mijn gokje: Kleur? Vosbont geslacht? Merrie geboortedatum? 04-07-2013 aftekeningen op het hoofd? Smalle bles
spannend
kellykeuhh
Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-12 19:40
5 maanden : Opgezette manenkam is ondertussen volledig verdwenen en mevrouw laat duidelijk zien dat ze zich goed in haar vel voelt.. Na 1 januari weer de jaarlijkse inentingen herhalen & smid laten komen.
Maiska
Geplaatst: 27-12-12 19:46
Wat een leuke foto's, die laatste!
En een hele leuke hengstkeuze, erg benieuwd wat eruit komt dus ik volg even. Zwart-bont of bruin-bont lijkt me heel leuk! Ik ga niet meegokken want er zijn zooooveel mogelijkheden haha
ondertussen is Felka bijna 9 maanden ver en begint haar buik steeds meer vorm te krijgen. Energie heeft ze in overvloed en is verder ook helemaal gezond.
Ook zijn we aan het twijfelen over enkele namen voor het veulen, dus graag jullie hulp
*Ever So Clever *Shades of Midnight Glory *Chocotoff
Jammergenoeg gaat het met zwangere Felka afgelope dagen wat minder..
Ponylief heeft wat last gehad van gaskoliek en dat was vandaag nog lichtjes aanwezig.. Hopen dat het morgen weer wat beter gaat.. Ook vond de dierenarts haar vet staan.. Zou alleen niet goed weten hoe dat komt.. Ze staat inmiddels reeds 2 weken op de paddock omdat het gras bemest is en omdat ze momenteel nogal fel reageert op jong gras en koude nachten.. Nu krijgt ze dus +- 6 kg hooi, een halve emmer dodson & horrel en en handje marstall vito.. Handjes marstall moest ik al weglaten en de dodson & horrel gaan halveren.. Maar dan ben ik weer bang dat ze niet genoeg aan vitaminen gaat binnen krijgen..
Tsjonge dat is niet zo mooi. Hopelijk is de gaskoliek morgen helemaal voorbij. Maar dat maakt alles wel spannend natuurlijk.
Qua voeding heb ik zelf niet zo veel verstand, maar 't klinkt alsof je haar zelf wel goed in de gaten houdt en haar bewust niet probeert over te voeren. Dus wat dat betreft doe je geloof ik niets fout. Luisteren naar je eigen gevoel, maar ook zeker naar de professionals.
Ondertussen is ze weer helemaal beter Daarnet nog een goede wandeling gemaakt en mevrouw was verre van moe bij aankomst.. baasje daarentegen.. Uitgeteld!