Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Peterina schreef:Ken Elenor/Noor van haar eer-vorige eigenares ...
Heb altijd gedacht dat ze eerder smokey cream of perlino was ... vader zou verkocht zijn naar Mexico.
Bokker Lusitana heeft toen bemiddeld met het koop en kent de moeder van Elenor die verkocht is naar Frankrijk. Elenor heeft een vol zuster genaamd Dailila, een jaartje ouder, die zou in Nederland staan (?).
Zal een leuke veulen worden ! Ik gok op een valk pinto.
Bij gelezen: ze is niet cremello, die hebben altijd witte manen en staart, en zij heeft altijd die donkere manen en staart gehad.
CrazyCat schreef:Qua kleur zal het waarschijnlijk smokey black worden, maar palomino of eventueel zelfs valk zou ook nog kunnen. En dan 50/50 bont. Ik volg in ieder geval.
anneliesdj schreef:CrazyCat schreef:Qua kleur zal het waarschijnlijk smokey black worden, maar palomino of eventueel zelfs valk zou ook nog kunnen. En dan 50/50 bont. Ik volg in ieder geval.![]()
Basiskleur is waarschijnlijk bruin, kans op zwart is kleiner, daar komt zowieso en verdunning overheen, of het bont wordt is 50/50. Dan ga ik er vanuit dat de hengst geen vosfactor heeft (gezien hij uit vosouders komt) en de merrie lijkt mij een perlino.
TS; heb je enig idee watvoor ouders de merrie heeft? bruin, zwart, vos?
Citaat:Noor is 12 oktober uitgerekend. Haar banden zijn al een tijdje aan het verslappen en haar uiers zijn sinds gisteren wat meer gevuld.
De genetische code van Noor is nog niet bekend: ze zou ook zomaar Perlino van kleur kunnen zijn. Dit moet nog getest worden. Van Sam is bekend dat hij Ee is en heterozygoot bont.