Heavy Horse Pluis

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 21:28

Selka schreef:
94ninitjuh94 schreef:
Inderdaad de veulens bij die andere stal vind ik ook niet zo speciaal, maar had mn oog op de 6 jarige zwarte merrie laten vallen van 2 meter <3
Die van jou zal ook wel richting die hoogte gaan gezien haar hoge stelten haha :D
Mijn paard (KWPN) is nu bijna de grootste van stal maar denk dat het maar een ukkie is naast die reuzen haha :Y)

Grappig dat je ze niet zo speciaal vindt. Er zitten er best wat tussen uit Engeland en bijna allemaal kampioensveulens :P maar ieder z'n smaak natuurlijk!

Ze zijn ook zeker wel mooi, met goede afstammelingen!

Met bijzonder bedoel ik meer een apart kleurtje of een bijzondere aftekening. De meeste shire's hebben 4 half witte benen en een bles ;) pluis bijv. Heeft een witte buik en allemaal witte uitlopers en stippen, zijn er wel meer van maar niet zo veel :) ik vind dat erg mooi

Manou_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 21:29

Ahh, wat een schattig paardje! <3

Selka

Re: Heavy Horse Pluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 21:36

TS ik bedoelde jou ook niet hoor!!

De mijne is grijs/zwart met een witte vlek op z'n buik en hoge witte achterbenen. Daarom ook al niet stamboekwaardig en geruind :)

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 21:53

Ohhh klinkt ook erg mooi!! foto?

Ja als ik het stamboek goed begrijp mogen de aftekeningen van pluis wel bij een merrie maar niet bij een hengst of ruin..

Wil in september met haar naar de keuring kijken wat eruit komt hihi :)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 21:59

Afbeelding

Afbeelding

Geen charmante foto maar hier zie je de vlek goed op :P

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 21:59

Hihi de mijne noemt ook Pluis. :D (ijslander)

Wat een mooi Pluisje !

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 22:42

Wat een knapperd, en nu al zo groot :D!

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 23:14

Selka schreef:
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Geen charmante foto maar hier zie je de vlek goed op :P

Hahha ohhh sexy paard!
Mooie flekken ook inderdaad! Hij is wel erg smal, is hij nog jong? :)

Ik had een bijrijd shire en op een ochtend kreeg ik exact zo'n foto van hem van een stal genootje met iets raars bij mijn hoofd, dacht dat hij dood was Oo' maar hij sliep gewoon naast poep :')

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 23:24

Ja ze kunnen heerlijk slapen! Hij snurkte ook zo lief! Ik moest hem echt wakker maken haha.

Hij is inderdaad smal, daar heb ik hem op uitgezocht vanwege mijn dressuur ambities :) hij wordt eind april 3 :D ik hoop dat hij tot zijn 5de de lucht in gaat en daarna pas een beetje de breedte. Het hoeft allemaal niet zo zwaar van mij ;)

Leuk joh de keuring! Ik wil dit jaar ook eens gaan kijken.

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 23:27

Oh wel jong dus, had ik goed gezien dus, hij is leuk hoor, als ik zijn benen zo zie zit daar wel leuk gangwerk onder! Laat je hem staan tot 4 a 5 jaar voor je erop gaat?

Ik ben vorig jaar wezen kijken, mooi joh al die bakbeesten!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 23:38

Briljant om een paard dat zo groot gaat worden Pluis te noemen :D :+

Vind haar onwijs gaaf, leuk ook dat ze alles zo snel oppakt! Alleen maar handig denk ik met zo'n joekel als ze jong dingen leren.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 00:08

Ik vindt het een leuke naam, ook voor een toekomstige reuzin. Maar ik wil ook even kwijt dat ik het wel heel erg dom vind om een veulen in een kudde los te laten... Maar goed daar heb je van geleerd hoop ik. Je hebt haar al goed voor elkaar, nu wordt het weer tijd om haar met leeftijdsgenoten met rust te laten. Dat is de komende drie jaar namelijk noodzakelijk.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 00:42

Veulentjes horen tot 1 jaar in de kraamstal, vandaar ITP->KS-ITP

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 01:20

Selka schreef:
94ninitjuh94 schreef:
Inderdaad de veulens bij die andere stal vind ik ook niet zo speciaal, maar had mn oog op de 6 jarige zwarte merrie laten vallen van 2 meter <3
Die van jou zal ook wel richting die hoogte gaan gezien haar hoge stelten haha :D
Mijn paard (KWPN) is nu bijna de grootste van stal maar denk dat het maar een ukkie is naast die reuzen haha :Y)

Grappig dat je ze niet zo speciaal vindt. Er zitten er best wat tussen uit Engeland en bijna allemaal kampioensveulens :P maar ieder z'n smaak natuurlijk!

Afstammeling zullen ze zeker hebben, maar dit vind ik echt niet alles :P En zeg ook niet dat ik ze lelijk vind in tegendeel zelfs! Maar hou net zoals TS ook een beetje van het aparte wat niet iedereen heeft haha :)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 07:58

@nadiine, ja hij blijft sowieso tot zijn 4de niks doen. Daarna kijk ik wel weer. Hij is nu ook echt nog verschrikkelijk scheef dus hij moet echt nog wel bijgroeien.

Hij kan inderdaad best aardig lopen, ik ben heel benieuwd hoe dat onder het zadel is. Wel grappig dat stalgenoten altijd denken dat zo'n dier log en traag is, zul jij ook wel last van hebben. Heel erg verbaasd waren ze dan ook om te zien dat meneer ook gewoon kan steigeren, bokken en super lenig is. Die blikken zijn dan goud waard!

Heb jij al een trainingsschema in je hoofd of wacht je het ook lekker af?

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 09:54

Wat leuk, nog een shire-jonkie :D Ik heb net als Selka een twenter en ik ben net als jij ook met hem aan het clickeren (al leer ik hem wel wat andere dingetjes aan dan jij :P ). Ik vind haar echt prachtig en ik vind haar naam superleuk :D

Ik zou wel altijd, als je haar introduceert met nieuwe paarden, eerst een draadje ertussen doen zodat ze kunnen wennen en dat draadje langzaam afbouwen. Veulens zijn zo kwetsbaar (al zou ik het met volwassen paarden ook met draadje ertussen doen).

De mijne heb ik tot zijn twee jaar vnl met rust gelaten (behalve leren voetjes geven en eventjes vast staan en richting de twee jaar af en toe een wandelingetje). Nu ben ik hem dus wat dingetjes aan het leren (o.a. met de clicker) en hij mag ook wat vaker op de poetsplaats etc. Je merkt dat hij nu (2 jaar en 8 maanden) wat beter 'opgewassen' is tegen deze dingetjes. Als veulen/jaarling was zijn aandachtsspanne echt 2 seconden, en nu werk ik meestal een kwartier met hem, en 1x per week hebben we grondwerkles van een half uur. Half uur is dan ook wel gelijk zijn max. Ik vind het erg leuk om zo met hem bezig te zijn :) Ik ben net als Selka ook van plan om er pas op te gaan als hij ruim 4 is. De mijne is iets minder groot dan die van Selka en juist iets breder, al vind ik hem ook echt nog een spriet :P

Ons topic is al een paar keer genoemd, maar ik herinner me iets van dat jij je daar ook wel had gemeld een hele tijd geleden?

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-14 10:59

Ik vind het echt onwijs leuk om te lezen dat iedereen haar naam zo leuk vind! :D
Ook vind ik het leuk om over jullie shire kinders te horen en te lezen :o

Hier wat antwoorden

mrie schreef:
Maar ik wil ook even kwijt dat ik het wel heel erg dom vind om een veulen in een kudde los te laten... Maar goed daar heb je van geleerd hoop ik. Je hebt haar al goed voor elkaar, nu wordt het weer tijd om haar met leeftijdsgenoten met rust te laten. Dat is de komende drie jaar namelijk noodzakelijk.

Mijn ouders hebben mij geleerd, dat als ik niks aardigs kan zeggen, ik beter mijn mond kan houden, Misschien ook iets voor jou? ;)

Verder, was er op die stal geen mogelijkheid voor een draadje ertussen, ze hebben daar enkel 3 mega grote weides, en dan praat ik echt over 11 hectare per weiland.. en zo word het daar altijd gedaan, ook met veulens en normaal nam de kudde leider het wel voor ze op, en dat deed hij in het begin ook voor Pluis enkel was hij ziek, oorzaak onbekend en ging op geven moment ook in de aanval, we denken omdat hij zich niet lekker voelde.. Echter Pluis is mijn eerste eigen paard, en deze ervaring vergeet ik nooit meer, op haar nieuwe plekje gaat ze dan ook eerst in de bak en dan 1 voor 1 kennis maken met de andere dames voor ze samen de weide in gaan :)

En betreft wat ik met haar doe.. Dat bepaal ik graag zelf ;)
Ik ben namelijk van mening dat het juist goed is voor haar om veel in handen te zijn :D

tamary schreef:
Veulentjes horen tot 1 jaar in de kraamstal, vandaar ITP->KS-ITP

En hoe doe ik dat? of is dat ondertussen al gedaan? :)

Selka schreef:
Heb jij al een trainingsschema in je hoofd of wacht je het ook lekker af?

Ik heb wel een ongeveer planning in mijn hoofd, maar ik wacht de toekomst even af, ik vind het moeilijk om met zo'n "bakbeest" te zeggen met 4 jaar ga ik erop daar waar ze pas 9 maanden is :P
De aankomende 2 jaar blijf ik gewoon lekker met haar wandelen en clickeren, en vanaf zaterdag komt ze dus samen met 2 dames van 20 te staan in een weitje met een afdakje. Als ik met 2 jaar vind dat ze nog even door moet groeien (waarschijnlijk wel) ga ik daar gewoon nog een jaar mee door, en als ik denk, over een klein jaar kan ik er wel eens opstappen (waarschijnlijk met 3,5 jaar maar kan ook ouder zijn) dan wou ik gaan beginnen met echt grondwerk en oefeningen voor haar evenwicht en balans en als ze dat goed oppakt eens gaan longeren, maar longeren wil ik zo lang mogelijk uitstellen omdat dat voor die grote paarden in de groei eigenlijk niet zo goed is.. We zien wel even wat de toekomst brengt :D

En eenmaal beleerd word ze mijn Dressuur topper! :D *D

VogeltjeM schreef:
Ons topic is al een paar keer genoemd, maar ik herinner me iets van dat jij je daar ook wel had gemeld een hele tijd geleden?

Ik wou me er gisteren melden, maar ik had nog geen 25 nuttige berichten gepost.. Dus moet nog even volhouden haha!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 11:21

De mod heeft het topic al voor je verplaatst :)

Oh leuk! Longeren doe ik niet om de reden die jij geeft. Zoals ik het nu in mijn hoofd heb ga ik met 4,5 / 5 jaar eens kijken of meneer een hoofdstel leuk vindt dan lange lijnen om een rem en gaspedaal te maken (al zit dat er nu met stem al op) en daarna op het gemakje een zadeltje en dan hangen + zitten maar ;)

Ben heel benieuwd!

Wat betreft er iets mee doen, ik vind dat ook niet slecht. Willie deed als jaarling 1x per maand 5 minuutjes iets. Nu is het om de dag een borsteltje en 1x per week sokken wassen (mijt jippie) en dan 1x per 2 maand of wandelen of spelen in de bak. Nooit langer dan 20 minuutjes, al wil een wandeling weleens uitlopen haha.

Hij is braaf, hij luistert, hij geeft voetjes en staat stil. Meer hoeft hij voorlopig nog niet te kunnen van mij :) Al zou ik clickeren wel leuk vinden, maar ik vind de tijd maar niet :(

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-14 11:29

Ohh Dat is ook een prima planning dacht ik zo! :D
Wandelen loopt bij mij ook nog wel eens uit haha!

De afgelopen 2 maanden ben ik elke dag geweest nu ze alles kent sla ik ook wel eens een dagje over :)
Wel heb ik nu ook een verzorgster voor Pluis omdat ze nu al heel erg naar mij toe trok, zo danig dat als ik er was ze andere alleen maar bedreigd, soms zelfs bijt (kleine kinderen vooral) en niet met andere mee wou lopen.. Dus ik dacht ja lekker dan.. Dus heb nu een leuk meisje gevonden van 15 jaar die met haar aan de slag wilt, voorlopig gaan we lekker samen, en als dat allemaal goed gaat mag ze ook alleen :)
De 1e keer beviel iedergeval erg goed! :j

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 11:44

Dat is heel herkenbaar! Die van mij gaat pas lopen op het commando "vooruit" maar bedacht dat dit alleen hoeft als ik het zeg.. Oftewel meneer was niet naar de wei te krijgen en moest alleen gaan lopen :')

Vriend is ook eigenaar dus ik heb hem met Will aan het werk gezet en nu luistert hij braaf naar iedereen die het juiste commando zegt :P

Grappig dat ze toch zoveel overeenkomen, echt rasdingetjes dus blijkbaar :D

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-14 11:51

Haha oh grappig ja! :D
Gelukkig is het bij Will opgelost, komt bij pluis ook wel goed denk ik :)

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 12:55

Citaat:
Mijn ouders hebben mij geleerd, dat als ik niks aardigs kan zeggen, ik beter mijn mond kan houden, Misschien ook iets voor jou? ;)

Volgens mij heb ik niks onaardig gezegd. Misschien heb ik wel wat gezegd wat je liever niet hoort. Misschien moeten jou ouders je leren om respect te hebben voor opmerkingen van anderen. Ik vind dit echt zo'n (*) opmerking van je.

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 14:33

Beetje jammer dat er altijd in leuke topics negatieve opmerkingen gemaakt worden, laat mensen gewoon zelf kiezen hoe ze voor hun paard zorgen ;)
Je ziet dat ze het beste voor heeft met haar pluisje :)

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-14 15:39

94ninitjuh94 schreef:
Beetje jammer dat er altijd in leuke topics negatieve opmerkingen gemaakt worden, laat mensen gewoon zelf kiezen hoe ze voor hun paard zorgen ;)
Je ziet dat ze het beste voor heeft met haar pluisje :)

Dankje :j

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 11:45

Gisteren zijn er wat stal genootjes naast pluis gaan staan en ze word geschat op 1.60M <3
enn ik kwam er achter dat ze 11 maanden is haha, Oeps foutje :P

Hoe groot waren die van jullie rond die leeftijd? is het normaal? of heb ik straks een Kanon? :o