@Sev Ik ben er ook ontzettend blij mee en ze wordt alsmaar mooier. Waar ze op de foto's nog een redelijk zware hoof/halsaanzet heeft, is dat nu al weer veranderd. Het is veruit het bezte veulen dat ik gefokt heb met deze merrie. Wat vind jij zoal van de veulens van Desperado?
Ben er even niet aan toe gekomen het forum te volgen zie ik dat er mensen zijn die benieuwd zijn hoe Inirma zich ontwikkelt. Zal snel nieuwe foto's maken en plaatsen. Ze doet het supergoed en lijkt erg groot te gaan worden. Leuk die belangstelling.
I.p.v. Foto's heb ik een filmpje gemaakt van mijn Desperado. Dit zegt wrs meer dan foto's. Ben benieuwd wat jullie nu van haar vinden. Zie onderstaande link.
Wat een mooi veulen! Wij hebben dit jaar de Argus bij Desperado gedaan. Zwarte merrie, dus opeens heel benieuwd wat voor kleur het gaat worden...
Bij onze Beaujolais dit jaar een prachtig veulen van Davino!
sliert
Geplaatst: 12-06-13 14:33
Mooi veulen hoor. Ook ik snap je verbazing. Wij hadden drie jaar geleden uit de donkerbruin/zwarte Rhodium merrie een veulen van Gribaldi....vos met 4 x wit en bles! Nou vind ik vos gelukkig helemaal niet lelijk, dus mij maakt het niks uit {heb op dit moment 4 vos merries en een vos veulen!}.
Leuk om alle positieve reacties te horen. Van de eerste schrik bekomen dat het een vos was, ben ik inmiddels helemaal om. Ze begint te verharen en wat blijkt, ze wordt heel donker koffievos, niet stekelharig zover we nu kunnen zien. Dat is dan wel weer erg mooi maar behalve de kleur is ze, vinden wij zelf, super gebouwd met een meer dan mooie hals. Zover ik weet komen er vooral veel zwarten en bruinen van Desperado dus de kans op een vos is niet heel groot. De moeder van de moeder is vos zodat de kans aanwezig was. Ik heb haar opgegeven voor de voorselectie van de veulenveiling..... Zou ze een kans maken?
@rebble Heb je ook foto's van je Davino? Mijn merrie is nu geïnsemineerd met Davino, vandaar.
Otje96
Geplaatst: 12-06-13 17:46
Leuk filmpje, ze ziet er top uit!
Seven
Geplaatst: 12-06-13 17:52
Leuk veulen zo met deze aftekeningen maar snap de verbazing, voor mij is ze extra leuk door deze kleur ik hou dr van. ben benieuwd hoe ze het gaat doen op de keuring
Hoi Froukje ik ken zelf niet zoveel Desperado veulens maar ik hoor toch dat hij goed fokt. Ze hebben hem ook al geadviseerd om op mijn merrie te zetten, die net iets meer bergopwaarts mag bewegen (vooral de galop) en net iets grootramiger mag zijn en minder fragiel qua beenwerk. Haar dekken zal wss voor volgend jaar zijn, ik volg dus graag jouw veulen en evt andere Desperado's!
Dit is de Davino x Beaujolais, net een paar dagen oud. Recente foto nu niet beschikbaar. De 28ste mag hij voor de keuring; dan heb ik zeker nieuwe foto's!.
@rebble: mooi veulen, ben benieuwd naar recente foro's. Vanwaar de overstap naar Desperado? Hoe zijn de bewegingen van de Davino?
Luca1968
Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-13 17:05
Vandaag bij de voorselectie van de Prinsjesdag veulenveiling geweest en voorlopig geselecteerd! Morgen definitief bericht maar of ze nu doorgaat of niet, ze heeft het super gedaan en ik heb de bevestiging dat ze echt heel mooi is.