Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Iphi schreef:Ik heb al heel wat embryoveulens gefokt en ook bij anderen meegemaakt uit draagmoeders, en die hebben geen van alle het karakter van de draagmoeder overgenomen, maar wel dat van de genetische echte moeder en vader.
Wat grootte betreft heb ik één keer een klein veulentje gekregen uit een echt kleine en jonge draagmoeder, dat was voor haar een eerste veulen dus ze had ook geen ruime buik. Of het veulen achteraf de achterstand nog ingehaald heeft kan ik niet zeggen want hij is naar het buitenland verkocht. Ik verwacht eigenlijk dat het met die maat nogal mee zal vallen, tenslotte krijgen ze het genetisch materiaal van de echte ouders mee.
Over karakter : Nabab is zelf inderdaad doodbraaf, dus met wat geluk krijg je een makkelijk veulen.
Succes!!
Charisma schreef:Hier op stal wordt grotendeels gefokt via draagmoeders, enkele de jongere merries dragen zelf.
Qua karakter nemen ze idd het karakter van de "echte" moeder over, niet van de draagmoeder. Hier hebben we vorig jaar en het jaar ervoor eentje uit dezelfde "echte" moeder gefokt en dat zijn echt kopietjes van haar, in uiterlijk en gedragzelfs sommige trekjes (zoals snurken
) nemen ze over.
We hebben vorig jaar ook een nabab gefokt, doodbraaf vos merrieveulen, maat genoeg, wel echt nababhoofd
En we verwachten begin maart opnieuw een nabab uit een berlin merrie.
riekie1984 schreef:Dit volg ik, leuk en ik vind mama echt prachtig
Charisma schreef:Hihihi, nee elegant zijn ze meestal niet, maar kwaliteit genoeg... en op mooi alleen komen ze er niet he!
dots83 schreef:Zo intressante merrie heb je! Hoe is ze verder gefokt???
Wij hebben een Nabab gefokt, wordt nu 3....was als veulentje helemaal niet lelijk
[ Afbeelding ]
Staat in de opfok dus heb hem al even niet gezien, maar kan me niet indenken dat hij nu lelijk zou zijn...
Wij krijgen ook een veulen uit een draagmerrie dit jaar...Action Breaker x Mr Blue....de merrie zelf krijgt ook een veulen van dezelfde vader, ben benieuwd of er veel verschil in zit!!!