Kwpn x Mini staat dan eindelijk toch op papier!!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xVerax

Re: Kwpn x Mini staat dan eindelijk toch op papier!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 19:05

Superleuk TS!
Zie graag meer foto's van hem :D

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 19:07

Dit is een volwaardig stamboekdier, welke correct geregistreerd is door de WPCV (officieel erkend stamboek door pve en het moederstamboek WPCS) Deze is geregistreerd als Welsh Part Bred. Hiervoor komen alle kruisingen voor in aanmerking met minimaal 25% welshbloed. Kunnen gewoon ter keuring komen bij ieder Welsh stamboek ter wereld. Nog sterker en zijn zelfs rubrieken voor deze sectie op de Royal Welsh Show in Wales. Rowan super. Gefeliciteerd zie je graag op de wpcv show in houten in april

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 19:08

Exact Peewij!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 19:15

i.p.v. negatief zijn en afkraken,zou men ook blij kunnen zijn voor de TS.
Ongeacht of je het er mee eens bent of niet. ;)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 19:43

PeeWij schreef:
Dit is een volwaardig stamboekdier, welke correct geregistreerd is door de WPCV (officieel erkend stamboek door pve en het moederstamboek WPCS) Deze is geregistreerd als Welsh Part Bred. Hiervoor komen alle kruisingen voor in aanmerking met minimaal 25% welshbloed. Kunnen gewoon ter keuring komen bij ieder Welsh stamboek ter wereld. Nog sterker en zijn zelfs rubrieken voor deze sectie op de Royal Welsh Show in Wales. Rowan super. Gefeliciteerd zie je graag op de wpcv show in houten in april

Een foto van een paspoort is daar echter geen bewijs van.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 19:48

Cassidy schreef:
PeeWij schreef:

Een foto van een paspoort is daar echter geen bewijs van.

hoezo niet. Je kunt toch zelf de afstamming lezen en zien dat de vader 50% welsh is?

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 20:32

Registreer mijn welsh mountain ponys zelf ook bij de wpcv en dit is een volledig stamboekbewijs. Maar ja sommige mensen denken alles beter te weten. Zou wel willen weten hoeveel (welsh) veulens Cassidy in haar leven heeft gefokt en geregistreerd.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 20:38

Cemlys schreef:
hoezo niet. Je kunt toch zelf de afstamming lezen en zien dat de vader 50% welsh is?

Een paspoort uitgevende organisatie gaat alles op het paspoort zetten wat jij als afstamming aangeeft. Dat is geen bewijs dat deze afstamming ook klopt of dat er een stamboekpapier aanwezig is.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 20:49

Nogmaals deze pony/paard is 25% welsh dus die is gewoon geregistreerd en heeft dus een stamboekpapier, regels van het stamboek. Lever je geen dekbon in (die een hengst uiteraard alleen met deklicentie krijgt), dan wordt het dier niet als partbred geregistreerd. Dit is gewoon het stamboekpapier uit het paspoort. Kun jij niet aantonen dat het dier daar vanaf stamt dan krijg je het niet.
Dus jij beweert nu dat al mijn wpcv geregistreerde pony's geen stamboekpapier hebben???

ilse_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 20:53

Super Ro! Zo zie je maar: "de aanhouder wint" ... kei goed! Laat die mauwers maar lekker mauwen.. Jij hebt nu tenminste wat je hebben wil en jammer genoeg zijn er ook mensen met afgunst ;-) xxx

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 21:11

Cassidy, volgens mij heb jij geen kaas gegeten van paarden fokken met papier als ik het zo lees.

Thnx Ils, ik heb inderdaad wat ik wilde en waar ik recht op had.

Stef: Rum kon niet nmprs geregistreerd worden doordat hij niet onder de 1.06 blijft en dat was nog niet zo'n probleem geweest als ik niks op internet had gezet aangezien er daarom een stel bij het stamboek zijn gaan zeuren :)

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 21:13

NAS heeft ook geen los papier, alleen afstamming in paspoort ;) en dat is dan ook het stamboekpapier. Zijn meer stamboeken die dat doen.
Ik snap ook dat als de gehele afstamming van een dier bekend is, je dit graag op papier wilt hebben

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 21:18

Daar vraag je toch echt zelf om TS. Nu de stamboeken af kraken die jou je zinnetje niet gaven is erg typerend. :n
Maar goed. Proficiat.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 21:19

Dustinlover schreef:
Cassidy, volgens mij heb jij geen kaas gegeten van paarden fokken met papier als ik het zo lees.

Thnx Ils, ik heb inderdaad wat ik wilde en waar ik recht op had.

Stef: Rum kon niet nmprs geregistreerd worden doordat hij niet onder de 1.06 blijft en dat was nog niet zo'n probleem geweest als ik niks op internet had gezet aangezien er daarom een stel bij het stamboek zijn gaan zeuren :)

Cassidy heeft idd geen verstand van fokken van kruisingen en het probleem dat je gaat krijgen om daar een volwaardig papier bij te krijgen. Cassidy blijft bij het fokken van dieren binnen een ras. Nog nooit enige discussie gehad of daar wel of geen papier bij te krijgen viel.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 21:21

En minder twijfel of ze later degelijk kunnen functioneren. :+

Keeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 21:29

Tjeetje, BOKT IS WEER BEZIG OH!
Alsjeblieft, hebben jullie in de vorige topics niet al genoeg gezeurd? In plaats van steeds over een ander te oordelen, begin eerst te kijken naar of je het zelf allemaal zo goed doet en de goeie keuzes maakt ;)

TS: Supergoed en leuk dat het toch nog gelukt is! Zo zie je maar, de aanhouder wint ;)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 21:31

Ayasha schreef:
Daar vraag je toch echt zelf om TS. Nu de stamboeken af kraken die jou je zinnetje niet gaven is erg typerend. :n
Maar goed. Proficiat.

Ayasha, dat had niet uitgemaakt als ze meteen direct waren geweest met een nee. En niet eerst zeggen dat ik papier krijg als ik die combinatie maak.
En ik zou niet weten waarom hij later niet degelijk zou kunnen functioneren? Het is een mooie pony, met een fijn karakter, goede bewegingen en nette bouw. :roll:

Cassidy, kruisingen zeg je.. Partbred afdeling zegt genoeg denk ik of niet :x Nmprs is ook uit kruisingen ontstaan.

Verder bedankt voor de leuke reacties, ik ben zelf erg blij dat mijn mannetje een stamboek papier heeft nu waar hij ook recht op had :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 21:33

Wellicht als TS zelf niet zo enorm de aandacht trok wb de kruising dat anderen niet zo getriggerd zouden worden. ;)
Als degene die hem graag willen volgen nu nog niet weten/kunnen onthouden dat ie Rum/ Rumour has it noemt is het wellicht tijd voor een bezoekje aan de neuroloog. Dus daarvoor hoeft ze het niet zo duidelijk in de titel te zetten.

Nette bouw durf ik over te discussiëren maar ik hoop van harte voor jou (en hem) dat het veulen-uit-verhouding-zijn-is. De vorige foto's van hem viel me het e.e.a op. :)
Veel stamboeken zijn uit kruisingen ontstaan (ook de geliefde KWPN) maar dan wel rassen die op elkaar aansloten.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 21:37

Dustinlover schreef:
Cassidy, kruisingen zeg je.. Partbred afdeling zegt genoeg denk ik of niet :x Nmprs is ook uit kruisingen ontstaan.

Voordat je uit een aantal kruisingen een ras hebt, ben je heel wat paarden en heel wat jaren verder.
Voor de rest is een kruising, met partbred papier of zonder, in mijn ogen nog steeds een kruising. en het dier moet wel van hele goede huize komen en vreselijk goed in elkaar steken en ontzettend veel winnen voordat het een plek verdient in het officiele stamboek. Als het daar al komen kan, ondanks alle prestaties.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 21:38

Ayasha schreef:
Wellicht als TS zelf niet zo enorm de aandacht trok wb de kruising dat anderen niet zo getriggerd zouden worden. ;)
Als degene die hem graag willen volgen nu nog niet weten/kunnen onthouden dat ie Rum/ Rumour has it noemt is het wellicht tijd voor een bezoekje aan de neuroloog.

Waar slaat dit laatste nou weer op?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 21:40

Dat als een naampje onthouden dusdanig veel moeite kost dat het je na bijna een half jaar nog niet lukt, er wellicht wat verbindingen niet gemaakt zijn of stuk aan't gaan zijn daarboven. Zelfs ik kan 'm onthouden en ik heb bewijs dat er het e.e.a stuk is gegaan. :+ Dus echt, da's geen rocket science.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 21:41

Ayasha, wat maakt het jou nou uit dat er mini x kwpn bij staat.. Als ik dat leuk vind, dan doe ik dat gewoon ;)
Verder weet ik zeker dat dit een fijne sportpony gaat worden, hij heeft zen beweging mee en heeft misschien een iets wat korte speknek, maar dat is het welsh bloed van zijn vader welke erin zit. En wat ik dan niet snap, als je er zo op tegen bent dat je toch steeds maar blijft reageren. Dat is geen verplichting ofzo ;)

En ehh cassidy hij zit in het officiele stamboek B-)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 21:44

Cassidy schreef:
Cemlys schreef:

Een paspoort uitgevende organisatie gaat alles op het paspoort zetten wat jij als afstamming aangeeft. Dat is geen bewijs dat deze afstamming ook klopt of dat er een stamboekpapier aanwezig is.

Cassidy, niet elk stamboek werkt met stamboek papieren. Mijn veulen was compleet DNA getest en had enkel een paspoort. Deze gegevens worden op basis van de dekbon in het paspoort verwerkt.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 21:45

Ayasha schreef:
Dat als een naampje onthouden dusdanig veel moeite kost dat het je na bijna een half jaar nog niet lukt, er wellicht wat verbindingen niet gemaakt zijn of stuk aan't gaan zijn daarboven. Zelfs ik kan 'm onthouden en ik heb bewijs dat er het e.e.a stuk is gegaan. :+ Dus echt, da's geen rocket science.

Maar wat maakt het uit of TS zijn naam wel of niet in de topictitel zet?
Volgens mij is wel duidelijk dat TS zich weinig aantrekt van al het commentaar dus je kunt je afvragen of het nog wel zin heeft om je ongenoegen te uiten.
Wel wil ik daaraan toevoegen dat ik de hele discussie omtrent de hele dekking enz. Niet heb mee gekregen dus ik ga proberen geen oordeel te vellen. Ik vind het alleen leuk voor TS dat het tot nu toe gaat zoals zij dit heeft gehoopt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 21:46

Tuurlijk,Van mijn part laat je het op de voorpagina zetten met een levensgrote banner van 'm en doe je der nog een luchtboodschap bij ook om het uur. Maar dan moet er ook niet gezeurd worden dat er mensen reageren op de kruising. ;)
Ik ben niet eens zozeer tegen de kruising, ik ben nieuwsgierig en zou hem zelf nooit gemaakt hebben maar ik ben er niet op tegen.
Wat mijn reageren uitlokt is jouw manier van doen over dit dier waarmee je hem en het "experiment" (want dat is ie imo. Of was ie tenminste, kwestie van niet op lange tenen te trappen) te kort doet. Want daarmee lok je de negatieve reacties uit. ;)

Welsh bloed geeft niet zozeer korte speknekjes... :) Denk dat de korte hals komt door de kruising an sich. (alsin; dikte van een "groot" paard en de "lengte" van de mini) maar uiteindelijk moet je toch kijken als ie drie is. Als ie er mee kan functioneren zal het ook een rotzorg zijn dat ie wat "kort en dik" is" kwa hals. Zo lopen er wel meer rond. Ik hoop alleen, doordat ze zo ver uit elkaar liggen, dat ie inderdaad de gulden middenweg gaat bewandelen. :)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 05-11-14 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt