Fijn dat ik niet betweterig overkom

Ik kan me voorstellen dat je soms gek wordt van mensen die je 'tegenspreken'.
Ik wil best 'verlate manege detective' zijn hoor

Het is niet belangrijk hoe haar andere veulen er uit ziet voor de verklaring van Lotte dr kleur. Als haar vorige veulen een andere vader heeft dan Lotte, ga je appels met peren vergelijken.
Maar mocht je het willen weten, omdat je gewoon geinteresseerd bent, kan je het proberen bij het stamboek.
Is Lotte een Haf met papieren? Mocht haar vorige veulen ook een Haf zijn geweest, zit de kans er in dat dat veulen geregistreerd staat bij het stamboek.
Mjetterd schreef:We weten dat Fenna (moeder) net van haar andere veulen af was toen ze bij ons kwam.
Ik denk dat we hier 'het bewijs' hebben

De meeste merries worden zo'n 10 dagen nar de geboorte van hun veulen voor het eerst weer hengstig. Dus kunnen vanaf dat moment ook weer bevrucht worden.
Ik denk (weet bijna zeker) dat Fenna al drachtig was toen ze bij jullie kwam.
Sommige merries laten het dan nog toe dat een andere hengst op ze springt.
Mijn veulen is vorig jaar 15 dagen te laat geboren en er zijn verhalen van merries die meer dan een jaar gedragen hebben. Dus dat Lotte 3 weken 'te laat' is geboren, is zeker geen uitzondering.
Schimmels zien er niet uit als de vossen op de foto. Dit zijn (waarschijnlijk) geen toekomstige schimmels

Haar hoofdje kan ze inderdaad ook wel van mams hebben, Hafjes dragen nou eenmaal Arabisch bloed.
Maar ik zou er niet gek van opkijken als Lotte haar vader een Arabier is.
Ik vind Fenna inderdaad een mooie pony!