ik volg...ben zeer benieuwd en duim vooral voor een flora meisje
Maydine
Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-13 15:20
Foss schreef:
Wat spannend allemaal ook voor mij als fokster van Sparkle van de Fjorkahoeve.
Natuurlijk houden we jou ook op de hoogte van Sparkle haar baby!
Foss
Geplaatst: 14-02-13 19:50
Leuk haar moeder is ook weer drachtig.
xRiiannex
Geplaatst: 14-02-13 20:41
Starrrr Ik kan niet wachten tot het veulentje !!
Maydine
Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-13 20:10
Vandaag was het hier best lekker weer! Droog, geen wind en boven nul haha. Heb samen met de meiden alle merries maar eens een flinke poetsbeurt gegeven! Wat een haar komt daar al af zeg! Haha Twijfel trouwens of Star nog wel drachtig is.. Alle dames zijn drachtig gescanned maar Star heeft echt geen buik gewoon. Alleen heel veel vacht.. Afwachten maar... Sparkle en Flora hebben al flink buik in vergelijking met de rest. Sun heeft net als Star vooralnveel vacht maar haar buik lijkt gevulder. We'll see..
Nog een maandje en dan gaan we Sparkle eens aan haar kraamstal laten wennen. Camera's hangen er al en het birthalarm is al ingesteld en ligt klaar. Heb er zin in!
Buikjes bij een aantal merrie's worden nu duidelijk zichtbaar! Flora ziet eruit alsof ze elk moment kan bevallen maar die moet nog even haha. Die is echt rond! Sparkle heeft ook een duidelijke ronde buik en zij is het eerste aan de beurt. Volgende week woensdag zit ze al op 300 dagen! Dan gaat ze lekker op stal snachts om te wennen aan haar kraamstal. Sun heeft een heel bescheiden buikje maar is wel duidelijk gevuld, alleen Star daar twijfel ik over.. Zij is totaal niet dik, geen duidelijk buik alleen zijn haar flanken wel enigszins gevuld.. Terwijl zij tegelijk met Sun is uitgerekend, beide 2 weken na Sparkle.. We zullen moeten afwachten.. Zal binnenkort eens wat buik foto's maken ter vergelijking.
Heb gister even wat tickers/tellers gemaakt, uitgaande van 340 dagen dracht. De eerste telt het aantal dagen dat ze drachtig zijn, de tweede telt hoeveel dagen nog tot de uitgerekende datum. Maak ze elk jaar, altijd leuk om in de gaten te houden!
Sparkle x Sueno op 8 April 340 dagen drachtig.
Sun x Dragonfly op 23 April 340 dagen drachtig
Star x Dragonfly op 24 April 340 dagen drachtig
Flora x Sueno op 13 Mei 340 dagen drachtig
Blue x Sueno op 6 Augustus 340 dagen drachtig
Foss
Geplaatst: 21-02-13 11:08
Ze is drachtig van Shadow.
Maydine
Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-13 11:11
Foss schreef:
Ze is drachtig van Shadow.
Leuk! Ben benieuwd!
Zowiezo benieuwd naar alle leuke veulentjes die komen gaan dit seizoen! Alleen werkt het weer nog niet echt mee.. pff wat is het koud en de grond weer keihard.. Wanneer komt het voorjaar nou? Met temperaturen boven de 10 graden, groeiend gras, voorjaarszonnetje... I want it!
Sparkle haar uiertje is langzaam (lees: heel ietsepietsie) aan het vollopen! Er zit vooruitgang in! Krijg er steeds meer zin in, ben mega nieuwsgierig!
xElienx
Geplaatst: 09-03-13 13:27
Is sparkle de nacht rustig door gekomen? Dikke knuff voor vandaag
Maydine
Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-13 14:14
xElienx schreef:
Is sparkle de nacht rustig door gekomen? Dikke knuff voor vandaag
Sparkle is de hele nacht mega onrustig geweest.. Draaien, happen, staan, liggen maar verder totaal geen tekenen.. Geen uier, ze eet nog gewoon.. Heb in m'n droom vannacht het veulen al 2x geboren zien worden.. Het was een zilverappel hengstjes met witte beentjes en een blesje en hij was geboren in de badkamer want dat was lekker warm voor moeder en veulen.. We zullen zien. Sparkle staat nu rustig buiten.. Ga zo de boel weer binnen halen want alles is verzopen van de regen hier..
En bedankt voor de sterkte en knuf, m'n twee moppies zijn zojuist opgehaald en voel me behoorlijk verdrietig.. Pff.. Niks voor mij dit.. Gelukkig zit het allemaal goed, dat weet en voel ik.
Sparkle is al 2 dagen mega onrustig op stal, banden zijn slap, punani ook, plast veel, eetlust aardig weg en alleen maar staan, liggen en trappen naar dr buik... maar nu vanmorgen was haar uier bijna helemaal vol! Hij is nu weer half leeg maar het blijft schommelen! Spannend hoor, kijk er mega naar uit! Het is een maiden dus geen idee hoe haar gedrag zich verder zal ontwikkelen maar ze staat onder twee camera's en als ik het helemaal niet meer vertrouw krijgt ze ook het birthalarm om! Het is een platslaper dus wacht daar zo lang mogelijk mee! Hih
Nog geen groot alarm maar wel tekenen dat alles in aantocht gaat komen nu!
Foss
Geplaatst: 10-03-13 18:22
Heerlijk he ja ik herken dat wel hoop dat ze straks een schitterd veulen heeft ik ben ook erg benieuwd.
Spannend! Ik ben heel benieuwd naar het veulen van Blue. Ik heb zelf ook een hackney-kruising, geweldige pony met een bijzonder karakter, dus vind ik het leuk om andere hackney-kruisingen te zien.