Darco merrie drachtig van Nabab de Rêve, naamsuggesties?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 13:59

Wat een toffe merrie <3 . Veel succes met de aankomende veullies! Toppertjes in spé +:)+

BlueSun

Re: Darco merrie drachtig van Nabab de Rêve, naamsuggesties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 17:15

Mooie merrie! namen: Naiaro, Nabil, Nadan, Nardin, Neeya, Nichael :)

VDS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-13 11:37

katrienh schreef:
Wat een toffe merrie <3 . Veel succes met de aankomende veullies! Toppertjes in spé +:)+

bedankt!
ik ben al volop aan het aftellen tot die kleintjes er zijn ;)

Iphi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 11:47

Ik heb al heel wat embryoveulens gefokt en ook bij anderen meegemaakt uit draagmoeders, en die hebben geen van alle het karakter van de draagmoeder overgenomen, maar wel dat van de genetische echte moeder en vader.
Wat grootte betreft heb ik één keer een klein veulentje gekregen uit een echt kleine en jonge draagmoeder, dat was voor haar een eerste veulen dus ze had ook geen ruime buik. Of het veulen achteraf de achterstand nog ingehaald heeft kan ik niet zeggen want hij is naar het buitenland verkocht. Ik verwacht eigenlijk dat het met die maat nogal mee zal vallen, tenslotte krijgen ze het genetisch materiaal van de echte ouders mee.

Over karakter : Nabab is zelf inderdaad doodbraaf, dus met wat geluk krijg je een makkelijk veulen.
Succes!!

VDS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-13 17:17

Iphi schreef:
Ik heb al heel wat embryoveulens gefokt en ook bij anderen meegemaakt uit draagmoeders, en die hebben geen van alle het karakter van de draagmoeder overgenomen, maar wel dat van de genetische echte moeder en vader.
Wat grootte betreft heb ik één keer een klein veulentje gekregen uit een echt kleine en jonge draagmoeder, dat was voor haar een eerste veulen dus ze had ook geen ruime buik. Of het veulen achteraf de achterstand nog ingehaald heeft kan ik niet zeggen want hij is naar het buitenland verkocht. Ik verwacht eigenlijk dat het met die maat nogal mee zal vallen, tenslotte krijgen ze het genetisch materiaal van de echte ouders mee.

Over karakter : Nabab is zelf inderdaad doodbraaf, dus met wat geluk krijg je een makkelijk veulen.
Succes!!

Bedankt voor de info en ervaringen.
Voor ons is het de eerste keer via embrotransplantantie.
Ben echt benieuwd. Ja ik denk dat ze normaal gezien wel groei inhalen en kwa karakter telt volgens mij ook genetische code van het veulen.

Bedankt !!

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 17:26

Hier op stal wordt grotendeels gefokt via draagmoeders, enkele de jongere merries dragen zelf.
Qua karakter nemen ze idd het karakter van de "echte" moeder over, niet van de draagmoeder. Hier hebben we vorig jaar en het jaar ervoor eentje uit dezelfde "echte" moeder gefokt en dat zijn echt kopietjes van haar, in uiterlijk en gedrag :) zelfs sommige trekjes (zoals snurken :) ) nemen ze over.

We hebben vorig jaar ook een nabab gefokt, doodbraaf vos merrieveulen, maat genoeg, wel echt nababhoofd :+
En we verwachten begin maart opnieuw een nabab uit een berlin merrie.

VDS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-13 19:29

Charisma schreef:
Hier op stal wordt grotendeels gefokt via draagmoeders, enkele de jongere merries dragen zelf.
Qua karakter nemen ze idd het karakter van de "echte" moeder over, niet van de draagmoeder. Hier hebben we vorig jaar en het jaar ervoor eentje uit dezelfde "echte" moeder gefokt en dat zijn echt kopietjes van haar, in uiterlijk en gedrag :) zelfs sommige trekjes (zoals snurken :) ) nemen ze over.

We hebben vorig jaar ook een nabab gefokt, doodbraaf vos merrieveulen, maat genoeg, wel echt nababhoofd :+
En we verwachten begin maart opnieuw een nabab uit een berlin merrie.

Hihi, blij om al die verhalen te horen! Want ergens had ik daar wel wat schrik voor ivm overerven karakter..
Ooh ben ook benieuwd naar je nabab veulentje!
Ja dat nabab hoofd is niet zo elegant, dus denk niet dat mijn veulentjes zo mooi zullen zijn ;)

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 09:17

Hihihi, nee elegant zijn ze meestal niet, maar kwaliteit genoeg... en op mooi alleen komen ze er niet he! :)

riekie1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 09:28

Dit volg ik, leuk en ik vind mama echt prachtig :j

VDS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-13 12:31

riekie1984 schreef:
Dit volg ik, leuk en ik vind mama echt prachtig :j

Bedankt! Ik heb haar gekocht toen ze 4j was.
Een echt karakter dier. Maar eens in de piste gaat ze door vuur voor de ruiter.
Ik heb ze in die (bijna 5j) dat ik haar heb nog nooit weten stoppen op de sprong.
Hopelijk erven de veulentjes haar streversmentaliteit :)

VDS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-13 12:32

Charisma schreef:
Hihihi, nee elegant zijn ze meestal niet, maar kwaliteit genoeg... en op mooi alleen komen ze er niet he! :)

Nee inderdaad, met schoonheid alleen kom je er niet.
Daarmee ik niet twijfelde om met nabab te fokken.
Liever iets minder mooi maar kwaliteit dan mooie poppemiekes die nergens over geraken..

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 12:34

VDS: amen! :D

VDS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 19:08

Vandaag ben ik de merries gaan verzorgen.
De ene merrie (kleinste) heeft al een ongelofelijke dikke hang buik, en begint al serieus uier te krijgen.
De andere grote merrie heeft nog niks van uier.
Ik ben benieuwd wanneer ze gaan bevallen, nog een grote 3 weken te gaan :)
Wie van jullie waagt een gokje op geboortedatum?

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 21:07

Ik vind Nabab niet persé lelijke paarden geven, vind ze wat speciaals hebben, nobeler.
Heb er hier een paar rondlopen en ik moet zeggen, zo lelijk vind ik ze echt niet, ze zijn wat klassieker en minder popperig inderdaad :)

riekie1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 09:47

Ik zeg de kleine merrie op 13maart en de grote op 28maart, is echt een wilde gok :D

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 22:15

Ik ga niet gokken, het klopt toch nooit bij mij. Ik vind het wel heel erg leuk dat je een tweeling krijgt, maar dan anders. Ik ga het zeker volgen!

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 17:10

Gefeliciteerd met je drachtige merries! Heel apart een tweeling met eigenlijk 3 moeders. Meestal worden tweelingen weg geknepen en nu heb je straks een tweeling die allebei de ruimte hebben gehad om te groeien, ben dan ook benieuwd of ze in hoogte kleiner zullen zijn bij de geboorte zoals normaal met een tweeling of dat ze als een eenling gegroeid zijn en geboren worden en ook de eenling maat zullen hebben. Beetje omslachtig opgeschreven maar vind het moeilijk te verwoorden zoals ik het in mijn hoofd had sorry...

Ik gok op 2 merrie's en de ene op 9 maart en de andere op 10 maart welke merrie er eerst gaat dat laat ik in het midden haha.
Heel veel succes ik ben heel benieuwd vind je merrie het einde (ik heb een zwak voor schimmels...)

MeMarijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 10:01

Gefeliciteerd, ik vind het een leuke combi. Komen denk ik ook mooie veulens uit.
Qua namen vind ik iets van Nobel/Noble leuk (is al vaker genoemd geloof ik), of een variatie daarop. Nobel Prize bijvoorbeeld.
Voor een merrie vind ik Nymph ook een mooie naam.

Succes met de rest van de dracht(en) en de veulens.

Iphi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 10:03

@kappiegirl : ze zullen als éénlingen gegroeid zijn.

VDS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-13 19:10

Voorlopige namen zijn:

Nabelle d'esprit VDS (voor merrietje)
Nitouche d'esprit VDS (voor merrie of hengstje)

Nog twee grote weken te gaan!!
Kan al niet meer wachten :)

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 19:24

Zo intressante merrie heb je! Hoe is ze verder gefokt???

Wij hebben een Nabab gefokt, wordt nu 3....was als veulentje helemaal niet lelijk

Afbeelding

Staat in de opfok dus heb hem al even niet gezien, maar kan me niet indenken dat hij nu lelijk zou zijn...

Wij krijgen ook een veulen uit een draagmerrie dit jaar...Action Breaker x Mr Blue....de merrie zelf krijgt ook een veulen van dezelfde vader, ben benieuwd of er veel verschil in zit!!!

VDS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-13 20:59

dots83 schreef:
Zo intressante merrie heb je! Hoe is ze verder gefokt???

Wij hebben een Nabab gefokt, wordt nu 3....was als veulentje helemaal niet lelijk

[ Afbeelding ]

Staat in de opfok dus heb hem al even niet gezien, maar kan me niet indenken dat hij nu lelijk zou zijn...

Wij krijgen ook een veulen uit een draagmerrie dit jaar...Action Breaker x Mr Blue....de merrie zelf krijgt ook een veulen van dezelfde vader, ben benieuwd of er veel verschil in zit!!!

Ze is darco X capitol X Ritter.
Haar eigen moeder liep succesvol 1.50 en zei loopt nu vlot 1.45.
Wat een schattig veulen en helemaal niet lelijk!
Is deze dan ook uit de mr bleu?
Ben ook benieuwd naar je veulentjes, of ze veel op elkaar lijken of niet.
Laat me zeker iets weten ;) voor wanneer zijn ze?

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 23:23

Nee deze komt uit een Cobra x Lauriston x Athlet Z, lijn van Lancer....
Die uit de Mr Blue zijn laat,begin juni meen ik. hebben laat besloten haar toch nogmaals te dekken...
Je merrie is mooi gefokt! Moet zeker een springpaard van komen met Nabab! :D

VDS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 11:59

Nog 12 dagen voor de uitgerekende datum.
Beide merrie's hebben al uier.
De kleinste heeft last van oedeem, en staat precies op ontploffen, ze zal blij zijn als het veulen eruit is denk ik :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 12:06

Spannend! Heb je nog foto's van de merries die gekozen zijn als mama?