Gefeliciteerd met het veulentje. Ik ben benieuwd naar droogfoto's. Heeft hij al een naam of heb ik daar overheen gelezen? Misschien kun je de merrie nu twee keer per dag merriebrok geven, dat heeft ze wel nodig nu ze haar veulen moet zogen. En wellicht vanmiddag als het niet regent eventjes naar buiten. Morgen wordt het wat zonniger, dan kunnen ze langer naar buiten. Vwb de schimmel van de merrie zou ik even met de dierenarts over wat te doen. Gaat alles goed met moeder en kind?
Met moeders ging het vanochtend vroeg niet zo super.. ze lag veel, en had last van haar buik. Nu net ging ik voeren, en ging het al stukken beter, ze stond lekker hooi te knabbelen, en stond op dr gemakje.
Ik kan ook tussendemiddag een extra portie merrie brok er bij voeren?
Hij heeft nog geen naam! Nu noem ik hem gewoon prutsje haha. 'Dus alle leuke suggesties zijn welkom!
Misschien de merrie temperaturen en voor de zekerheid de dierenarts bellen?
Simbaa
Geplaatst: 13-04-12 12:56
Ik zou de merrie toch even goed in de gaten houden. Weet je zeker dat de nageboorte er helemaal af is?
Verder begonnen wij volgens mij al eerder met het voeren van merriebrok, dus daar zou ik zeker mee beginnen! Als het droog is en de merrie is helemaal oke, kunnen ze prima naar buiten.
Heb je de schimmel nu onder controle? Ik neem aan dat het ook besmettelijk is voor het veulentje?
Het gaat inmiddels hardstikke goed met ut stel! Ze zijn net een uurtje buiten geweest. Beeb vond de wereld wel groot, maar durfde toch al zelf rond te lopen. Met Mieke gaat het nu ook goed! Ze zorgt goed voor de beeb, en kijkt weer helder uit haar ogen. Ze loopt lekker rond in de stal, en staat lekker te eten. Het veulen is nu al aan het bokken en stijgeren haha. Een echt hittepetitje dus. Hij is ondertussen bijna helemaal grijs verkleurd! zijn benen nog niet helemaal, en het hoofdje ook nog niet helemaal ,maar verder is het echt grijs! Ben benieuwt wat voor kleurtje dat word. Verder was ik van plan foto's te maken, maar je raad het al; batterij leeg!
hij word zwart. ze zijn muisgrijs, tot de eerste veulenharen eraf gaan !
Wildgirl
Geplaatst: 13-04-12 15:40
Grijs veulen=zwarte pony over het algemeen! gefeliciteerd met deze nieuwe man(netje) !! geniet ervan TS, blijf je merrie idd goed voeren zoals ik ook al in een eerder topic zei, veel succes ermee!