Aleeyah inmiddels 6,5 maand oud!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Clau1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 09:45

Wat een mooi dametje. Prachtig hoofdje!!! Veel plezier met dit energieke veulentje.

En ja, I love arabs! :D

JoyenUnory

Re: Aleeyah inmiddels 6,5 maand oud!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 09:53

Gaaf veulen!

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 10:24

Ik vind het wel een risico.
Het hoort zeker bij het ras maar kijk naar bijv de franse bull, die zijn inmiddels ook zo doorgefokt met uiterlijke kenmerken dat er een hoop problemen zijn voor de dieren.
Ik denk dat je daar met het fokken van een hoofdje als deze ook mee op moet gaan passen dat je niet steeds verder gaat

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 10:53

Prachtig meisje ben benieuwd hoe ze uitgroeit <3

En tsjonge wat weer een commentaar, geven jullie dat ook bij een paard met een extreem ramshoofd? En het gros wat de nodige oeh's en aahh's wat schattig geeft bij dwerggroeipaardjes. Gelukkig heeft ieder een eigen smaak daarom is er verschil, en vind je t niks klik je gewoon t topic weg dat is zo makkelijk, en waarom ipv dat doen toch even je ongenoegen melden???

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 11:13

mag er alleen maar oeh en aah gezegd worden dan of positief gereageerd worden? Je mag toch vragen stellen?
Ik vind het zeker een schattig veulen maar vraag me wel af of hoofdjes als deze niet steeds verder doorgefokt worden waardoor je problemen krijgt

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 11:20

Vragen stellen mag altijd, zolang het op een normale manier gaat, zoals bijvoorbeeld jouw reactie Gillbo. Maar zoals er op de vorige pagina gereageerd wordt, vind ik niet normaal.

En 'te' is natuurlijk nooit goed. Ja, als je hierop door zou fokken zullen er misschien uiteindelijk paarden ontstaan die er wel last van zullen hebben, net zoals bij een aantal hondenrassen gebeurt is. Daarom is het ook van belang dat mensen niet alleen op een mooi koppie fokken, maar het hele paard in beeld houden.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 11:36

Gillbo schreef:
mag er alleen maar oeh en aah gezegd worden dan of positief gereageerd worden? Je mag toch vragen stellen?

Als antwoord op je vraag over oeh en aaH.

Dit is in de kraamstal...je bent feitelijk op kraamvisite.

Stel je bent bij een vriendin op kraamvisite,...en ze heeft een lelijke baby. Zeg je dat dan?
Nee toch? Dan zeg koedie koedie en wat een lieve oogjes.
Niet,..goh...deze ziet er uit of ie tegen een hek aan gelopen is.

Sorry TS,...ik bemoei me ermee. Kritische vragen stellen mag. Maar uitspraken als lijkt alsof ie tegen een hek aangelopen is vind ik echt niet aan de orde in een kraamstaltopic :o

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 11:40

Dat over het hek vond ik ook wel erg lomp maar ik mag toch wel mijn vraagtekens zetten bij een neusje die in mij ogen toch echt wel op het randje van te ver doorfokken zit

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 11:44

Ben ik helemaal met je eens hoor Natasja!
Zoals ik ook al zei, vragen mag altijd, zolang het op een normale manier gaat. Reacties zoals op de vorige pagina vind ik nogal laag.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 11:51

Ach, daar moet je gewoon boven staan, zo'n reactie kun je niet serieus nemen.
Ik ben ook niet van het extreme maar bij jouw veulen valt dat nog best mee, men verkijkt zich daar al snel op omdat het voorhoofd erg bol is, normaal zit daar een plukje haar en lijkt het direct een stuk minder. (mijn x mini heeft ook zo'n bol hoofdje) :=
Het is een erg mooi paardje en ik denk dat veel mensen best wel zo'n veulentje willen bezitten! :))

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 11:54

Mijn vraag dan, wat vind je zelf van dit hoofdje.
Is het neusje op het randje of is dit gewenst?
Zegt natuurlijk niks over het veulen zelf maar ik vraag het me wel af of dat de fokkerij hier steeds verder in door gaat en je dan niet dezelfde problemen krijgt als bij verschillende honden rassen al zo is

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 11:56

Ik vind haar hoofdje echt prachtig! Precies zoals het moet zijn, maar extremer hoeft het van mijn ook echt niet. Wat mij betreft is dit perfect <3

Waar veel mensen zich denk ik op verkijken, is het feit dat ze haar neusvleugels helemaal open gesperd heeft. De grote neusvleugels zijn een typisch kenmerk van de Arabier, en als ze hun neusvleugels open sperren, lijkt de dish natuurlijk ook meer.

Hier even een telefoon foto van Aleeyah afgelopen week, niet in showstand, maar gewoon relaxed in de wei.

Afbeelding

amaniblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 11:57

Mooi veulen hoor! Mag je trots op zijn. Ik denk dat haar bles de "deuk" er erger laat uitziendan dat hij is. Ik moest ook even twee keer kijken.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 11:59

Als je de ouders ziet kan het ook gewoon niet zo zijn dat je hebt gefokt op 'te extreem' want beide ouders hebben een gezond en prachtig hoofd. Ik denk dat op de foto's en profil haar blesje ook nog meer doet lijken weg te vallen.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 11:59

Oke dank je voor je antwoord, heel eerlijk de foto geeft voor mij nog steeds een beeld wat op het randje zit maar misschien dat het nog meer in verhouding komt als ze ouder wordt

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 12:00

Ik denk dat het ook de camerapositie is die het extremer doet lijken. Ik vind ze in elk geval bakken uitstraling hebben. Ik kan me maar 1 foto herinneren van een Arabier die ik persoonlijk veel te extreem vond, maar ik ben de naam kwijt.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 12:02

Namuska denk ik Tiene, maar dat was ook een 'foutje', haar veulens hadden bijvoorbeeld amper dish.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 12:06

En een hoofd van een veulen veranderd nog best veel, dus straks zul je beter zien dat dit helemaal niet zo extreem is.
Ze heeft juist zo'n schattige little pony uitstraling met die grote ogen! <3

Namuska was echt tegen de muur aangelopen.. :P :D

_Michelleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 12:07

Knappe Aleeyah!! :D <3

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 12:29

Oeh die is wel mooi indd :j ik zelf hou ook niet van het extreme maar dit is een veulen en zal zeker nog in der verhoudingen gaan groeien! Ik ben erg benieuwd naar hoe ze er over een jaar of 3 uitziet!

Pasha_2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 12:44

Wat een leuk beesie! <3 Ben benieuwd hoe ze er over een tijdje uitziet!
Haar blesje geeft een extra knikje in de neus. Even spieken naar de ouders van Aleeyah :D

Ieder z'n smaak of je nou wel een paard met een ramshoofd of met een knikje wilt, ik vind dr leuk! (bij de NRPS'jes zit ten slotte ook arabisch bloed).

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 13:03

Wat een plaatje! Die dish...JALOERS! Prachtig!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 13:23

vind dat altijd wel wat hebben die "zeepaard" look. Vind het in elk geval mooier dan een ramsneus ( zo blij dat ons paard dat niet heeft) Heerlijk koppie zit erop. Ga je een hoop lol mee beleven

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 13:30

Gillbo schreef:
Dat over het hek vond ik ook wel erg lomp maar ik mag toch wel mijn vraagtekens zetten bij een neusje die in mij ogen toch echt wel op het randje van te ver doorfokken zit

Een paardenhoofd groeit nog behoorlijk. Die dish word met het ouder worden (iets)minder.
Je zal zien dat deze niet een extreme dish overhoudt.
Heel veel veulens hebben bij geboorte een deukje in het voorhoofd. Ook mijn Gelderse had dat en die heeft nu een gewoon recht profiel.

Sterker nog,...als een veulen een heel klein beetje een ramshoofd heeft....berg je dan maar...dat wordt een echte ramskop.( en ja natuurlijk er zijn rassen waar dat gewenst is en genoeg mensen die dat weer mooi vinden)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 13:53

Wat heeft ze toch een heerlijk blij hoofd :+: Die pretoogjes, om van te smelten!