Typisch BWP over de kleur-reactie Ik krijg die reacties ook vaak te horen. Ze wilden mij een keertje overhalen om ook voor BWP te gaan en toen ik zei dat ik bonte kweekte, met de vraag of dat invloed ging hebben, zag je hen even twijfelen en dan zeggen: nee hoor!
Echt een knap veulen en blijf dat gevlekt beentje echt leuk vinden!
Wat een lekker ding is het toch, en dat beentje Ik vind de kleur juist super gaaf! Daar ga je mee opvallen op concours over een paar jaar. Ga je hem hengst houden of laat je hem ruinen?
Ik laat hem zo snel mogelijk ruinen. Maar hij is nu al gigantisch en k ben beetje bang dat hij gaat uitgroeien tot een dino maar hij blijft in de kudde dus t moet zeker op tijd zijn aangezien we geen ongelukjes willen
Heel snel gemeten is de schoft nu 1m27 wat blijkbaar gewoon "normaal" is. Kruis zal zeker 1m30 zijn aangezien dat een pak hoger staat.
Daarnet even Evita weg gehaald en geborsteld, denk een goeie 10 minuten (volledig uit het zicht) en dat vindt hij dus gewoon normaal vanaf morgen probeer ik Evita terug te rijden! Eindelijk!!
K zou er eens nieuwe moeten maken. Helaas is de vlek op zijn "lelijke" kan aan het "schimmelen". Ik kan het niet beter uitleggen :/ echt mottig eigenlijk, dat is al zijn lelijke kant (lees met weinig bruin) en nu vervaagt het bruin ook nog. K heb hier enkele maanden terug ook zo'n topic gezien waarbij een bonte zo'n "afgebleekte" bruine vlek gekregen had na het verharen... Stom maar voor de rest is ie wel super leuk hoor! Lekker groot!
Ga ik zeker eens doen, want mijn eerste idee is dat die "bleke" vlek dus een vlek is die hij NIET had bij de geboorte, 't lijkt dus alsof hij op zijn "lelijke" kant meer bruin heeft gekregen dat nu aan't "afbleken" is. Misschien morgen met mijn gsm eens foto's nemen.
Ik zie geen lelijke vlekken bij dit veulen, alleen maar mooie. Wel apart trouwens, zijn linkervoorknie heeft een vlek in twee verschillende kleuren: onder lichtbruin(vos?) en daarboven zwartbruin. Dat is andersom dan je zou verwachten, want een bruine is boven (licht)bruin en onder zwart.
Xyzutu2 dat is omdat ie nog deels in het veulenhaar zat nu zijn alle vlekken zwart-bruin (kleur van zijn mama) behalve dus die ene die zo "schimmel" is. Aan zijn "mooie" kant zitten ook witte haren in de vlekken Maar hij kan toch absoluut niet schimmelbont zijn