Jep, dit kleine meisje blijft bij mij. Ben knettergek van haar. Ze lijkt ontzettend op haar moeder, nu al! het is echt mijn duvelke! Heerlijk nuchter, als ze bang is, is ze eigenlijk heel snel er overheen enz!
Ayasha
Blogger
Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-14 21:22
kleine trut glipte langs me door naar de weide die gesleept moet worden en waar zij dus normaal niet op mag.. Maar kreeg wel deze foto te pakken daar door: (en trots dat de kleine rat was..)
ze is super! Ze kan nu brokjes eten dus leer ik haar nu mee lopen aan het halstertje. Eerste paar keren bij elk pasje voorwaarts op een beetje druk een brokje. En ineens zag je bijna letterlijk " " Toen kreeg ze na een paar pasjes pas een brokje en op een tijdspanne van nog geen tien minuten liep Rêve mee aan het halster, weg van mama, naar mama toe...
Alles voor brokjes. (net haar moeder) maar zonder verder te bedelen oid. Ook als ze niet beloont werd (omdat ze zelf stopte halfweg oid.) ging ze niet bedelen oid. Dan stond ze gewoon te kijken alsof ze dacht "waarom krijg ik nu niks en net wel...."
Ben ik ook erg benieuwd naar! Maar dat ze eerst maar gewoon lekker jong is... Dat ze veilig mag op groeien.. Dat ze mag op groeien.. En als dat allemaal goed komt... Dan geloof ik dat ik er een prachtig paard aan ga hebben...
dat geloof ik zeker ook. en precies ze moeten die eerste 3 jaar heel doorkomen, heb er hier een voorbeeld van staan hoe snel iets mis kan gaan (hoewel het aardig goed gekomen is). Tijd gaat zowiezo snel vind ik. Het is als de dag van gister dat mijn eerste veulen geboren werd, morgen om precies te zien 1 jaar geleden en overmorgen 3 jaar geleden
Het gaat vaak goed (anders zou er niet meer gefokt worden vermoed ik als het nooit goed ging) maar ik ken idd ook treurige verhalen... Het begin is er, maar we zijn er nog lang niet, dat maakt me soms wel 'bang' want ben nu al zo gek van haar...
Ik ga er zo heen. Moet altijd even afwachten of madame "in the mood" is want het is nu al een echte merrie. Ze is wel altijd lief met mij, bijt niet, trapt niet... Maar naar haar moeder.... Sjezus wat een draak van een kind! Leren meelopen met anderen dan met mij: https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 9450_n.jpg oortjes er op en gaan. Ze trok wel steeds naar mij toe. https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... 7787_n.jpg Ze is over haar kont-verzorgen-trauma heen. Ik stond haar op haar schoft te kroelen toen ze ineens haar kont naar me toe draaide, stond al klaar om eventueel te corrigeren maar ze wilde gewoon dat ik dáár kroelde!
http://youtu.be/M8m5qe8LMUY Dit stukje bos grenst aan hun huidige weide. Pretty heeft eerst samen met Rêve rustig verkend dus de kleine kent het gebied. Ze vindt het heerlijk om zich daar uit te leven of onder de bomen te gaan liggen!
Gefeliciteerd ! Wat een knap meisje ! Hoop je dat ze de maat van mama en papa krijgt, of dat ze de voorziene maat van Pret krijgt ? Ik vind 1m50 hoog zat.
Ik vind 1.50 ook hoog zat maar Rêve zou er wel eens overheen kunnen gaan. Pret en de hengst zijn beide vrij breed, Pret toonde altijd groter en Rêve toont ook al dat brede rugje... Dus 1,50 is groot genoeg. maar of ze daar bij gaat stoppen?
pien_2010
Geplaatst: 13-05-14 12:52
Wat een mooi en leuk topic. Ik vind ook de naam zo heel erg mooi.