Ik hoop ook voor je dat alles goedkomt. Misschien toch even voor de zekerheid met de DA bellen? Kijken of hij nog wat kan betekenen voor jullie?
Chris10e
Geplaatst: 18-04-12 15:18
Gefeliciteerd! Heb helaas geen ervaring met veulens dus kan je geen tips geven alleen veel succes wensen en ik hoop voor je dat mama hem alsnog laat drinken... En idd de DA misschien eens bellen voor advies?
CrazyCat
Geplaatst: 18-04-12 15:29
2 jaar terug had een vriendin van me hetzelfde probleem. Ze kreeg toen van een Amerikaanse fokker het advies om de moeder een tijdje in geimproviseerde stand te zetten zodat het veulen er wel bij kon, maar moeders geen kant op kon en niet kon slaan. Het klinkt barbaars maar na een week kwamen alle moedergevoelens en waren ze de hele zomer onafscheidelijk.
Vaak zie je ook dat na 1x drinken de merrie snapt dat het juist prettig is en de pijn (druk in de uier) juist weg gaat als het veulen drinkt en staan ze het daarna wel toe.
De DA heb ik al gebeld en deze zei dat ik moest proberen de merrie te melken en het veulen de biest met een fles te geven. En de baas van mijn moeder is ook juist geweest en deze heeft ons koeienbiest meegegeven en ze zegt dat het veulen waarschijnlijk wel gaat drinken voor de nacht om is (ze heeft zelf ook vaker van deze merrie's en meestal drinken de veulens zelf wel zegt ze). Het veulen is opzich fit genoeg maar moet gewoon de knik vinden hoe hij zijn hoofdje moet draaien