Nova morgen alweer een jaar

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 19:29

Wat is ze prachtig <3

cashlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 19:30

Wat is ze mooi geworden zeg!! Of eigenlijk was ze dat al die tijd al.. Wat jammer dat je ze nu moet gaan missen al is dat wel voor een goed doel.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 19:30

Rubber_Duck schreef:
Wauw.. Als je haar ooit weg doet, ik stuur je mijn adres wel even :j Strikje hoeft niet :))

Ik weet er nog wel een paar te koop staan hoor ;)

@xoranlover: De veulentjes zullen niet voor mij zijn, maar de fokkerij van mijn goede vriendin gaan aanvullen als ze de kwaliteiten hebben. Ik heb mijn perfecte droomveulen al en vind 2 paarden echt genoeg.

@marion: Ik wilde stiekem graag een hoogblonde rocky en Nova's vader vererft dat hoogblonde (wat ook hoogblond blijft). Dat was dus een mooie plus naast zijn maat en super karakter. De meeste zilverappels worden toch wel wat donkerder in manen en staart als ze ouder worden.

lucaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 19:32

Hier ook een volger van het "afwachten-tot-geboorte-topic". Wat is ze knap en groot geworden! :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 19:43

CrazyCat schreef:
Seven schreef:
Jeetje alweer een jaar wat gaat de tijd snel, nog maar een maandje en wij zijn weer in oostenrijk en gaan de dames juist weer weg dat heb ik weer

Ik kan waarschijnlijk wel een koetsritje regelen met Norikers of we doen een gewoon een buitenritje bij een manege of zoiets :)

edit: ik ben alleen zelf de laatste 2 weken van Mei in DE/NL

Hahaha en ik van 19 tot 31 in Oostenrijk ;)

Dan moeten we in DE maar eens meeten als je deze kant weer op komt

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 20:23

Seven schreef:

En ik vertrek de 18e :')
Ik zal regelmatig in Thuringen zijn. Misschien leuk om dan een keertje daarheen te komen als ik er ben. Kun je een enorme kudde rocky mountain horses zien (en waarschijnlijk uitproberen)

DorienA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 20:26

Zo ! Die is knap geworden zeg ! <3

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 20:36

CrazyCat schreef:
Seven schreef:

En ik vertrek de 18e :')
Ik zal regelmatig in Thuringen zijn. Misschien leuk om dan een keertje daarheen te komen als ik er ben. Kun je een enorme kudde rocky mountain horses zien (en waarschijnlijk uitproberen)

Dat is zeker een keer leuk :D

gleys0017

Re: Nova morgen alweer een jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 21:05

Ze is echt prachtig. Wel een stap om je paarden 2 jaar niet om je heen te hebben, maar je doet het voor hun. Ben benieuwd wat voor mooi veulen Raven er volgend jaar uitwerpt. drink Nova nog bij Raven. Ze ziet er perfect uit en wat een schitterende foto's heb je weer gemaakt. Kijk jou foto's graag, maar je woont ook in zo'n prachtig gebied. Veel succes
Groetjes Hanneke

bente_sat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 21:09

Wauw, wat is ze al mooi geworden! ben benieuwd hoe ze er uit ziet als ze een jaar of 3 is <3

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 21:47

Ja Nova drinkt nog regelmatig bij Raven ze zal worden afgespeend als ze verhuizen, want dan gaat Nova in de kudde met merries en jonkies en Raven uit logeren bij de hengst.
Raven werd wat erg slank een maand geleden, maar dat was ook precies toen mijn ruin ging verhuizen.

Vanaf zijn vertrek kon ik fijn onbeperkt hooi voeren (de ruin kon je rollen als je dat deed).
Ze krijgt vanaf toen een half schepje gewone kruidenmuesli en een flinke bak luzerne (in biksvorm die je weken moet).
Nova krijgt hetzelfde, maar dan met een half schepje veulenbrok.
Ik heb overigens tijdens de dracht en de gehele zoogperiode geen merriebrok gevoerd. En Nova is gewoon enorm groot, stevig en Raven produceert nog steeds vrij veel melk vind ik.

Ginam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 22:38

Gefeliciteerd met Nova! Dat gaat inderdaad snel zo'n jaar! Ze ziet er goed uit :)

Ik vind het knap dat je het kunt zo lang je beide paarden missen! Weet niet of ik dat zou kunnen. Maar wel een mooie opfokplek voor Nova :)

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 09:38

Het wordt zwaar om ze te moeten missen, maar ik zat er zelf ook wel een beetje doorheen.
Elke dag de berg op en af 20 km heen en 20 terug per dag soms 2x.
Het was nooit de bedoeling om zelf een stal te pachten, maar dat is door omstandigheden ontstaan (stalhouders die zich niet aan afspraken houden). Ik kan nu namelijk nooit weg en dat is als je veel familie en vrienden in Nederland hebt niet grappig.
Dus ik zal ze verschrikkelijk missen, maar ben ergens ook opgelucht dat ik even kan bijtanken.

Ik kan wel samen met een vriendin iets vlakbij pachten,maar zij heeft een oudere ruin en dat vind ik dus te weinig kudde voor Nova om op te groeien. Eventueel zou ik er een jonkie bij kunnen kopen, maar ik heb juist 1 paard verkocht omdat ik 3 echt teveel vond.

Hier een klein deel van de kudde waar ze in komt te staan. Tsja dan is de keuze toch snel gemaakt tussen optie 1 en optie 2.
Afbeelding

Voor de mensen die mijn omgeving zo mooi vinden (vind ik zelf ook hoor :D ) en meer willen zien, hier een documentaire over dit onbekende stukje Oostenrijk waarvan je bijna van je stoel valt zo mooi. Toevallig deze week op de Oostenrijkse tv uitgezonden.
Klik hier voor de film

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 11:21

Oeww wat wordt ze knap!! Duitsland... dat zal wel ff wennen zijn om ze verder weg te hebben! Hoelang is dat voor jou rijden?

Edit... ik zie je uitleg al

uniic0rn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 16:27

wauw echt een heel mooi paardje!

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 16:28

Wat is ze mooi! Die mag ook wel bij mij in de weide staan :D

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 16:29

Wow wat een knapperd. <3

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 16:33

wat is zij prachtig !! <3

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 17:27

Wat een prachtig meisje heb je toch! <3
Vind het ook mooi hoe je zo aan je paarden denkt. Ben benieuwd naar veulentjes van Raven!

xEliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 17:29

Mooi dier! <3

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 18:31

Raven heeft trouwens al 2 veulens gehad voor Nova. Ik heb haar samen geimporteerd met de vriendin waar ze nu ook weer heen gaat. Ik de merrie plus later een dekking, zij het veulen van de Amerikaanse hengst.
Toen ze terug zou komen gingen wij net verhuizen naar Oostenrijk en heeft ze nog een veulen gehad daar, omdat de eerste een merrie was en ze destijds heel graag een hengst wilde uit Raven.
De 2e was ook weer een merrie :+

De eerste uit de Amerikaanse hengst was een zwarte merrie, maar zij blijft helaas wat aan de kleine kant voor haar fokprogramma. Wel een prachtig meisje met geweldige tolt.
Hier als 2 jarige.
Afbeelding

Afbeelding

Haar 2e veulen was een pikzwarte merrie, maar die is helaas overleden met 8 maanden.
Het is dus wel erg leuk dat er nu weer 2 kansen zullen zijn dat er nakomelingen komen die de rocky fokkerij gaan aanvullen.

Afbeelding

sajavado

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:16

waaauw, wat is nova super gaaf geworden zeg! dat word echt een super stoer wijf als ze later groot is! :)

moeilijke maar verstandige beslissing die je hebt genomen voor je dames. succes ermee! :)

Tumvum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 00:30

Oh ik heb destijds je topic gevolgd toen Raven drachtig was van Nova, wat is ze onwijs mooi geworden zeg! Prachtig opgedroogd. <3
Een dappere beslissing van je om ze naar Duitsland te brengen, misschien ook een stukje rust voor jou. Met twee jaar zijn ze weer lekker bij je en die zijn voor je het weet alweer om! :)

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 00:49

hooooly :oo alweer een jaar geleden? :oo :oo :oo
Heb toen ook gevolgd, maar jeetje wat is dat jaar dan snel om :')
Wat is ze mooi geworden!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 10:28

Ja de tijd is omgevlogen,ik zie het droppie nog staan toen ik terug kwam van 2 uurtjes douchen en eten.
De stiekemerd.