Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pretty schreef:Ik zou 7 kleuren schijten,eerlijk....
Ik heb al heel wat shetlanderveulens gefokt en mijn ervaring is dat het zo al moeilijk genoeg is. Hier is heel vaak hulp nodig bij die kleintjes en soms gaat het dan alsnog verkeerd. Ik zou zelfs nooit een hengst op mijn merrie zetten die meer dan 5 centimeter groter is,of veel forser,alleen al met het oog op de bevalling.
Je hebt een mooi merrietje,ik hoop dat alles goed gaat. Het minste wat je nu kunt doen is zorgen dat je bij de bevalling bent! Heb je een alarm?
minimelona schreef:pretty schreef:Ik zou 7 kleuren schijten,eerlijk....
Ik heb al heel wat shetlanderveulens gefokt en mijn ervaring is dat het zo al moeilijk genoeg is. Hier is heel vaak hulp nodig bij die kleintjes en soms gaat het dan alsnog verkeerd. Ik zou zelfs nooit een hengst op mijn merrie zetten die meer dan 5 centimeter groter is,of veel forser,alleen al met het oog op de bevalling.
Je hebt een mooi merrietje,ik hoop dat alles goed gaat. Het minste wat je nu kunt doen is zorgen dat je bij de bevalling bent! Heb je een alarm?
+1!
Ik heb namelijk begrepen dat mijn normale maat shetlander, 1.05 schoft, uit 2 mini shetlanders, om die reden na 3 weken al flessenkind werd; veel te groot voor haar moeder, die het uiteindelijk dus niet heeft overleefd. Ik vraag me dan ook eigenlijk af hoe dat zit met het aanpassen aan baarmoeder verhaal...
Ik hoop voor je merrietje dat het goed gaat, vind ze allebei erg leuk, maar echt hoor; alle kleuren van de regenboog kwamen er bij mij 11 mnd. lang uit , vind het onverantwoord eigenlijk...