Supernova alweer een maand oud.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cynthia82

Re: Supernova alweer een maand oud.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 21:34

SuperNova is supermooi! Blijf vooral foto's spammen van deze prachtige droombaby van je! <3

SM96T

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 23:03

Wauw al weer een maand oud gaat snel! En nog steeds even mooi.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 19:01

En deze zijn van vandaag.
Afbeelding

Afbeelding

Vandaag na het hooi voeren en uitmesten zag ik dat Nova lekker in het hooi in het zonnetje lag. Dan moet ik er toch altijd even bij gaan zitten en meegenieten.
Beer dacht daar ook zo over dus die wurmde zich nog even lekker tussen ons in.

Past best hoor
Afbeelding

Knus zo
Afbeelding

De lange witte manen zijn in de maak
Afbeelding

En toen legde Nova haar koppie heerlijk tegen Beer aan en viel in slaap
Afbeelding

Na een tijdje heerlijk gezeten te hebben kreeg ik een houten achterwerk. Ik dacht even snel een foto te maken van Beer tegen Nova aan, maar Beer komt dan meteen achter me aan.
Afbeelding

Vrienden voor het leven
Afbeelding

En weer verder in diepe slaap. Neusje begint nu aardig te verkleuren.
Afbeelding

Daarna ben ik even een buitenritje gaan maken op Brego en toen ik terug kwam nog even het halster omgedaan bij Nova en er eens een touwtje aan vast geklikt.

Een beetje "friendly game" gedaan (Parelli) voor comfort en desensibilisatie. Toen even een keertje kijken wat ze doet als je wat druk op het touw zet.
Je ziet dat ze duidelijk tegendruk geeft, waarop ik mijn druk gelijk hou en afwacht. Stapje naar voren meteen beloond.
Doordat ze zelf heeft kunnen zoeken wat de oplossing is om van de druk af te komen, zie je dan ook meteen dat het kwartje gevallen is en ze het snapt.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 19:12

Daar is Nova en co weer !! *\o/* *\o/*
Sooooo cute die foto's met Nova en Beer <3 Haar kleurtje begint inderdaad aardig te veranderen...klein toverballetje :j
Het lijkt ook wel volop zomer daar bij jullie :wow: Hier is de herfst weer begonnen :brr:

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 19:17

Je kunt aan de natte bodem wel zien dat het gisteren heel erg geregend heeft. Maar een van de redenen om hierheen te verhuizen is ook het klimaat.

Ja de winter is lang en met heel veel sneeuw, maar als de winter voorbij is is hij ook echt voorbij. Mijn armen en gezicht zijn ook al echt gekleurd.
Vandaag was het weer heerlijk weer. 1 bui gehad, maar die zijn dan heftig en duren meestal niet langer dan 10 minuten.
We hebben hier eigenlijk geen lange grijze natte periodes. Ik wordt al licht depri als ik daaraan terug denk.

sharonaida

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 19:23

Mooi veulen in een prachtige omgeving!

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 07:23

Wat een heerlijke foto's weer <3
Ze wordt echt elke dag mooier!

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 12:26

Wat óntzettend schattig, Beer en Nova zo naast elkaar. <3 Het is een prachtig meisje.

lein1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 16:04

schitterend!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 19:57

Sneeuw in Supernova-land ?
Ik volg de ronde van Italie en zag dat het daar in het noorden zo'n waanzinnige apocalyptische toestanden waren :brr:
Moest gelijk aan jullie denken ! Zou wat zijn...kleine Nova amper op de wereld en al haar eerste stapjes in de sneeuw.....

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-13 20:14

Pandora2 schreef:
Sneeuw in Supernova-land ?
Ik volg de ronde van Italie en zag dat het daar in het noorden zo'n waanzinnige apocalyptische toestanden waren :brr:
Moest gelijk aan jullie denken ! Zou wat zijn...kleine Nova amper op de wereld en al haar eerste stapjes in de sneeuw.....

Wat lief dat je gelijk aan ons denkt. Het is wel koud en de bergtoppen zijn weer wit, maar bij ons zelf gelukkig niet hoor.

Vandaag genetwerkt op het dorpsfeest daar waar m'n paarden staan. Kreeg spontaan nog een heel stuk wei aangeboden aangrenzend aan mijn stukje dat ik omheinen mag en gratis gebruiken (nou ja voor een krat bier en een fles schnaps) . Het is een heuvelstuk en de boer is blij dat hij het dan niet meer hoeft te maaien.

Ik ben een beetje druk verder, maar ik zal binnenkort weer even nieuwe foto's maken. Mijn ruin Brego is verkocht (onder voorbehoudt van de klinische keuring) en hij gaat naar Duitsland, dus ik heb momenteel veel te regelen en het is emotioneel ook een zware beslissing geweest. Maar hij wordt gelukkiger op een groter oppervlak met ruinen om mee te spelen dus ik laat hem gaan....snik.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 20:34

Wat fijn dat je waarschijnlijk extra weiland hebt! Succes met de verkoop van je Brego :(:)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 21:26

Zo zeg, gelukkig zijn jullie niet ondergesneeuwd!
Fijn dat je het stuk weide erbij mag hebben! Waar een dorpsfeest al niet goed voor is hé :D Maar 't is zoals ze zeggen '' de beste deals worden gesloten tussen pot en pint ''
nou ja...schnaps en bier in jullie geval dan :9
Succes met de verkoop van Brego, hij krijgt vast en zeker wel een heel goed huisje, anders zou je hem niet laten gaan hebben vermoed ik :) Kan ie lekker spelen met de andere jongens en ome Brego zal zich daar ook wel heel snel thuisvoelen ! Kan mij wel inbeelden hoe moeilijk de beslissing was voor jou...ik kan hier ook niks laten vertrekken :n ...ben daar zo'n ongelooflijke muts in, maar goed, met mijn dames '' op leeftijd '' is dat nu ook weer niet meer de bedoeling dat die nog ooit gaan verhuizen ( tenzij met mij erbij natuurlijk :D )

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 00:24

Brego is 6. De basis zit erin en hij gaat graag met iemand op pad heeft zijn hele leven nog voor zich.
Ik kan hem de komende jaren zeker geen leuke ruinenkudde bieden en hij krijgt een ideale plek met 9 ruinen in een kudde met inloopstallen. Geen merries toegestaan wat wel erg fijn is met een ruin die een aantal keer heeft mogen dekken toen hij nog hengst was. En een eigen mens die geen aandacht hoeft te verdelen over meerdere paarden.

Hij gaat alleen zo ver weg, ruim 800 km bij me vandaan. Maar goed hij krijgt het er super en dat is het belangrijkste, want het is wel mijn lieveling die ik vanaf veulen heb gehad.

Voorproefje voordat de band kwam. Zooo niet mijn ding dit soort feestjes.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 12:44

_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
Enkel de Tiroler Lederhosen ontbreken nog ! :7
Zie het al helemaal voor me...gezellig ouderwets in zo'n houten chaletje !
Enne...je hebt er een stuk weide aan overgehouden, dus missie geslaagd zou k zo zeggen ! :D

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 13:49

De heer rechts met de harmonica is dus mijn buurman van wie ik er een stuk bergweide bij krijg. die heeft trouwens wel een lederhose aan, maar een lange.
Er liepen ook genoeg heren met traditionele lederhosen rond hoor (met de lange kousen), dat is echt nog heel normaal hier dat je dat aantrekt naar een dorpsfeest.

De gitarist links heeft verderop een boerderij/gasthof/restaurant. Super aardig, maar krijg een beetje een jostiband gevoel erbij..haha.
Dit is normaal trouwens de werkplaats van de bosbeheerder van het nationaal park. Er was een partytent aan vast gezet en er was natuurlijk een grill.

Wel leuk ook hoor om de mensen eens wat beter te leren kennen dan een gemiddeld praatje als ik op een paard voorbij kom. En het heeft een leuk stuk bergwei opgeleverd.
Heb vandaag een stuk oud prikkeldraad verwijderd dat half in de grond vergroeid was, want prikkeldraad wil ik natuurlijk niet waar de paarden lopen.

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 15:14

Haha, soms moet je er iets voor over hebben :') In dit geval heeft het jou dus een mooi stuk weide opgeleverd, fijn *\o/*
En wat fijn dat je al een goede plek voor Brego hebt gevonden, wel jammer dat hij zo'n eind bij je uit de buurt komt te wonen. Al enig idee per wanneer hij zal vertrekken?
Kan me voorstellen dat het emotioneel gezien wel heftig is :(:)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 16:35

Heerlijke foto's! Jammer hè dat je op sommige momenten alleen bent en niemand een foto kan maken van zo'n mooi moment, zoals jullie drietjes bij elkaar..

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 21:17

Ik ga morgen nog even rondbellen of ik een DA kan vinden met mobiele rontgen die op stal kan langs komen.
Dat is hier allemaal nog niet zo simpel. Lukt dat niet ga ik met de nieuwe eigenaresse afstemmen dat we samen naar Innsbruck rijden naar de kliniek om de keuring te laten doen. Het is toch wel de bedoeling om dat binnen 1 1/2 week te regelen, maar het is de vraag of dat allemaal lukt.

Ik ben wel gewend om altijd alleen bij de paarden te zijn en geen camera man/vrouw bij me te hebben.
Over 2 dagen komen er hele lieve kennissen uit Nederland langs, dus wie weet eindelijk een keer een foto met mij erbij. Al moet ik zeggen dat ik liever achter dan voor de camera sta.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 17:30

Nova vandaag.
Afbeelding

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 19:32

Is ook niet handig ,die lange stelten om tot bij het lekkere gras te komen :) Kan je dat gras niet op een schoteltje brengen, baas ? :9
Haar manen worden al helemaal wit...kleine knapperd ! <3

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 19:35

Pandora2 schreef:
Is ook niet handig ,die lange stelten om tot bij het lekkere gras te komen :) Kan je dat gras niet op een schoteltje brengen, baas ? :9
Haar manen worden al helemaal wit...kleine knapperd ! <3

Als ze zich nou even zou omdraaien en bergopwaarts zou gaan staan i.p.v bergafwaarts dan kan ze er gemakkelijk bij. Helaas is dat kwartje nog niet helemaal gevallen. :D

micksage

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 19:24

<3
ze word zo mooi

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-13 16:06