Kleurenbommetjes Khastiyel en Khaelynn

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Libertylove

Re: Kleurenbommetjes Khastiyel en Khaelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 10:19

Wat een geweldig leuke veulens zeg!! :D

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-12 14:27

spicegirl schreef:
schitterende kleurtjes :j
Kharate kid" had ook leuk geweest als naam :D

Lol... ja dat zei mijn moeder ook al, maar ja daar kun je wat moeilijk een roepnaam van maken :+

hittepit_12 schreef:
Wat een plaatjes! Mijn dochter heet Cailinn(spreek je uit als kee-lin) :P

Wat leuk! :D

Sammyoo schreef:
Nogmaals gefeliciteerd, wat een geweldige veulens. Ik hoop dat we de komende tijd nog veel foto's van ze te zien krijgen. Blijven ze??

Voorlopig blijven ze nog wel :j Het hengstje zal waarschijnlijk met de tijd wel verkocht worden, de merrie zijn we nog niet over uit. Waarschijnlijk gaan we wat dat betreft gewoon afwachten wat volgend jaar ons brengt. Het is de planning om sowieso deze twee merries weer drachtig te krijgen en Bailey hebben we nog in overweging, maar ik denk dat we die ook laten dekken :j

anneliesdj schreef:
WAUW wat is dat merrieveulen onwijs gaaf!
Hoe weet je nu zo zeker wat de kleur is? Waar staat amber creme champagne in het lijstje?
Moet ik dat zien als zwart + agouti + 1x creme + champagne? Amber heeft te maken met de tint champagne geloof ik?
Dat ze zwart in de manen heeft duid er niet op dat ze 'gewoon' valk is?

Ga je ze aanhouden of verkopen?

Bella schreef:
Blijf het echt een super bijzonder koppel vinden die je daar hebt!!

Hoe zit dit kleurtechnisch, genetisch in elkaar als ik vragen mag?

We gaan haar sowieso nog laten testen om het zeker te weten.
Het champagne kun je in haar herkennen aan de roze huid overal en de blauwe ogen. (Veulens met champagne worden altijd met blauwe ogen geboren) Omdat ze voor een champagne te licht gekleurd is, kwamen we ook al snel tot de conclusie dat ze ook het cremegen van haar moeder moet hebben meegekregen. Dus sowieso is ze champagne creme tobiano(bont). Omdat zowel vader als moeder ook agouti dragen is de kans groot dat ze dat dus mee heeft gekregen en daaruit komt de conclusie 'amber'. (En uit vergelijken van foto's op internet, de classic cremes hebben nog wat een donkerdere tint, beetje grijzig) Maar ja, zeker met deze dubbele verdunningen is het moeilijk bepalen wat de basiskleur is, vandaar dat we gaan testen.

mrie schreef:
Ze zijn geweldig maaar ik vind de namen wat ingewikkeld en verwarrend. Ik wordt vast oud :7

Dat vond mijn vader ook :))
Mijn vader: "Ja ik vind Goldy bijvoorbeeld wel mooi!"
Ik: "Ja, maar dat is een pennynaam :') "
Vader: "Penny?"
ik: "laat maar :+ "

In principe zijn de namen qua spelling aangepast om ze met KH te laten beginnen, net als de vader. De hengst moest ivm stamboek sowieso met een K beginnen, maar omdat bijna alle nakomelingen in deze lijnen met KH beginnen vond ik het wel mooi om dat aan te houden :j
De orginele namen met de normale spelling zijn Castiël (zijn roepnaam is gewoon Cas, das simpel toch?) en Cailynn

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 18:13

Haar staartje is zwart toch? Dan zal ze wel bruin als basiskleur hebben, kan me niet voorstellen dat champagne zwart zoveel lichter zal maken, of zorgt de combi creme met champagne ook voor verassingen?
Hebben de merrie's ook papieren?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 18:17

Cas is van Supernatural, ik wist het hahaha :))

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 19:22

anneliesdj schreef:
Haar staartje is zwart toch? Dan zal ze wel bruin als basiskleur hebben, kan me niet voorstellen dat champagne zwart zoveel lichter zal maken, of zorgt de combi creme met champagne ook voor verassingen?

"Amber" champagne is eigenlijk bruin + champagne en het klopt wat Faline zegt: ze is te licht voor alleen bruin + champagne, hoogst waarschijnlijk zit er ook creme tussen.

Dit is een voorbeeld van hoe de knappe meid over een paar jaar misschien gaat uitzien wat kleur betreft: Amber Cream Champagne Tobiano
Afbeelding

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 19:47

Wat een mooie veulens zeg, die cream champagne is erg mooi.

Is het bij deze kleur nu ook zo net als bij cremello en perlino, dat mensen nog steeds denken dat ze verbranden en huidkanker krijgen, vind het zo jammer he die vooroordelen, ook de meeste stamboeken keuren die kleuren nog steeds af om dat er te weinig mensen zijn die weten hoe het zit.
Denk dat het bij dit stamboek wel kan of niet?
veel plezier met je mooie veulens.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-12 20:42

@ Annelies, ze is met een zwart staartje geboren, inmiddels is het al een stuk lichter, bruiner.
En zwart + agouti = bruin + champagne= amber champagne (Zoals haar vader dus) maar zij is zoals gezegd qua vachtkleur veel te licht voor alleen champagne, dus de logische conclusie is dat ze van haar moeder(valk) ook het creme-gen mee heeft gekregen.

Champagne heeft ook effect op de manen en de staart, meer dan een enkel cremegen. Dit verschil kun je bij Valki (valk) en Champie (champagne) goed zien, valki heeft echt zwarte manen en Champs meer bruine.

Champie:
Afbeelding

Valki:
Afbeelding
http://i1199.photobucket.com/albums/aa4 ... s/nr10.png

@ Peterina, die foto had ik idd ook al gespot, vind het wel erg mooi zo met de donkere staart en voorpluk. :j Geeft toch net wat meer kleur (en iets aparts) dan cremello. :D

lifaya schreef:
Cas is van Supernatural, ik wist het hahaha :))

:j :') Maar.. het is ook gewoon een mooie naam! :D

anneliesdj schreef:

Ja, de merries zijn welsh en appaloosa, de veulens gaan naar het NRPS

@Uudje
Geen idee, ik denk dat de kleur zelfs nog te weinig voor komt dat er al vooroordelen over zijn... (Of ze moeten het al voor cremello/perlino aanzien, bij veulens die nog blauwe ogen hebben zou dat aannemelijk zijn.)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 20:48

Ik doelde er eigenlijk op dat ze te licht is voor een zwarte maar dat ze ook geen vos is vanwege de zwarte staart. Dus ik had het over de basiskleur, dat ze zowel creme als champagne heeft ga ik helemaal in mee ;)

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 21:45

Een genetisch dus ook zeer diverse combi :D...echt apart, ook moeders Valki haar kleur.