Sedert 13 uur begon ze onrustig heen en weer te lopen, liggen en weer opstaan, ... Ben dan maar snel naar huis gereden (5 min.) en toen ik in de stal aankwam lag ze al neer en was ze aan het persen. Maar er kwam niks. Ik was al bang voor een verkeerde ligging of zo, breekt haar vruchtwater op dat moment wel niet heerlijk over mijn propere schoenen uit... Ach jaaaa, nemen we er maar bij... Vervolgens is de bevalling zeer vlot verlopen, nageboorte is binnen het half uur afgekomen en is picobello in orde. En niet te vergeten, er is een prachtig kereltje uitgerold, een buckskin hengstje! Hij is op dit eigenste moment druk op zoek naar de spenen! Hopelijk heeft ie ze snel te pakken! Foto's volgen ongetwijfeld!
Haha, ja, ik was dus in mijn propere kantoorkleding zo de stal in gegaan, geen tijd voor boerderijkleren... Dat veulentje is me veel belangrijker dan een paar schoenen, hoor!
Ik heb het bovendien al zeer goed zien en horen drinken, er is al pek afgekomen. Ze stellen het alle 2 super goed.
Heb al heel wat foto's, kan ze er wel pas morgen opzetten (geen kabeltje bij de hand voor foto's af te laden).
En ik moet inderdaad ook nog een naam bedenken voor dit knappe mannetje, pfjew!
s6801881 schreef:
zo'n geboorte zou je iedereen gunnen alleen wel jammer van je schoenen
Wat ontzettend gaaf, een buckskin! Foto's, foto's foto's!