Jeetje wat een hoop reacties al! Heel erg bedankt voor de lieve woorden..
Het is inderdaad te sneu voor woorden allemaal.. De oude man was erbij toen we de paardjes op gingen halen, hij was erg verdrietig afstand te moeten doen van zijn diertjes.. Mijn hart brak om hem zo emotioneel te zien..
En wat betreft zijn familie.. tsjah.. het zijn geen paardenmensen en ze hebben het allemaal zo niet bedoelt.. De beestjes waren niet ondervoed verder o.i.d. maar verder...
Zijn zoon was erbij en was zich van geen kwaad bewust, ze wisten gewoon niet wat te doen... We gaan dan ook geen stappen ondernemen richting de familie o.i.d. mede ook omdat ik niet wil dat de oude meneer te horen krijgt hoe de vork werkelijk in de steel zit qua gezondheid van de paardjes, dan kan en wil ik hem niet meer aan doen...
De merrie staat nu onder de camera maar helaas kan daar niet op meegekeken worden. Wij wonen niet bij de paardenstallen en draaien met de camera mee op de server van de mensen die er wel bij wonen. Helaas kan ik daarom de code van de camera niet geven om mee te kijken.. Sorry.. Maar op de hoogte hou ik jullie zeker hier in dit topic.
@Tosadog: De hersenbeschadiging van de kleine merrie kwam waarschijnlijk door het eten van st. jacobskruiskruid waardoor de lever niet meer functioneren. Daarbij komen afvalstoffen in het lichaam vrij die in een ver stadium de hersenen aantasten. Beestje was de complete orientatie kwijt en kon niks anders meer dan rondjes lopen en tegen de stalwand omvallen... Heel sneu gezicht..
Voor nu duik ik lekker in bad en dan in bed, morgen weer een nieuwe dag die hopelijk was rooskleuriger zal zijn dan die van vandaag...