Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Tinniie schreef:spicegirl schreef:15 mei sorrel tobiano merrie.
is de merrie getest op OLWS ?
Ze doet mij idd ook tovero vermoeden. Maar eigenlijk maakt het niet veel uit, hengst is negatief getest.
Moest ze tovero zijn is het een bijna kunst op zich geweest om er een solid uit te krijgen(met maar een goeie 1 op 10 kans voor een solid)
Ik gok op een palomino bonte hengst, 13 mei
Qua kleur-opties is trouwens enkel vos en palomino mogelijk
en ik dus jaar dus niet zo heel veel tijd heb om me merrie in de gaten te houden hihi woord een beetje veel .natalie1990 schreef:OLWS komt btw voor bij het kruizen van 2 overo paarden en dat is nu niet het geval dus ook geen kans op een OLWS veulen.
dus daar hoeft niet op getest te woorden maar gewn rekening mee houden dat je geen 2 overos kruistwant papa is tobiano en mama is tobiano/overo. dat moet je ook maar net weeten.
Francis schreef:natalie1990 schreef:OLWS komt btw voor bij het kruizen van 2 overo paarden en dat is nu niet het geval dus ook geen kans op een OLWS veulen.
dus daar hoeft niet op getest te woorden maar gewn rekening mee houden dat je geen 2 overos kruistwant papa is tobiano en mama is tobiano/overo. dat moet je ook maar net weeten.
Ja, en zo simpel is het dus niet en zo gingen al meer mensen de boot in.
Ik begreep dat deze hengst ook getest is maar zonder test kun je dus NOOIT zeggen of een paard drager is of niet, een paard kan Frame-overo dragen zonder dat het zich uit, ik ken solids die OLWS drager zijn en tobiano's die drager zijn en zelfs een Quarter die drager is.
NOOIT alleen op het plaatje af gaan en ALTIJD testen.
natalie1990 schreef:ja i knowe heb het verhaaltje al verander hahah lees maar ff
Iloontjeehh schreef:Maar als ik het goed begrijp uit deze verhalen is de hengst vrij getest. In dat geval is het toch niet mogelijk om een lijder te fokken uit deze combinatie? Neemt natuurlijk niet weg dat het altijd goed is om te testen en wanneer je merrie niet getest is, natuurlijk nooit te dekken met een drager...
Iloontjeehh schreef:Je bedoelt dat de kans bestaat dat je een drager fokt? Of dat de kans dat de hengstenhouder je verkeerd geinformeerd heeft over de testresultaten van de hengst?
natalie1990 schreef:neej indd maar wil niet zeggen dat de kans er niet is , en indd wat Francis de kans is er wel omdat mijn merrie niet is getest .maar dat is mijn risico wat ik genomen heb indit geval.