Prachtige bonte veulens van Lotti in het zonnetje!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 12:37

Oké deze ga ik eens even onthouden mocht er ooit een paardje bij mogen komen <3 .

Zodra een paard een kleurtje heeft, denkt men al snel dat het een tinker is. Mijn bonte lijkt totáál niet op een tinker maar toch krijg ik met regelmaat de vraag of het een tinker is.

TS, succes met de dracht.

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 12:53

Wat een prachtige veulens zeg! Je mag Duffy zonder strikje komen brengen hoor :Y) :P

Vernon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 13:51

He, dit topic is ineens weer gaan lopen haha!

@ BPS2014, Iedereen heeft recht op een eigen mening, maar ik vind dit wel een beetje een rare en nare opmerkingen. Smaken verschillen en ik vind dat u een ander dan in zijn waarde moet laten. Bevalt het niet, dan kijkt u maar niet. ;) Om te beweren dat alle veulens van een hengst niet mooi uitgroeien, vind ik nogal een bewering. En als ik iets anders mooi vind dan u, dan is dat mijn mening. Helaas mag iedereen doen, wat hij/zij leuk vind. :j
@ LiiNd_Y, mee eens. :)
@ Thesserd, dankjewel! Haha, precies!
@ [***], Ik vind de veulens ook alles behalve lomp. Maarja, kwestie van smaak blijkbaar. :) Gelukkig fok je voor jezelf haha!
@ Cootjuh, dankjewel!
@ cruesli, dankjewel!
@ meisje2000, dankjewel! En heel leuk dat u ook zo'n knapperd heeft! Deze veulens zijn alleen niet van mij, maar van de hengstenhouder. We verwachten wel zo'n pareltje. :)
@ idefix4, De veulens worden opgenomen in het Barock Pinto stamboek of het bonte paarden stamboek. :) We hebben zelf gekozen voor het bonte paarden stamboek omdat we via dit stamboek ook een paspoort kunnen aanvragen. Dit kan helaas via het Barock Pinto stamboek nog niet.
@ Sees, Haha, heel goed! Het is ook een hele knappe hengst! Dankjewel! :)
@ jesss_amigo, haha! dankjewel! Helaas zal dat niet gaan haha! Er staan bij de hengstenhouder nog wel twee andere te koop, haha! :)

meisje2000

Re: Prachtige bonte veulens van Lotti in het zonnetje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 19:44

Ik zag happy op fotos voorbij komen op facebook dus of ik heb de fokker in mijn lijst of via het bpstamboek maar happy blijft prachtig (de anderen ook hoor maar happy is mijn favo)

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 10:22

BPS2014 schreef:
Mooi? Mooi is toch echt een ander type paard, stuk voor stuk veulens die net zo goed van een tinker zouden kunnen zijn. Dit heeft niets te maken met het fokken van mooie bonte paarden. Dit is vermeerderen.

Ik kan het gewoon niet laten om hier even op te reageren!
Wat jij wel of niet mooi vind hoeft een ander niet te vinden.
Er zijn ook genoeg mensen die tinkers hartstikke prachtig vinden, ook al vind ik dit niet echt op tinkers lijken..

Bovendien vind ik ook dat je je mening wel iets vriendelijker kan ventileren!!

Youri1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 12:41

Ohh de derde mag je wel hier afleveren, strikje mag maar hoeft niet hoor :+:
Wat een prachtige veulens allemaal. Enne BPS2014: ?? Iedereen vind een ander type paard mooi? Ik kan het fokken van 'lelijke bruine kwpn'ers' ook wel vermeerderen vinden. Barock Pinto is tegenwoordig ook een stamboek, dus zomaar vermeerderen is het niet.

mooneyglow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 18:09

Vindt ze er super mooi uitzien! Je mag er zo een bij mij brengen :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 18:18

BPS2014 schreef:
Alle veulentjes zijn lief en leuk, als ze opgroeien zie je pas echt wat je hebt. In het geval van lotti zijn dat lompe slecht bewegende paarden met brede rare koppen. Als je bont wilt fokken zou ik op zoek gaan naar een betere hengst.

Alsof alleen de hengst zijn stempel op het veulen drukt. Er is toch ook echt een merrie voor nodig. Ikzelf ben groot fan van Lotti en had mijn KWPN merrie graag door hem laten dekken. Helaas is dit om persoonlijke redenen niet mogelijk. Maar anders zou ik vooraan in de rij staan.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 18:26

kleiduiker schreef:
BPS2014 schreef:
Alle veulentjes zijn lief en leuk, als ze opgroeien zie je pas echt wat je hebt. In het geval van lotti zijn dat lompe slecht bewegende paarden met brede rare koppen. Als je bont wilt fokken zou ik op zoek gaan naar een betere hengst.

Alsof alleen de hengst zijn stempel op het veulen drukt. Er is toch ook echt een merrie voor nodig. Ikzelf ben groot fan van Lotti en had mijn KWPN merrie graag door hem laten dekken. Helaas is dit om persoonlijke redenen niet mogelijk. Maar anders zou ik vooraan in de rij staan.

Oh wat jammer zeg! Was ik anders wel benieuwd naar, want er zijn nog niet veel veulens van Lotti uit KWPN'ers. Zelf heb ik dan een jaarling merrie van Lotti uit een KWPNer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 18:30

Ze is nu drachtig van een Gelderse hengst. Als Lotti nu KI zou dekken had ik het wel gedaan maar aangezien dit een persoonlijke kwestie is lijkt het me beter mijn merrie niet daar te brengen. Waarmee ik absoluut niets negatiefs over hun wil zeggen, het zijn prima mensen met verstand van paarden en een grote liefde voor hun werk. Noem het maar een oude familiekwestie :(

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 18:37

Wat een práchtige veulens!!!
En wat een hengst!! :~ <3 :~ <3
Ben gék op bont en gék op barok.... :D

Het énige wat ik niet mooi vind, is zijn naam......................... Zo'n prachtdier verdient een veel stoerdere naam :+ :D

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 18:53

Oké, jammer. Ze hadden het er wel een keer over dat ze ook KI wouden dekken.

Haha zijn naam vind ik inderdaad ook niks :+

twist12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 22:44

Voor de geintresseerden zaterdag a.s. is er keuring bij stal ossenhaar in stieltjeskanaal (Drenthe) en natuurlijk ook daar zullen de lotti veulens in actie komen! :) op lotti zijn facebook pagina staan al zijn veulens van dit jaar die te koop staan :) gr

2001345

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 12:24

wat een prachtige veulens zijn dit. normaal ben ik niet echt voor de friezen, maar vindt dat bonte erin toch best wel wat hebben *\o/*

Colorance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 18:08

Veulens geregistreerd bij het www.bpstudbook.nl of te wel het enige stamboek voor barockpinto paarden krijgen nu een paspoort van het aes met volledige afstamming. Dit ter informatie

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 18:16

Nou... ik vind ze toch wel heel erg gaaf!! <3
Ah zo jammer dat de keuring op zaterdag is.. Dan moet ik werken, lijkt me erg leuk om te kijken en foto's te maken! (Maar helaas..)

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 19:49

Colorance schreef:
Veulens geregistreerd bij het http://www.bpstudbook.nl of te wel het enige stamboek voor barockpinto paarden krijgen nu een paspoort van het aes met volledige afstamming. Dit ter informatie

let wel dit is alleen voor de veulens die dit jaar gekeurd zijn, niet voor de enters en eerder gekeurde paarden en veulens.
Ik heb zelf een enterhengst en deze is vorig jaar gekeurd en opgenomen maar met het oude paspoort nog, heb het bp gevraagd of ik een nieuw paspoort voor hem kon aanvragen maar dit is nu nog niet mogelijk. Ze zijn er wel mee bezig maar tot nu toe krijgen alleen de veulens van dit jaar een nieuw paspoort

Lvdg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 19:58

Wauw wauw wauw kan ik alleen maar zeggen <3