ziet er geinig uit Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ziet er geinig uit
.alleen staan helaas de oude prijzen van het huisje nog op de site. deze gaan naar beneden ipv omhoog. Dit heb ik 2 week geleden al aangeleverd bij onze site bouwer maar op de een of andere manier schiet dat dus niet op. (evenals het veranderen van foto's en wat tekst aanpassingen) net nog weer vriendelijk verzocht dit aan te passen...dus hou de site in de gaten mocht iemand meer willen weten. (of pb) ydnew schreef:Wij hebben Festa (Lusitano) in Januari 2013 gekocht, duidelijk gezegd dat wij geen drachtige merrie wilden omdat dat niet echt handig is met het rijden met toeristen. Zij was wel bij de hengst geweest maar de eigenaar wist zeker dat dit niet waas gelukt. Zij was dan ook wat aan de dunne kant toen wij haar hier kregen, en het leek erop dat ze ook binnen no time hengstig was....dus wij gingen er dan ook blind vanuit dat zij niet drachtig was. Maar doordat zij extra brok kreeg werd ze op een gegeven moment wat te dik, dus maar een normaal portie brok. Daarna in een goede gras weide...ach die dikke buik is een gras buik....maar die hield wel erg lang aan....Dus toch maar de dierenarts gebeld om het zeker te weten en ja hoor....drachtig....Dat kwam dus totaal niet uit, gezien zij ook voor vakantie gangers was ingepland. Maar goed, 't is zo, en we hebben het gered met onze andere paardjes. op 12 aug om 23:00 uur is haar hengst veulen geboren.... een prachtig beestje al zeg ik het zelf. Helaas had hij na een paar dagen een prutterig oogje...zalf er in en een vliegenkap om. 1 van onze paarden heeft dat ook senl van de vliegen dus ik dacht dat dit het zelfde was....na een dag zag ik een witte vlek op zijn oog, bleek er iets in te hebben gezeten...misschien een doorn?? zeg het maar... DA erbij..nu zalven..hopen dat het goed komt.....wel erg naar..maar toch lijkt hij er niet echt last van te hebben.... hij groeit goed, dartelt lekker rond en is al aardig mak! wel hebben wij de 2 kerels van ons erbij weg gehaald. mama Festa staat samen met haar veulen met "tante"Sita in de hoofdweide. Fjord Chris is met Garrano Bram verhuisd naar de andere weide omdat Bram het veulen min of meer aanviel.....dus eerst maar eens zo. Had dit niet verwacht.....maar helaas, is even niet anders. Chris vond het wel best zo'n jong beestje, maar Bram wist echt niet wat hij er mee moet....(bram is ook wel een rare met een sociale achterstand door mishandeling in het verleden) foto's zijn van de 1e dag...gemaakt door Rozemarijn Melissen.
[ Afbeelding ]
mama Festa
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
& paardje