Ik ben mijn rijpaard merrieveulen in 2011 ook aan de veulenziekte verloren. Die stopte eerst met drinken en bleef liggen pas toen we dachten dat het beter ging lag ze de volgende dag met 4 dikke benen, we hebben gevochten maar verloren. Ze is 2 1/2 week oud geworden. Ik weet wat je voelt heel veel sterkte....
PeerAppel
Geplaatst: 03-07-14 10:19
Ik vind het een onwijs dappere en juiste beslissing. Heel veel sterkte! Het was een erg knap ventje!
Lieszje
Geplaatst: 03-07-14 10:25
Heel veel sterkte
AlissaY
Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-14 13:54
Iedereen bedankt voor alle lieve berichtjes! Het is fijn om te horen dat veel mensen achter deze beslissing staan!
Ah wat ontzettend jammer!! Zo'n knap mannetje... Veel sterkte!
112229_88333
Geplaatst: 29-07-14 15:05
Hallo, Een heel triest verhaal, de keuze blijft altijd zo hard en moeilijk je wacht er 11 maanden op, iedereen weet het beter en dan dan dit... Ik heb zelf een veulen en na 2 dagen kon het nog niet lopen. DA bij laten komen, toch maar naar kliniek.Daar aangekomen kreeg ik al niet veel beter nieuws, ze moesten opereren en DA stond met heel team voor een moeilijke keuze, ze hadden dit nog nooit meegemaakt, waarschijnlijk in de baarmoeder al opgelopen. Laten opereren, voor knie werd ook gezwollen maar bleek niet op het gewricht te zitten. (vocht). DA belt later op de avond, ze hebben niet alles eruit kunnen halen was wel erg veel voor veulen van 2 dagen oud en een narcose van 2 uur! Ze wilde hem in laten slapen. Ik zei wacht dan op zn minst dat we er aan komen. Daar aangekomen zag ik dat ie met hoofd raar deed mn vriendin en ik allebei opgetild en proberen te laten drinken. hele nacht in de stal gebleven en ieder uur was er 1. Einde van de ochtend dag 3 stond ie alleen op, te drinken en ging weer liggen. We hebben hem nog, hij staat overdag in de wei met mama en is zooo lief. We hebben er werkelijk alles aan gedaan om hem een waardig leven te geven, hij heeft nu overigens nog steeds een dikke voorknie maar loopt niet kreupel en lijkt geen pijn te hebben. maar ik snap dat het ongelooflijk moeilijk is om voor deze keuze te staan.STERKTE