Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Al_Zawraa schreef:Ja, ik vind hem zeker goed genoeg. Mocht ik hem zelf aanhouden, zou ik hem ook zeker opfokken als hengst. Het jammere is alleen dat hij voor mijzelf totaal niet interessant is als hengst. Zijn moeder is namelijk mijn enige niet puur Egyptische merrie (zij heeft 92% Egyptisch bloed), en ik zou hem nooit voor mijn Egyptische merries gebruiken. En daarnaast heb ik natuurlijk zijn moeder en halfzus al op stal.
Als ik hem aan zou houden, en aan zou bieden voor dekdienst, zou dat natuurlijk wel kunnen. Alleen hebben wij op Texel helaas geen mogelijkheid om sperma af te nemen, wat dus zou betekenen, dat hij het hele dekseizoen op een stal ergens anders in Nederland zou moeten staan. En wat heb ik aan een paard als hij zover weg staat?
Qua bloedlijnen is hij ontzettend interessant, al wordt er in Nederland niet veel met zijn lijnen gefokt, maar daardoor zou hij ook juist een mooie outcross kunnen zijn. Zijn opa's aan vaders kant zijn Wereldkampioen Al Lahab en de welbekende Classic Shadwan, de moeder van GR Lahab is één van de beste Classic Shadwan dochters. Opa aan moeders kant is Wereldkampioen Ansata Sinan. Deze laatste heeft maar een jaar in Europa gestaan voor de show en dekdienst, dus er zijn zeer weinig Ansata Sinan dochters in Europa, wat Amir ook erg interessant maakt.
Verder kom je nog een heel aantal andere grote namen in zijn afstamming tegen.
Als je het interessant vind, is dit zijn complete afstamming: http://www.allbreedpedigree.com/az+amir+lateef