Hier updatetje, uier is niet veel gegroeid sinds gister, banden zijn wel slap en Reg is het beu hihi! Uier moet nog wel voller hoor, geef dr nog n paar dagen misschien toch het weekend? met die aankomende kou!
Omdat ze vorig jaar geinsimineerd is met Harmen zaadjes, tot 11 keer toe en daar niet van drachtig werd, idemdito bij de ander 2 veulens, wij dachten dat ze slecht vruchtbaar was, maar niets is minder waar, wij hebben zelf onze dekhengst (shenco) en met harmen moesten wij gewoon de volle 900,- betalen bij bert toonen, terwijl ze niet drachtig was, jaar daarop mochten we voor 350,- dekken, tja en dan zeker weer niet drachtig? Nee daar trappen we niet meer in.. zowiezo van de zotte dat je 900,- moet betalen ook als je merrie gust blijft, hier zijn we heel boos over geweest en geprobeerd wat te doen maar achteraf gelaten hoe het was, we hebben nu allebei haar friese kinderen te koop (dochter pas net hoor, want die hoeft niet persee weg) maar zoonlief staat al bijna 2 jaar te koop voor 1250,- en daar is ook 900,- dekgeld aan betaald en 1250 vinden ze dan nog teveel, nee dan fokken we liever zo, veulen is mogelijk voor ons zelf, komt wel op marktplaats eventueel we weten het nog niet zo goed. Merrie was van 1 cyclus dekken drachtig en is maar 2 x gedekt (wij dekken om de dag) dus gewoon super vruchtbaar, waarschijnlijk kan ze niet goed tegen de verdunning van het sperma, en was dat het probleem.
Oké ja kan me dat voorstellen dat je liever het zo doet ja. Ik vroeg het mij af omdat je het tegenwoordig heel veel ziet al die kruizingen en vind het jammer dat er steeds minder ras gefokt word, niet gemeen naar jou bedoeld maar vandaar mijn vraag.