuur...wat goed dat jij ZELF zo snel aktie hebt ondernomen! Die kleintjes zijn zó kwetsbaar, ze hebben nog helemaal geen reserve he...

Ik hoop dat de kleine man er helemaal doorheen komt en over 3 jaar idd een grote stoeren goedgekeurde dekhengst zal zijn *\%/*

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 10:54

Dat je ooit zo blij kon zijn met bedorven yoghurt! :))

Maar wat een schrik, je mooie mannetje. Dit is een vechter en wordt een vechter. Da's duidelijk.