Verrassingpakketje Cremello Lusi x Barock Pinto *geb pag 48*

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Happy16

Re: Verrassingspakketje: Cremello Lusi x Barock Pinto

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 14:59

oeeww spannend!

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 15:00

Mooi paardje, ik ben benieuwd wat daar uit gaat komen

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 15:01

Ik wacht mee af! Ben erg nieuwsgierig wat er uit komt rollen. Wanneer wordt het verwacht?

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 15:04

Ohh dat is leuk... nog een cam online in sept/okt.
Hopelijk zet je de link hier.

Ook ik ben hartstikke benieuwd wat het gaat worden.
Qua kleur heb ik echt geen flauw idee.

Geniet van je verrassingspakketje!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 15:10

Even een stipje.
Ik gok op een buckskin bont, puur omdat die kleur zo gaaf zou zijn!

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 15:12

Wauw, gave combinatie! Ben benieuwd!

Louise74

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 21:24

Mooie combinatie, ben benieuwd. Zou leuk zijn om online te kunnen volgen.

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 13:51

Peterina schreef:
Ken Elenor/Noor van haar eer-vorige eigenares ...
Heb altijd gedacht dat ze eerder smokey cream of perlino was ... vader zou verkocht zijn naar Mexico.
Bokker Lusitana heeft toen bemiddeld met het koop en kent de moeder van Elenor die verkocht is naar Frankrijk. Elenor heeft een vol zuster genaamd Dailila, een jaartje ouder, die zou in Nederland staan (?).

Zal een leuke veulen worden ! Ik gok op een valk pinto.

Bij gelezen: ze is niet cremello, die hebben altijd witte manen en staart, en zij heeft altijd die donkere manen en staart gehad.

Oh, wat gaaf! Dank je wel voor de informatie. Ik heb toevallig een tijdje terug contact gehad met Lusitana, maar toen heeft het belletje niet gerinkeld dat ze dit paard kende denk ik. Ik zal haar nog eens een berichtje sturen, misschien kan ze me wat meer over paps vertellen.

Ik heb ook nog contact gehad met iemand de veel met cream verdunningen fokt, en die gaf aan dat de kleur van de manen/ staart niks uitmaakte. Dat ze cremello's heeft gehad met oranje manen/ staart en perlino's met witte manen/ staart etc. Zij zei op basis van de kleur niks definitiefs te kunnen zeggen, dus wil ik wat haren opsturen naar het Van Haeringen Laboratorium.
Overigens werd haar staart ook spierwit na het wassen.

De link komt zondag in dit topic te staan :j Altijd fijn als er meer mensen Noor in de gaten houden, zeker de Bokt-nachtbrakers :D

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 09:13

He wat leuk, MJ, dat jullie een veulentje verwachten!
Ik duim dat alles goed gaat en hoop op een gezond veulen, wat voor kleur dan ook ;)
Ik doe een gok: buckskin bont

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 10:10

Heel leuk, maar ook heel spannend ;)

Grappig dat iedereen voor buckskin bont gaat. Mensen vragen altijd; wat denk je dat het wordt? En al die tijd heb ik geen idee gehad, tot ik vorige week ineenkeer het gevoel kreeg dat er een buckskin bont merrieveulentje in zit. Grappig dat iedereen dat hier ook zegt.

Ik ben benieuwd, we zullen zien.
Vooralsnog lijkt het veulen in ieder geval nog even op zich te laten wachten. De uiers van Noor zijn wel ietsjes voller sinds deze week, maar er komt geen melk uit oid en de banden zijn nog vrij strak.

8AngelEyes8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 01:03

Hier ook even een stipje.. Ben benieuwd, mooie combinatie!
Ga zeker weten de cam volgen als ie online is!

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 01:09

Ik wil dit ook graag volgen! Ik vind het een leuke combinatie die 2. Ben sowieso dol op spaanse paarden, ben benieuwd wat eruit komt ;-)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 01:35

CrazyCat schreef:
Qua kleur zal het waarschijnlijk smokey black worden, maar palomino of eventueel zelfs valk zou ook nog kunnen. En dan 50/50 bont. Ik volg in ieder geval.

:n
Basiskleur is waarschijnlijk bruin, kans op zwart is kleiner, daar komt zowieso en verdunning overheen, of het bont wordt is 50/50. Dan ga ik er vanuit dat de hengst geen vosfactor heeft (gezien hij uit vosouders komt) en de merrie lijkt mij een perlino.
TS; heb je enig idee watvoor ouders de merrie heeft? bruin, zwart, vos?

leoenpat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 01:40

Haii, we wonen inmiddels niet meer in Nederland, maar dan ineens zie ik Elenor langskomen die tot van de zomer van ons was.. Wat ziet ze er super goed uit!
Heel spannend dat het nu bijna zover is. Ik ga dit zeker volgen.. !Gok zelf op Buckskin en dan bont patroon of smokey black met bont. Denk net als Peterina dat ze of Perlino is of Smokey cream. Maar een DNA test kan daar echt duidelijkheid over geven denk ik.
Denk dat er in elk geval iets heel aparts uitkomt. De hengst is ook een mooi aansprekend dier met een hele aparte tekening. Hij is verkocht naar Duitsland inmiddels heb ik vernomen van Peru Stables.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 04:35

anneliesdj schreef:
CrazyCat schreef:
Qua kleur zal het waarschijnlijk smokey black worden, maar palomino of eventueel zelfs valk zou ook nog kunnen. En dan 50/50 bont. Ik volg in ieder geval.

:n
Basiskleur is waarschijnlijk bruin, kans op zwart is kleiner, daar komt zowieso en verdunning overheen, of het bont wordt is 50/50. Dan ga ik er vanuit dat de hengst geen vosfactor heeft (gezien hij uit vosouders komt) en de merrie lijkt mij een perlino.
TS; heb je enig idee watvoor ouders de merrie heeft? bruin, zwart, vos?

Moeder van Elenoor is Palomino en vader van de vader werd gedacht dat die Smokey Cream was.. Dat is wat ons was verteld maar heb nooit een foto van hem gezien, heb wel een foto van Elenoors mama..

Wat leuk om Noortje te zien! Ze ziet er echt prachtig uit, kan het niet vaak genoeg zeggen hoe ze het getroffen heeft met jou.. Ik heb haar met een gerust hart in Nederland kunnen achterlaten, wetend dat ze een goed baasje heeft waar ze rustig haar veulentje kan krijgen :).. Ik ben erg benieuwd naar het veulentje, als we in Nederland bleven hadden we haar en het veulentje zeker gehouden.. Het wordt zeker iets aparts! Ik ga jullie zeker volgen, dat deed ik natuurlijk al maar zodra je de Webcam hebt geinstaleerd ga ik daar voor zitten :D

Ik weet nog goed dat we haar in de trailer gingen laden, ik was zo bang dat het weer fout gaat.. Maar met wat geduld en liefde ging ze er toch in, vol vertrouwen op het 'baasje' en de mensen erom heen.. Echt een Lusitano karakter :+:

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 05:15

Wat een speciaal verrassingspakket zeg. Leuke hengst ook. Wat spannend allemaal!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 12:50

Als er achter de moeder direkt een vos zit draagt zij iig ook vos dus is dat misschien een mogelijkheid, ligt eraan wat de vader draagt, draagt die ook vos dan zijn dit de mogelijkheden:
32.81% - Buckskin Tobiano
32.81% - Buckskin
10.94% - Smoky Black Tobiano
10.94% - Smoky Black
6.25% - Palomino Tobiano
6.25% - Palomino

Draagt de hengst geen vos dan valt palomino af en worden dit je kansen:
37.50% - Buckskin Tobiano
37.50% - Buckskin
12.50% - Smoky Black Tobiano
12.50% - Smoky Black

Ik gok op een effen buckskin hengstje.
Moet zeggen dat dat wel een zeer aangename verassing is als je zo'n merrie koopt zeg.
Denk dat dit ongepland was, was de hengst ontsnapt ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 12:54

dit is spannend :D ben super benieuwd!

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 13:03

Citaat:
Noor is 12 oktober uitgerekend. Haar banden zijn al een tijdje aan het verslappen en haar uiers zijn sinds gisteren wat meer gevuld.
De genetische code van Noor is nog niet bekend: ze zou ook zomaar Perlino van kleur kunnen zijn. Dit moet nog getest worden. Van Sam is bekend dat hij Ee is en heterozygoot bont.

De hengst is Ee, dus het zal optie 1 zijn.
Verder zal de kleur dan afhangen van moeder's red/black factor en agouti

(ee = cremello)
eeaa: 50% smoky black & 50% palomino mogelijk
eeAa: 50% palomino, 25% smoky black, 25% buckskin
eeAA: 50% palomino & 50% buckskin

EeAa (perlino): 37.50% smoky 37.50% buckskin 25% palomino
EeAA (perlino): 75% buckskin 25% palomino
Eeaa (smoky cream): 75% smoky black, 25% palomino

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 13:06

Oeeh, wat een leuk verrassingspakketje! :D
Ik volg :j

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 13:11

Zeker een pracht merrie! Komt op een foto al zo aansprekend over. Ik wens je veel succes met wachten op je veulen. Je zou het er bijna uit kijken ;-)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 15:19

ik vind het ook een prachtige merrie,de hengst daar in tegen vind ik niks en had ik dus ook nooit op deze merrie gezet.maar ts heeft haar zo gekocht ben wel benieuwd wat er uit komt

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-12 15:51

Wat fantastisch, al die enthousiaste berekeningen! En wat een lief berichtje Eskimo/ leoenpat. Ik ben ook zó onwijs blij met Noor, hoewel ik het wel heel spannend vind allemaal. Er kan zoveel fout gaan en ik wil Noor absoluut niet kwijt :n Maar we nemen zoveel mogelijk voorzorgmaatregelen!

De laatste 3 dagen is Noor al duidelijk een stuk rustiger, maar vandaag was ze bijna sloom. Ook liep ze een beetje 'dronken' achter me aan. Haar banden zijn afgelopen nacht duidelijk een stuk verslapt en ook haar uiers zijn veel voller:
Afbeelding
(helaas is ze ook geprikt door kleine mugjes.. weet iemand of ik hier vaseline op kan smeren?)

Als je d'r ziet, zou je totaal niet zeggen dat ze hoogdragend is:
Afbeelding
Afbeelding
Hoewel ze op deze foto's haar buik in lijkt te houden :)

Ik heb vandaag ook eindelijk wat manen getrokken om op te sturen naar het laboratorium voor een kleuranalyse. Die enveloppe is zojuist op de bus gegaan. Ook heb ik haar staart alvast gevlochten en een extra dikke laag stro in stal gelegd.
Van papa Bonte Sam weten we inderdaad dat hij Ee is, die test hebben Eskimo en haar moeder al laten uitvoeren. Eskimo: goed te weten wat hij inmiddels in Duitsland staat :j Barock Pinto's zijn ook niet direct mijn voorkeur, maar ik kan niet ontkennen dat ze 'iets' hebben en ik kan me voorstellen dat er veel fans van dit ras zijn. Het veulen zal ook ingeschreven worden bij het Barock Pinto stamboek.

De webcam heb ik nog niet ontvangen *zucht* We hebben zo'n super uitgebreide besteld, met nightvision die 360 graden kan draaien en op afstand bestuurd kan worden. Maar die levering laat dus nog even op zich wachten... Ze wordt nu daarom maar regelmatig gecheckt door ons, de staleigenaar, vrienden/ belangstellenden, medewerkers van het bedrijf etc. Wel een fijn idee dat zoveel mensen meeleven :D

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 16:06

Heel veel geluk, mooie merrie is ze ;-)
Ben benieuwd naar haar veulen!

Toevallig; Mijn Urbino lijkt veel op haar, komt ook via Lusitana vanuit Portugal en vader zou ook naar Mexico gegaan zijn. Ik heb eerder ook al contact gehad met de vorige eigenaresse van jouw paard ;-)

Ongelooflijk gewoon...hoe ze kijkt op de enerlaatste foto...dat kon Urbino ZIJN! Je zou versteld staan bij het zien van mijn paard!
Laatst bijgewerkt door Sjaad op 29-09-12 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 16:09

Wauw wat een merrie. Ik ben jaloers!
De hengst lijkt me heel hyperactief op het filmpje haha, maar misschien wel een leuk ding! Ben benieuwd dus ik ga zeker volgen :)