Ik vind het echt onwijs leuk om te lezen dat iedereen haar naam zo leuk vind!
Ook vind ik het leuk om over jullie shire kinders te horen en te lezen
Hier wat antwoorden
mrie schreef:Maar ik wil ook even kwijt dat ik het wel heel erg dom vind om een veulen in een kudde los te laten... Maar goed daar heb je van geleerd hoop ik. Je hebt haar al goed voor elkaar, nu wordt het weer tijd om haar met leeftijdsgenoten met rust te laten. Dat is de komende drie jaar namelijk noodzakelijk.
Mijn ouders hebben mij geleerd, dat als ik niks aardigs kan zeggen, ik beter mijn mond kan houden, Misschien ook iets voor jou?
Verder, was er op die stal geen mogelijkheid voor een draadje ertussen, ze hebben daar enkel 3 mega grote weides, en dan praat ik echt over 11 hectare per weiland.. en zo word het daar altijd gedaan, ook met veulens en normaal nam de kudde leider het wel voor ze op, en dat deed hij in het begin ook voor Pluis enkel was hij ziek, oorzaak onbekend en ging op geven moment ook in de aanval, we denken omdat hij zich niet lekker voelde.. Echter Pluis is mijn eerste eigen paard, en deze ervaring vergeet ik nooit meer, op haar nieuwe plekje gaat ze dan ook eerst in de bak en dan 1 voor 1 kennis maken met de andere dames voor ze samen de weide in gaan
En betreft wat ik met haar doe.. Dat bepaal ik graag zelf
Ik ben namelijk van mening dat het juist goed is voor haar om veel in handen te zijn
tamary schreef:Veulentjes horen tot 1 jaar in de kraamstal, vandaar ITP->KS-ITP
En hoe doe ik dat? of is dat ondertussen al gedaan?
Selka schreef:Heb jij al een trainingsschema in je hoofd of wacht je het ook lekker af?
Ik heb wel een ongeveer planning in mijn hoofd, maar ik wacht de toekomst even af, ik vind het moeilijk om met zo'n "bakbeest" te zeggen met 4 jaar ga ik erop daar waar ze pas 9 maanden is
De aankomende 2 jaar blijf ik gewoon lekker met haar wandelen en clickeren, en vanaf zaterdag komt ze dus samen met 2 dames van 20 te staan in een weitje met een afdakje. Als ik met 2 jaar vind dat ze nog even door moet groeien (waarschijnlijk wel) ga ik daar gewoon nog een jaar mee door, en als ik denk, over een klein jaar kan ik er wel eens opstappen (waarschijnlijk met 3,5 jaar maar kan ook ouder zijn) dan wou ik gaan beginnen met echt grondwerk en oefeningen voor haar evenwicht en balans en als ze dat goed oppakt eens gaan longeren, maar longeren wil ik zo lang mogelijk uitstellen omdat dat voor die grote paarden in de groei eigenlijk niet zo goed is.. We zien wel even wat de toekomst brengt
En eenmaal beleerd word ze mijn Dressuur topper!
VogeltjeM schreef:Ons topic is al een paar keer genoemd, maar ik herinner me iets van dat jij je daar ook wel had gemeld een hele tijd geleden?
Ik wou me er gisteren melden, maar ik had nog geen 25 nuttige berichten gepost.. Dus moet nog even volhouden haha!